αξιολόγηση-αποτίμηση του εξορθολογισμού της ύλης στα μαθήματα Κοινωνικών Επιστημών

Αν θέλετε μπορείτε να συμπληρώσετε ένα ερωτηματολόγιο για την αποτίμηση του φετινού εξορθολογισμού της ύλης προκειμένου να υπάρξει μια εικόνα για τα θετικά και τα αρνητικά του, τις δυσκολίες που τυχόν προέκυψαν, τα προβλήματα, κλπ. ώστε να προτείνουμε βελτιωτικές αλλαγές. Ευελπιστώ ότι οι απαντήσεις θα ληφθούν υπόψη στον επόμενο εξορθολογισμό της ύλης. Το ερωτηματολόγιο είναι ανώνυμο και δεν θα χρειαστείτε παρά μόνον λίγα λεπτά για να το συμπληρώσετε.

https://goo.gl/forms/Dl3lP8k8bb86Z2Rr2

αποτίμηση Δημ.Εργασιών(Λύκεια), ΣΔΕ(Γυμνάσια) & Θεμ.Εδομάδας(Γυμνάσια)

Μπορείτε να επισκεφθείτε τους παρακάτω συνδέσμους προκειμένου να συμπληρώσετε τα ηλεκτρονικά ερωτηματολόγια για την αποτίμηση:

1. των Δημιουργικών Εργασιών στα Λύκεια: https://goo.gl/forms/7cG7uAOaZjCLTIPZ2

2.των Συνθετικών Δημιουργικών Εργασιών στα Γυμνάσια: https://goo.gl/forms/BVn6hMi5eOMECmBB2

3. της Θεματικής Εβδομάδας (Γυμνάσια): https://goo.gl/forms/bTjFZlM9coo3lrzJ3

Τα ερωτηματολόγια είναι ανώνυμα και δεν θα χρειαστείτε παρά μόνον λίγα λεπτά για να τα συμπληρώσετε

 

Μήπως…?

Ο Σωκράτης είναι ο Δ/ντης του Γυμνασίου Ρεθύμνου που αναγκάστηκε ν απευθυνθεί στις αρχές για να προστατέψει τους μαθητές του. Είναι ο Δ/ντης που σε κάθε κατάληψη ξενυχτάει έξω απ το σχολείο για να μη συμβεί κάτι. Όμως, πέρσι συνέβη? τραυματίστηκε σοβαρά ένας μαθητής από σπασμένο τζάμι. Φέτος τον Σεπτέμβρη προσπάθησε όσο μπορούσε να σταματήσει την κατάληψη, με  τους μαθητές,  με τους γονείς, με τον Δ/ντη Δ.Ε., με όσους μπορούσε. Κανείς δεν κατάφερε να πείσει τα παιδιά να λήξουν την κατάληψη, κανείς όμως δεν αναλάμβανε και την ευθύνη. Οι μαθητές ανυποχώρητοι στα αιτήματά τους  (βουίζει ο ανεμιστήρας, κ.ά.), οι γονείς έτοιμοι ν αναζητήσουν ευθύνες αν κάτι συμβεί, ο Δ/ντης Δ/θμιας αποχώρησε, έμεινε ο Σωκράτης  στην κατάληψη  μέρα και νύχτα να πηγαινοέρχεται και να ξενυχτάει απ έξω μήπως και συμβεί κάτι! Πλησίαζε η δεύτερη νύχτα και οι ανήλικοι μαθητές 12-14 χρόνων πηγαινοέρχονταν σε έναν αφύλαχτο χώρο με έντονη παρουσία εξωσχολικών. Αποφάσισε να απευθυνθεί στις αρχές για να προλάβει κάποιο μεγαλύτερο κακό. Ο εισαγγελέας άσκησε δίωξη, το δικαστήριο ανηλίκων επέβαλε πριν λίγες μέρες ποινές 80 ωρών κοινωνικής εργασίας στους τρείς μαθητές που θεωρήθηκαν υπεύθυνοι. Ο ίδιος ο Δ/ντης δήλωσε στο δικαστήριο ότι δεν υπήρξε καμία φθορά.  Μόλις έγινε γνωστή η απόφαση, άνοιξε ο ασκός και σκόρπισε μια άδικη, άγρια και αήθη επίθεση, άρχισε η ανθρωποφαγία?  H ΕΛΜΕ της περιοχής του δεν αρκέστηκε στο να προτείνει την οριστική και διαπαντός διαγραφή του από το σωματείο αλλά έφτασε στο σημείο να προτείνει (άκουσον, άκουσον) την πλήρη επαγγελματική και κοινωνική του απομόνωση!  Στο ίδιο πνεύμα περί δημοκρατίας και άλλες οργανώσεις διαφόρων περιοχών, στο ίδιο πλαίσιο υποκρισίας για τα δίκαια αιτήματα και τις διεκδικήσεις των μαθητών. Και λέω υποκρισίας, γιατί όλοι ξέρουμε για τον εθιμοτυπικό χαρακτήρα των μαθητικών καταλήψεων. Και γιατί όλοι μπορούμε να υποψιαστούμε ότι με αυτόν τον τρόπο ακυρώνεται και απαξιώνεται κάθε πραγματικά δίκαιη διεκδίκηση?   Ας αναλογιστούμε τις συνέπειες!

