Αρχείο | 6 Μαΐου 2018

«Aρης» του Αντώνη Μιλάνου

Το 6ο Νηπιαγωγείο Ξάνθης επιλέγει τον δεύτερο πίνακα του Μαρτίου που είναι ο «AΡΗΣ»  του Αντώνη Μιλάνου

Παρατηρήσαμε τον πίνακα και βρήκαμε στο διαδίκτυο στοιχεία και για το Βρίκιον Άρης και για το Ζωγράφο .

Το Βρίκιον ‘Άρης’ είναι ένα από τα πιο ιστορικά πλοία του Πολεμικού Ναυτικού, αφού έπαιξε πρωταγωνιστικό ρόλο στον αγώνα για την ανεξαρτησία της Ελλάδας. Ναυπηγήθηκε στη Βενετία το 1807 και πήρε το όνομα του μυθικού θεού του πολέμου, Άρη. Τον Μάρτιο του 1821, εν όψει του αγώνα της ανεξαρτησίας της Ελλάδος, εξοπλίστηκε και στη συνέχεια εντάχθηκε στο στόλο της Ύδρας. Έλαβε μέρος σε πολλές ναυμαχίες, με αποκορύφωμα αυτή της Σφακτηρίας. Το 1829, αγοράστηκε από την Ελληνική Κυβέρνηση. Μετά το 1900 το πλοίο έμεινε προσορμισμένο στον Πόρο και λειτουργούσε ως Σχολή Ναυτοπαίδων. Διατηρήθηκε μέχρι τις 25 Μαρτίου 1921 οπότε και βυθίστηκε «τιμητικά», κατά τον εορτασμό των 100 ετών από την ελληνική επανάσταση, στα νερά του Σαρωνικού Το ακρόπρωρο του πλοίου, τοποθετήθηκε στο Εθνικό Ιστορικό Μουσείο στην Αθήνα.

 

Ο Αντώνης Μιλάνος γεννήθηκε στη Ζάκυνθο, όπου και πέρασε τα παιδικά του χρόνια. Από το 1953 μέχρι και το 1997 έζησε στην Αθήνα και σπούδασε σχέδιο και ζωγραφική, μαθητεύοντας συγχρόνως στο εργαστήρι του Π. Σαραφιανού και του ΕλληνοΙταλού G. Manioni.

Σαν νησιώτης έχει μεγάλη αγάπη για τη Θάλασσα και τα καράβια, τα οποία ζωγράφιζε από μικρός επηρεασμένος από την καθημερινή ζωή του λιμανιού της Ζακύνθου.

Το έργο του αποτελείται κυρίως από υδατογραφίες, έχει σαν άξονα κυρίως την κλασσική γραμμή, απαραίτητη για την πιστή απεικόνιση της λεπτομέρειας που απαιτεί η καραβογραφία. Αφιερώνεται  με πάθος    στον Τομέα  της  θαλασσογραφίας  –  Καραβογραφίας   φιλοτεχνώντας   πλοία  σε πορτρέτα,  συνθέσεις  καθώς και μεγάλες  και  ένδοξες  στιγμές  της   Ναυτικής μας  Ιστορίας  και  καθιερώνεται  στο ευρύ  κοινό  ως  ο  κατεξοχήν   Ελληνας ζωγράφος   –  Ιστοριογράφος   –  Καραβογράφος   των ελληνικών  καραβιών, καταγράφοντας  έτσι  εικαστικά  χωρίς   κανένα  κενό  το  νηολόγιο  της ναυτιλίας μας.

 

Η τεχνική του δικού μας πίνακα: Ο ουρανός έγινε με νερομπογιά σε αποχρώσεις του μπλε.

Η θάλασσα έγινε με τύπωμα με τσαλακωμένο χαρτί και τέμπερα.

Το βρίκιον με φλούδα από τον κορμό Ευκαλύπτου, τα κατάρτια από ξυλαράκια και τα πανιά από γάζες.

 

 

 

Παραδοσιακό παιχνίδι τα αγάλματα.

Η συνεργατική μας δράση βασισμένη στον πίνακα του Σ. Σαββίδη «γύρω-γύρω όλοι»

Με αφορμή τον ερχομό της άνοιξης τα παιδιά  όλων των συνεργαζόμενων νηπιαγωγείων θα παρουσιάσουν ένα παραδοσιακό παιχνίδι έτσι όπως τα παλιά χρόνια έβγαιναν κι έπαιζαν στις αυλές και στις γειτονιές.

