Λίγα λόγια για τον ιστοχώρο "Ελληνικός Πολιτισμός"

επιστροφή

 

Ο ιστοχώρος "Ελληνικός Πολιτισμός" δημιουργήθηκε στις 21/1/2001, όταν ακόμη το ελληνικό διαδίκτυο ήταν πολύ φτωχό σε περιεχόμενο.

Κύριος λόγος της δημιουργίας του χώρου ήταν η απουσία υλικού γύρω από τον ελληνικό πολιτισμό. Κανένας κυβερνητικός ή εκπαιδευτικός φορέας (π.χ. Ακαδημία, Πανεπιστήμια) δεν είχε κατανοήσει τη δυναμική του παγκόσμιου ιστού με αποτέλεσμα να μην ασχολείται επισήμως κανείς, ώστε να παρουσιάσει στο ελληνικό και στο παγκόσμιο κοινό τα επιτεύγματα του ελληνικού πολιτισμού. 1

 

Με την επιθυμία, λοιπόν, να γίνει γνωστή στους Έλληνες η αρχαία ελληνική τέχνη στήθηκε και το πρώτο αφιέρωμα στον Παρθενώνα, που αποτελεί ακόμη και σήμερα μια από τις πιο πλήρεις παρουσιάσεις στο ελληνικό διαδίκτυο, το αφιέρωμα στην αγγειογραφία, τη γλυπτική (που δεν έχουν ολοκληρωθεί ακόμη), τα είδη των αγγείων, η Αψίδα του Γαλέριου στη Θεσσαλονίκη κ.ά.

 

Σταδιακά δημιουργήθηκαν νέες κατηγορίες όπως τα κείμενα των ιστοριογράφων σχετικά με τις μεγάλες μάχες της αρχαιότητας και διάφοροι χάρτες, με στόχο αφενός να χρησιμοποιηθούν ως εκπαιδευτικό υλικό άμεσης πρόσβασης και αφετέρου προς ενημέρωση του ευρύτερου κοινού.

Με το πέρασμα του χρόνου και με την αυξανόμενη χρήση των υπολογιστών και του διαδίκτυου στην εκπαίδευση προστέθηκαν κι άλλες ενότητες: η Γραμματική και το Συντακτικό της Αρχαίας Ελληνικής, τα Αρχαία του Γυμνασίου, η Οδύσσεια, η Ιλιάδα, η Λογοτεχνία, η Νέα Ελληνική Γλώσσα, η Ιστορία, η Θεματογραφία, η "Ελένη", ο Ηρόδοτος, ο Ξενοφώντας-Θουκυδίδης και τέλος η Αντιγόνη του Σοφοκλή.

 

Προσέχοντας κυρίως το περιεχόμενο, ο ιστοχώρος μπορεί να υστερεί σε εμφάνιση - παρουσίαση. Άλλωστε, η οποιαδήποτε αλλαγή αυτή τη στιγμή είναι πολύ χρονοβόρα λόγω μεγέθους του χώρου. Έτσι, ανάμεσα στο περιεχόμενο (είναι) και την εμφάνιση (φαίνεσθαι) θεωρώ σημαντικότερο το περιεχόμενο. Ας δείξουν κατανόηση οι διαφωνούντες.


 

1 Δυστυχώς μέχρι και σήμερα η κατάσταση δεν έχει αλλάξει. Το ίδιο πνεύμα αδιαφορίας κυριαρχεί σ' όλους τους τομείς. Ίσως να στήθηκαν κάποιες σελίδες, για παράδειγμα των Μουσείων, είναι όμως πενιχρές σε περιεχόμενο, παρόλο που διατέθηκαν εκπληκτικά ποσά για τη δημιουργία τους. Αν μάλιστα συγκρίνει κανείς τον ιστοχώρο του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου (που διαθέτει μια από τις μεγαλύτερες συλλογές αγγείων) ή του Αρχαιολογικού Μουσείου Θεσσαλονίκης με τους ιστοχώρους των ξένων μουσείων, θα κατανοήσει σε ποια μίζερη θέση βρισκόμαστε.

Για τη σύγκριση παραθέτω  τους δεσμούς κάποιων μουσείων σχετικά με τη μινωική τέχνη:

Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης στη Νέα Υόρκη ΜΕΤ

Μουσείο Καλών Τεχνών της Βοστώνης

Βρετανικό Μουσείο στο Λονδίνο

Ψηφιακή συλλογή του Αρχ. Μουσείου Ηρακλείου

Θετική εξαίρεση αποτελεί το Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας «ΝΟΗΣΙΣ»

 

Οποιαδήποτε κριτική είναι καλοδεχούμενη, αρκεί να πατήσετε εδώ.

 

Λίγα λόγια για μένα

Σπούδασα στη Φιλοσοφική σχολή, τμήμα Φιλοσοφίας, του Α.Π.Θ.

Δούλεψα για ένα χρόνο στο Καπνοχώρι Κοζάνης, επτά χρόνια στην Κάλυμνο και από το 1996 σε σχολεία της Θεσσαλονίκης· στο Γ/σιο Ευκαρπίας, στο 2ο Γ/σιο Θεσσαλονίκης, στο 4ο Γ/σιο Θεσσαλονίκης και από το 2011 στο 3ο Γ/σιο Θεσσαλονίκης.

Από τα βιβλία που έχω γράψει κυκλοφορούν τα παρακάτω:

 

Νεοελληνική Γλώσσα
Α' Γυμνασίου

Νεοελληνική Γλώσσα
Β' Γυμνασίου

Νεοελληνική Γλώσσα
Γ' Γυμνασίου

Γλωσσικές ασκήσεις,
Α' Γυμνασίου

Νεοελληνική Γλώσσα Α' Γυμνασίου Νεοελληνική Γλώσσα Β' Γυμνασίου Νεοελληνική Γλώσσα Γ' Γυμνασίου Γλωσσικές ασκήσεις νεοελληνικής γλώσσας, Α' Γυμνασίου

 

Γιάννης Παπαθανασίου

 

επιστροφή