Αρχική
Μαθαίνω τις θρησκείες του κόσμου
Μια εισαγωγή στις έξι μεγαλύτερες θρησκείες του κόσμου - οι απαρχές τους, οι γιορτές τους, οι πεποιθήσεις και οι συνήθειες των οπαδών τους. Με πλούσιο φωτογραφικό υλικό και πολύχρωμη εικονογράφηση, το βιβλίο αυτό δίνει με έναν εύληπτο τρόπο στους μικρούς αναγνώστες μια εικόνα από τις ζωές των συνομηλίκων τους που ανήκουν σε άλλα έθνη και άλλες θρησκείες, σε ολόκληρο τον κόσμο (Ιουδαϊσμός, Χριστιανισμός, Ισλάμ, Ινδουισμός, Βουδισμός, Σικχισμός).
Κοινωνικές ιστορίες κι οπτικοποιήσεις για τη διαχείριση θυμού
Η διαχείριση του θυμού είναι μία δεξιότητα που πρέπει να αναπτυχθεί σε όλα τα παιδιά. Παρακάτω δίνεται υλικό που μπορεί να χρησιμοποιηθεί προς την κατεύθυνση αυτή.
(Οι εικόνες που χρησιμοποίησα είναι από το ηλεκτρονικό βιβλίο :
http://eva-edu.gr/images/evabook.pdf
καρτέλες διαχείρισης θυμού (οι εικόνες είναι από το διαδίκτυο)
Προβλήματα πλοκής πρόσθεσης κι αφαίρεσης Α΄ τάξης
Οι ερευνητές έχουν χωρίσει τα προβλήματα πρόσθεσης κι αφαίρεσης σε τέσσερις κατηγορίες, με βάση το είδος των σχέσεων που περιέχουν: προβλήματα σύζευξης, διαχωρισμού, μέρους – μέρους – όλου και προβλήματα σύγκρισης. Η ταξινόμηση αυτή είναι ως προς τη δομή τους. Αυτό σημαίνει ότι η σύζευξη δεν είναι πάντα πρόσθεση, ούτε ο διαχωρισμός ταυτίζεται πάντα με την αφαίρεση. Ανάλογα με το ποια από τις τρεις ποσότητες είναι άγνωστη προκύπτει κι ένα διαφορετικό πρόβλημα. Διδάσκοντας αυτά τα προβλήματα βοηθάμε τα παιδιά να οικοδομήσουν τις σημασίες των πράξεων.
Διαβάστε περισσότερα: Προβλήματα πλοκής πρόσθεσης κι αφαίρεσης Α΄ τάξης
Ατομικές και ομαδικές δραστηριότητες για τα Μαθηματικά της Α΄ τάξης
Οι παρακάτω δραστηριότητες επιταχύνουν το ρυθμό εμπέδωσης της ύλης των Μαθηματικών της Α΄ τάξης. Μπορούν να αξιοποιηθούν στο σχολείο και στο σπίτι:
Αρίθμηση προς έναν αριθμό στόχο κι αντίστροφα-συνδυασμός με κίνηση
Παραδείγματα
Αρίθμηση από το 1 ως 5
Βάζουμε 5 παιδιά και 5 καρέκλες μπροστά στην υπόλοιπη τάξη. Ενώ όλη η τάξη μετρά από το 1-5 τα παιδιά κάθονται 1-1 με τη σειρά στις καρέκλες.
Αρίθμηση από το 2 ως το 8 ανά 2
Τα παιδιά που κάθονται από τη θέση 2-8 πρέπει να σηκωθούν εναλλάξ, δηλαδή σηκώνονται τα παιδιά των θέσεων 2,4,6,8.
Αν μετρώ αντίστροφα κάθονται ή σηκώνονται αντίστροφα με τη σειρά , δηλαδή 8,6,4,2.
Απαρίθμηση με πούλια
«Κρύψε 3. Μέτρησε αρχίζοντας από τον αριθμό όσων έκρυψες».