το παραδοσιακό παιχνίδι μας

Τα Αγάλματα

Το παιδί που κάνει τη «μάνα», με το πρόσωπο
στραμμένο στον τοίχο απαγγέλλει κάποια στιχάκια ή
μετράει. -Ένα, δύο, τρία, Έτοιμη η φωτογραφία!
Σ αυτό το διάστημα, τα άλλα παιδιά παίρνουν
διάφορες πόζες, είτε το καθένα μόνο του είτε
σχηματίζοντος συμπλέγματα, ανάλογα με την
έμπνευση! Όταν η μάνα τελειώσει, χτυπάει με το χέρι
τον τοίχο και στρέφεται απότομα προς τα παιδιά που
οφείλουν να μείνουν εντελώς ακίνητα στις πόζες-
αγάλματα που έχουν πάρει. Η μάνα διαλέγει το
«άγαλμα» που της έκανε πιο μεγάλη πιο μεγάλη εντύπωση  κι αυτό γίνεται μάνα στον επόμενο γύρο.

 

 

Ομαδοσυνεργατική παρουσίαση των παραδοσιακών παιχνιδιών με το πρόγραμμα  thinglink

 

«Γύρω γύρω όλοι » του Συμεών Σαββίδη

Ο πρώτος πίνακας του Μαρτίου ήταν δική μας επιλογή.

Επιλέξαμε τον πίνακα  «Γύρω γύρω όλοι » του Συμεών Σαββίδη.

 

Τεχνική του πίνακα γύρω γύρω όλοι

Ζωγραφίσαμε με τέμπερες και με τα πινέλα το φόντο.

Τα φουστανάκια  έγιναν ως εξής:

Τα υλικά που χρησιμοποιήσαμε

  • Πλαστικά ποτηράκια
  • Μαρκαδόροι χοντροί σε διάφορα χρώματα
  • Χαρτιά λευκά
  • Κόλλα στικ
  • Αλάτι ψιλό

Ρίξαμε  1-2 εκατοστά αλάτι σε κάθε ποτήρι  και με  το μαρκαδόρο και αρχίσαμε  να ανακατεύουμε το αλάτι.

Πολύ σύντομα το αλάτι απορρόφησε  χρώμα από το μαρκαδόρο και βλέπουμε πως χρωματίστηκε !

Σχεδιάσαμε πάνω στο χαρτί το  σχέδιο  για τα φουστανάκια των κοριτσιών με την κόλλα στικ. Στη συνέχεια ρίξαμε το αλάτι πάνω στην κόλλα και αρχίσαμε  να το “στρώνουμε” και να το πιέζουμε πάνω στο χαρτί.

Με μαρκαδόρο και με τέμπερες ζωγραφίσαμε τα υπόλοιπα στοιχεία του πίνακα.

 

Η συνεργατική μας δράση για τον πίνακα «η ποίηση συντονίζει το βιολί».

Η συνεργατική μας δράση για τον πίνακα η ποίηση συντονίζει το βιολί.

Τα νήπια θα εμπνευστούν από οποιοδήποτε ποίημα η τραγούδι και θα ζωγραφίσουν έναν πίνακα στον οποίον θα δώσουν κι έναν αντίστοιχο τίτλο.

Εμείς επιλέξαμε το τραγούδι «το μαγισσάκι»  του Οδυσσέα Ελύτη (Ποίηση»Tα ρω του έρωτα» -1972) και το αποδώσαμε με ζωγραφική και με κολάζ.

Ο τίτλος που δώσαμε ήταν «το ταξιδιάρικο μαγισσάκι» .

Το βίντεο με τον πίνακά μας.

«Η ποίηση συντονίζει το βιολί» του Νικόλαου Γύζη

Φεβρουάριος 2ος πίνακας

Tο 6ο Νηπιαγωγείο Ζακύνθου προτείνει τον  πίνακα του Νικόλαου Γύζη «Η ποίηση συντονίζει το βιολί» 

Παρατηρήσαμε τον πίνακα, μιλήσαμε για τα χρώματα και μάθαμε λίγα στοιχεία για τον πίνακα.

