Αρχική
Ενδεικτικά ημερολόγια παράλληλης στήριξης
Παρακάτω δίνονται συμπληρωμένα κάποια ενδεικτικά ημερολόγια παρατήρησης παράλληλης στήριξης...
Ενδεικτικές κλείδες παρατήρησης παράλληλης στήριξης
Παρακάτω δίνονται συμπληρωμένες κάποιες ενδεικτικές κλείδες παρατήρησης για τις ΔΑΦ...
Υπουργική απόφαση για την υλοποίηση προγραμμάτων συνεκπαίδευσης
20-10-16 Για πρώτη φορά εκδίδεται Υπουργική Απόφαση για την υλοποίηση προγραμμάτων συνεκπαίδευσης
Το υπουργείο Παιδείας ανακοινώνει την έκδοση Υπουργικής Απόφασης η οποία καθορίζει τη διαδικασία σχεδιασμού, υλοποίησης και αξιολόγησης Προγραμμάτων Συνεκπαίδευσης μεταξύ σχολικών μονάδων ειδικής και γενικής εκπαίδευσης.
Για πρώτη φορά εκδίδεται κανονιστική πράξη που προβλέπει με σαφήνεια το περίγραμμα των διαδικασιών, το περιεχόμενο και τη μεθοδολογία των προγραμμάτων συνεκπαίδευσης.
Το Υπουργείο Παιδείας τιμά τους εκπαιδευτικούς που επί σειρά ετών υλοποιούσαν παρόμοια προγράμματα χωρίς αντίστοιχο πλαίσιο, ευχαριστεί τους εκπαιδευτικούς και τα μέλη του ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού που έλαβαν μέρος στην ομάδα εργασίας συμβάλλοντας στη διαμόρφωση της Υπουργικής Απόφασης και πιστεύει ότι η έκδοσή της θα αποτελέσει σημαντικό εργαλείο για την προώθηση πρακτικών συνεκπαίδευσης και ενταξιακής εκπαίδευσης.
Σε αναμονή δημοσίευσης σε ΦΕΚ δημοσιοποιείται το περιεχόμενο της Υ.Α.
Ενδεικτικός προγραμματισμός εκπαιδευτικού έργου παράλληλης στήριξης - παραδείγματα
Παρακάτω δίνονται κάποιοι ενδεικτικοί αναλυτικοί προγραμματισμοί εκπαιδευτικού έργου παράλληλης στήριξης. Αξίζει να προσέξουμε τη θετική διατύπωση, δηλαδή την απουσία αρνήσεων ακόμα και στα σημεία που αναφέρονται τα ελλείμματα των παιδιών.
Παρατήρηση παιδιών με Σύνδρομο Down και αυτισμό
Παρατήρηση παιδιού με Σύνδρομο Down
Κωσταρή Αντωνία
Εισαγωγή-ιστορικό παιδιού
Ο Α. φοιτά στην Β΄ τάξη δημοτικού σχολείου γενικής αγωγής και είναι 10 ετών. Σύμφωνα με το ιστορικό του, παρουσιάζει «Γενικευμένες Δυσκολίες Μάθησης - Σύνδρομο Down». Ο μαθητής χαρακτηρίζεται από επιβραδυνόμενη ωρίμανση, ενώ παρουσιάζει μέτρια νοητική υστέρηση (IQ:60).
Γεννήθηκε μετά από μια φυσιολογική εγκυμοσύνη (ηλικία μητέρας :28 ετών). Είναι το δεύτερο παιδί πενταμελούς οικογένειας. Στην οικογένεια αυτή επικρατούν αρμονικές σχέσεις. Οι γονείς και τα αδέλφια του τον αγαπούν και τον φροντίζουν.
Διαβάστε περισσότερα: Παρατήρηση παιδιών με Σύνδρομο Down και αυτισμό
Ενδυνάμωση δεξιοτήτων μνήμης και φωνολογικής επίγνωσης μαθητή με δυσλεξία
Ο Μ. φοιτά στη Δ΄ τάξη δημοτικού σχολείου γενικής αγωγής και είναι 10 ετών. Σύμφωνα με το ιστορικό του και τη γνωμάτευση από οικείο ΚΕ.Δ.Δ.Υ. παρουσιάζει «μεικτή δυσλεξία», δηλαδή οπτική και ακουστική δυσλεξία.
Για να διαβάσετε ολόκληρο το κείμενο πατήστε εδώ.
Ημερολόγιο συμμετοχικής παρατήρησης για το σύνδρομο Asperger
Ο μαθητής που παρακολούθησα φοιτά στην Ε΄ τάξη δημοτικού σχολείου γενικής αγωγής. Σύμφωνα με το ιστορικό του, παρουσιάζει ήπιες ποιοτικές αποκλίσεις στην κοινωνική κατανόηση- συνδιαλλαγή, στην επικοινωνία και στην οργάνωση της συμπεριφοράς σε σχέση με τις κοινωνικές συνθήκες, στα πλαίσια νοημοσύνης ανώτερης του φυσιολογικού (ΔΝ 121). Σύμφωνα με τη διάγνωση από δημόσιο διαγνωστικό κέντρο αξιολόγησης και υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ), οι αποκλίσεις στους παραπάνω τομείς είναι αντίστοιχες ήπιας διαταραχής του φάσματος του αυτισμού – σύνδρομο Asperger(APA, 1994).
Για να διαβάσετε όλοκληρο το ημερολόγιο πατήστε εδώ.
Οι αντιλήψεις - θέσεις των εκπαιδευτικών για την ειδική εκπαίδευση
Η μικροέρευνα αυτή πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια μεταπτυχιακού προγράμματος. Βασικός σκοπός της ήταν η διερεύνηση των αντιλήψεων-θέσεων των εκπαιδευτικών για την ειδική εκπαίδευση, όπως αυτή προσφέρεται σήμερα στα συνηθισμένα σχολεία. Για την επίτευξη του σκοπού αυτού χορηγήθηκε ένα ερωτηματολόγιο στο σύνολο των εκπαιδευτικών Δημοτικού Σχολείου.
Για να δείτε τη μικροέρευνα πατήστε εδώ.