Διαβάστε περισσότερα: Ατομικές και ομαδικές δραστηριότητες για τα Μαθηματικά της Α΄ τάξης
Διδασκαλία σταδίων επίλυσης προβλημάτων στα Μαθηματικά με εικόνες
Πολύ βοηθητικό εργαλείο στην οργάνωση της σκέψης και στην ανάπτυξη της ικανότητας επίλυσης προβλημάτων στα Μαθηματικά όλων των παιδιών και ιδιαίτερα όσων αντιμετωπίζουν δυσκολίες μπορεί να αποτελέσει η διδασκαλία των σταδίων επίλυσης κατά Polya(Polya, 1957). Ακόμη περισσότερο μπορούμε να βοηθήσουμε τα παιδιά αν εμπλουτίσουμε την παρουσίαση των σταδίων αυτών με εικόνες. Πατήστε παρακάτω για να δείτε την οπτικοποίηση...
Πηγή:
G. Polya, "How to Solve It", 2nd ed., Princeton University Press, 1957.
"Η τέχνη της αγάπης"
Η αγάπη, γράφει ο Έριχ Φρομ, είναι η μόνη ικανοποιητική απάντηση στο πρόβλημα της ανθρώπινης ύπαρξης. Ωστόσο, οι πιο πολλοί από μας είναι ανήμποροι ν’ αναπτύξουν την ικανότητά τους για αγάπη σε βαθμό τέτοιο, που η αγάπη να είναι σύνθεση ωριμότητας, αυτογνωσίας και θάρρους. Η τέχνη της αγάπης, όπως κάθε άλλη τέχνη, απαιτεί εξάσκηση και συγκέντρωση. Περισσότερο όμως από κάθε άλλη τέχνη, απαιτεί διόραση και κατανόηση. Σ’ αυτό το καταπληκτικό βιβλίο, ο δρ. Φρομ ερευνά την αγάπη απ’ όλες τις πλευρές. Όχι μόνο τη ρομαντική αγάπη, που περιβάλλεται από τόσες πλάνες, αλλά και την αγάπη των γονιών για τα παιδιά, την αδελφική αγάπη, την ερωτική αγάπη, την αγάπη για τον εαυτό μας και την αγάπη για το Θεό.
"Η αδικία που πληγώνει"
Διαβάστε το βιβλίο "Η αδικία που πληγώνει" του Δημήτρη Καραγιάννη. Ακολουθεί απόσπασμα από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου:
"...Η αδικία που πληγώνει ανατρέχει στα επώδυνα βιώματα της παιδικής ηλικίας. Αναζητάει τους όρους και τις συνθήκες που την παράγουν στο οικογενειακό περιβάλλον. Καταγράφει τις προσδοκίες για την απάλειψή της, αλλά και τις επώδυνες ματαιώσεις στις συντροφικές σχέσεις. Επεξεργάζεται την εμφάνισή της στο εργασιακό περιβάλλον. Αναδεικνύει όμως την δυνατότητα να μην ταυτιστεί η μοίρα του ανθρώπου με τα τραύματά του, γιατί κάτι τέτοιο θα οριζόταν ως μοιραία παράδοση στην κατάθλιψη.
Η αδικία που πληγώνει είναι μια κίνηση απεγκλωβισμού από τις μονοδιάστατες κατανοήσεις των κλινικών διαγνώσεων. Είναι μια αισιόδοξη θέαση, απόρροια μακρόχρονης κλινικής εργασίας με ανθρώπους που με αγωνία εμπιστεύτηκαν τα μυστικά της ψυχής τους στον θεραπευτή και την ίδια στιγμή που τους κυριαρχούσε ο φόβος για την κλινική ματιά του, εκείνη ακριβώς τη θαυμαστή στιγμή προκαλούσαν την απεριόριστη εκτίμησή του."
"Αν"
Αξίζει να διαβάσουμε το ποίημα "Αν" του Randyard Kipling σε μετάφραση Κώστα Βάρναλη...