Στα ιδεαλιστικά του έργα ο ζωγράφος  ταυτίζει τη φύση της πατρίδας του με την ποίηση, που συντονίζει το βιολί της με το τραγούδι της άνοιξης. Έτσι, κάθε πινελιά είναι ιδέα, κάθε χρώμα είναι μουσικός τόνος και ρυθμός. Πολλά έργα του δημιουργούνται με τη μελωδία του πιάνου που παίζουν τα παιδιά του,…..Ουσιαστικά  ο πίνακας αυτός είναι ο ερχομός της Άνοιξης μέσα από τη μουσική του βιολιού. Η Άνοιξη της φύσης αλλά και γενικά η Άνοιξη της ψυχής,  και της ζωής  η χαρά!!!

Το δικό μας αντίγραφο του πίνακα!

Τα νήπια ζωγράφισαν με μολύβι και στη συνέχεια με ξύσματα και με βαμβάκι έφτιαξαν το φόντο.

 

Μαγειρεύουμε στο σχολείο μας!

Με αφορμή τον πίνακα του Σπύρου Βασιλείου ‘Το Σαρακοστιανό Τραπέζι ‘ τα παιδιά δημιουργούν ένα βιβλίο Σαρακοστιανών νηστίσιμων και αρτύσιμων συνταγών. Κάθε Νηπιαγωγείο παρουσιάζει μία νηστίσιμη και μία αρτύσιμη συνταγή.

Η νηστίσιμη συνταγή μας για το σαρακοστιανό τραπέζι.

Κέικ νηστίσιμο με σταγόνες κουβερτούρας

Υλικά

400 γρ. αλεύρι φαρινάπ

1 κούπα  καστανή ζάχαρη

1 κούπα σπορέλαιο

1 κούπα χυμό από  φρέσκο πορτοκάλι

2 κοτυταλάκια του γλυκού Μπέικιν Πάουντερ

1 βανίλια

Ξύσμα από ένα πορτοκάλι

100 γρ. σταγόνες  κουβερτούρας.

Εκτέλεση

Ανακατεύουμε όλα τα υλικά μαζί. Στη συνέχεια ρίχνουμε τις  σταγόνες κουβερτούρας.

Αδειάζουμε το μίγμα σε λαδωμένη και αλευρωμένη φόρμα.

Ψήνουμε σε καλά προθερμασμένο φούρνο στους  175ο  βαθμούς  στον αέρα για 40-45΄.

Ελέγχουμε με το μαχαίρι αν έχει ψηθεί. Δεν ανοίγουμε την πόρτα του φούρνου τα πρώτα 45′

γιατί θα κάτσει ο όγκος του. Αφήνουμε να κρυώσει. Ξεφορμάρεται δύσκολα.

Την επόμενη μέρα είναι ακόμα πιο νόστιμο.

Καλή επιτυχία!

Πως το φτιάχνουμε

1. Στύβουμε τα πορτοκάλια

2. Ξύνουμε τη φλούδα ενός πορτοκαλιού σε μια λεκάνη.

Ρίχνουμε τη βανίλια

και τη ζάχαρη.

το χυμό

Στη συνέχεια χτυπάμε το μίγμα πολύ καλά.

Ύστερα προσθέτουμε το μπέικιν πάουντερ,

λίγο ακόμη χυμό,

το αλεύρι

και τις σταγόνες κουβερτούρας. Με μια σπάτουλα η με τα χέρια μας ζυμώνουμε το μείγμα.

Το ψήνουμε και το κέικ μας είναι έτοιμο.


 

Η αρτύσιμη συνταγή μας

Τρουφάκια με μπισκότα πτι-μπερ

Υλικά

2 πακέτα μπισκότα πτι-μπερ

1 φλιτζάνι τσαγιού ζάχαρη άχνη

1 πακέτο βιτάμ

3 γεμάτες κουταλιές σούπας κακαό

1 ποτηράκι του λικέρ κονιάκ

2 φακελάκια τρούφα.

 

Εκτέλεση

Σε μια λεκάνη, σπάμε τα μπισκότα με τα χέρια μας σε μικρότερα κομμάτια, να προσέξουμε όμως να μην τα θρυμματίσουμε.

Προσθέτουμε το βιτάμ κομμένο σε κομματάκια (που το έχουμε αφήσει σε θερμοκρασία περιβάλλοντος για να είναι μαλακό), την ζάχαρη άχνη και το κακάο.

