ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Κωνσταντίνου Βίκτωρα Χατζησταμάτη
Εκπαιδευτικού Τεχνολόγου Μηχανολόγου Μηχανικού ΠΕ1702
Το Υπουργείο Παιδείας αποφάσισε επιτέλους να παράγει πολιτική. Προχώρησε σε «παράλληλη» μεταρρύθμιση στους χώρους της Ανώτατης και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Το γιατί «παράλληλα» και το θέμα του timing επιδέχονται πολλές απόψεις αλλά δεν θα μας απασχολήσουν προς το παρόν. Το γεγονός όμως ότι και οι δυο μεταρρυθμίσεις ατυχώς για το Υπουργείο Παιδείας έχουν προκαλέσει αντιδράσεις αν και διαφορετικού βεληνεκούς η κάθε μια, θεωρείτε πολύ σημαντικό. Στον χώρο της Ανώτατης Εκπαίδευσης αντιδρούν Φοιτητές και Πανεπιστημιακοί. Στον χώρο της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κυρίως Επιστημονικές Ενώσεις και Συνδικαλιστικοί Φορείς. Τις αντιδράσεις τις πληρώνουμε όλοι. Οι πολιτικοί και οι πολίτες, οι κατέχοντες μα κυρίως οι μη έχοντες αυτού του τόπου που δυστυχώς δοκιμάζονται σκληρά επωμιζόμενοι το δυσβάστακτο κόστος του παραπαίοντος τελευταίου τροχού της αμάξης ανήμποροι να αντισταθούν επιτυχώς.
Ασκώντας μια πρώτη κριτική προσέγγιση στην μεταρρύθμιση που επιχειρεί το Υπουργείο Παιδείας θα πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη το αξίωμα από πλευράς του πως όλες οι εκπαιδευτικές αλλαγές δημιουργούνται με γνώμονες:
Τον Εκσυγχρονισμό της χώρας μας.
Την Ποιοτική αναβάθμιση της παρεχόμενης παιδείας στον τόπο μας.
Την Διασφάλιση του Δωρεάν Δημόσιου χαρακτήρα της εκπαίδευσης προς όλους τους πολίτες της Ελλάδας.
Πρέπει να αναγνωρισθεί επίσης πως κάθε Εκπαιδευτική Μεταρρύθμιση είχε θετικά και αρνητικά στοιχεία και συνέπειες. Συνήθως όμως αρκετά από τα θετικά στοιχεία δεν εφαρμόσθηκαν ποτέ. Για παράδειγμα στη μεταρρύθμιση Αρσένη το υποχρεωτικό Παιδαγωγικό έτος σπουδών για τους εκπαιδευτικούς και οι Νομαρχιακές και Πανελλήνιες εξετάσεις στα ΤΕΕ. Στοιχεία που θα διασφάλιζαν αντίστοιχα ένα ολοκληρωμένο ποιοτικά προφίλ εκπαιδευτικών με επαρκές παιδαγωγικό υπόβαθρο και θα δημιουργούσαν υψηλών προδιαγραφών αποφοίτους από τα ΤΕΕ.
Με μια σειρά άρθρων θα επικεντρωθώ όσο γίνεται πιο αντικειμενικά σε εκπαιδευτικά θέματα που αφορούν το χώρο της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης προσπαθώντας να διατυπωθούν εκλαϊκευμένα σκέψεις, όψεις, λόγοι και αντίλογοι αλλά κυρίως προεκτάσεις που μερικές φορές είναι και ανομολόγητες.
Ο λόγος;
Αυτό που αγάπησα πραγματικά στη ζωή μου λέγεται δημοσία και δωρεάν Ελληνική Εκπαίδευση και ο δρόμος της προς την Ιθάκη είναι μακρύς και δύσκολος. Ο ρόλος μου λοιπόν σε τούτο το ταξίδι είναι μια νέα συντροφική συμβολή στους τόσους που η εκπαίδευση έχει χάσει στην μάχη της επιστροφής στους στόχους της. Το μόνο που επιθυμώ είναι να φτάσω ζωντανός και να τη δω να φτάνει στην Ιθάκη.