Τον Σωκράτη τον γνωρίζω από τα χρόνια του ΣΔΕ Νεάπολης όπου δουλέψαμε μαζί για μια πενταετία. Ένας ιδιοφυής μαθηματικός, ένας χαρισματικός εκπαιδευτικός, ένας αγαπημένος φίλος, έντιμος και ακέραιος. Τον θυμάμαι  κάθε μέρα να έρχεται φορτωμένος με διάφορα αντικείμενα (από γεωμετρικά σχήματα μέχρι είδη οικοδομής) για να βοηθήσει τους ενήλικες μαθητές του ΣΔΕ ν αντιληφθούν τις έννοιες των μαθηματικών που είναι απαραίτητες για τη δουλειά τους, για τη ζωή τους. Τα ευχολόγια στα συνέδρια για τη «διαφοροποιημένη μάθηση», ο Σωκράτης τα έκανε κάθε μέρα πράξη, στον καθένα με διαφορετικό τρόπο, ρυθμό, περιεχόμενο, ανάλογα με τις δυνατότητές του, με τις ανάγκες του. Ο Σωκράτης έφυγε από τη Θεσσαλονίκη, έκανε  μεταπτυχιακό στο ΕΚΠΑ (διδακτική και μεθοδολογία των μαθηματικών), και έβγαλε ένα ξεχωριστό βιβλίο (Συντεταγμένες, ευθείες και κλίσεις στα μαθηματικά και τη ζωή). Εγκαταστάθηκε στην Κρήτη, όπου μετά από πίεση των συναδέλφων του δέχθηκε να είναι υποψήφιος Διευθυντής, θέση στην οποία βρίσκεται μέχρι σήμερα. Όλα αυτά τα χρόνια παράγει ακούραστα  ευρηματικό εκπαιδευτικό υλικό που μετουσιώνει τη συναρπαστική ?όπως λέει- διδακτική εμπειρία των μαθηματικών. Πού να το φανταζόσουνα Σωκράτη ότι θα έφτανε η στιγμή που θα έπεφτε επάνω σου βαρύς ο πέλεκυς των ΜΜΕ (αλλά και των ΕΛΜΕ?)

Όμως, οι 18 συνάδελφοί του από το Σύλλογο Διδασκόντων του σχολείου του, με ξεκάθαρη ανακοίνωσή τους στον Τύπο βάζουν τα πράγματα στη θέση τους https://www.efsyn.gr/arthro/rethymno-ti-lene-oi-kathigites-toy-gymnasioy-gia-mathitodikeio  και επανατοποθετούν με ψυχραιμία και σύνεση τα όρια και τους όρους κάθε διεκδίκησης αλλά και κάθε επιλογής. Παιδαγωγικά και νηφάλια?

Μήπως πρωτίστως εμείς οι εκπαιδευτικοί οφείλουμε να σεβόμαστε το ?«μηδενί δίκην δικάσης, πριν αμφοίν μύθον ακούσης»; http://rethemnosnews.gr/2017/06/

Μήπως να χαμηλώσουμε την ένταση και ν ανεβάσουμε τον πήχη;

Μήπως?;

Νανά Μιμλίδου, καθηγήτρια- σχ. σύμβουλος

Υ.Γ. και όπως λέει ο φίλος και συνάδελφος Τριαντάφυλλος Τρανός «Οι αγαθοί άνθρωποι και εν κινδύνοις αεί αγαθόν έχουσι θυμόν» http://www.dailythess.gr/agathi-anthropi-ke-en-kindynis-ai-agathon-echousi-thymon/