Δουλεύουμε με τα  χέρια μας το μίγμα, προσθέτοντας λίγο λίγο το κονιάκ, ώσπου να ενωθεί  το βιτάμ με τα υπόλοιπα υλικά . Ανακατεύουμε συνέχεια, τρίβοντας τα υλικά απαλά μέχρι να ενωθούν ώστε να πετύχουμε ένα μείγμα που να μπορούμε να το πλάσουμε. Όσο πλάθουμε το μείγμα τόσο μαλακώνει.

Πλάθουμε μικρά μπαλάκια όσο ένα καρύδι, ρίχνουμε την τρούφα σε ένα μεγάλο πιάτο και τοποθετούμε ένα- ένα τα τρουφάκια μας. Τα κυλάμε ώστε να περιτυλιχτούν με την τρούφα.

Καλή επιτυχία!!!


 

Το βιβλίο με τις συνταγές όλων των σχολείων

Book titled 'ταξίδι στα μονοπάτια της ζωγραφικής'
Read this free book made on StoryJumper

«Το Σαρακοστιανό Τραπέζι» του Σπύρου Βασιλείου

Το 6ο Νηπιαγωγείο Αγλαντζιάς προτείνει για τον μήνα Φεβρουάριο τον πίνακα του Σπύρου Βασιλείου «Το Σαρακοστιανό Τραπέζι»

Παρατηρήσαμε και περιγράψαμε τον πίνακα.

Προσπαθήσαμε με τις παρακάτω ερωτήσεις να μάθουμε περισσότερα:

  • Ποιο έθιμο δείχνει ο πίνακας;
  • Από πού καταλάβαμε πως πρόκειται για το έθιμο της Καθαράς  Δευτέρας;
  • Πως είναι ο καιρός;
  • Που είναι το τραπέζι;
  • Τι έχει πάνω ;
  • Τι άλλο βλέπουμε στον πίνακα;
  • Ποια χρώματα κυριαρχούν;
  • Μετρήσαμε πόσα πιάτα βλέπουμε στο τραπέζι, τους χαρταετούς
  • Που βρίσκονται σε σχέση με τον πίνακα , το καπέλο, οι χαρταετοί, τα σπίτια και το μπαστούνι.

Αποδώσαμε τον πίνακα και ομαδικά και ατομικά.

Ο ομαδικός μας πίνακας και πως  εργαστήκαμε.

Χρησιμοποιήσαμε  σφουγγάρι για τύπωμα και φτιάξαμε τον ουρανό και το φόντο του πίνακα.

Χρωματίσαμε με τέμπερες ένα χαρτί και αφού στέγνωσε το κόψαμε στο σχήμα του τραπεζιού.

Κολλήσαμε πλαστικά πιάτα και με πλαστελίνη φτιάξαμε τα φαγητά.

Με χαρτοκοπτική έγιναν οι χαρταετοί και το καπέλο

Στη συνέχεια αποδώσαμε ατομικά τον πίνακα με νερομπογιές ,τέμπερες και με μαρκαδόρους.

Με νερομπογιά ζωγραφίσαμε το φόντο, με τους μαρκαδόρους το χαρταετό και με τις τέμπερες όλα τα υπόλοιπα.

 

Οι ατομικές εργασίες μας σε βίντεο στο youtube.

Συνεργατικό παραμύθι

Δημιουργία παραμυθιού με αφορμή τον πίνακα ζωγραφικής “Η Κραυγή” του Edvard Munch.

Τα παιδιά δημιουργούν και εικονογραφούν ένα δικό τους ομαδοσυνεργατικό παραμύθι με το με το συνεργατικό πρόγραμμα Google Docs.

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε το παραμύθι.

 

Η ομαδοσυνεργατική ιστορία των παιδιών έγινε ηλεκτρονικό  βιβλίο με το πρόγραμμα storyjumper 

Book titled 'ταξίδι στα μονοπάτια της ζωγραφικής'Read this free book made on StoryJumper

 

 

Ηλεκρονικό Ημερολόγιο 2018

Συνεργατικό ηλεκτρονικό ημερολόγιο έτους 2018 με φωτογραφίες

όλων των συνεργαζόμενων Νηπιαγωγείων του προγράμματος.