Αρχική
Μάθε μαζί μου το ποδόσφαιρο
Ποιος επινόησε το ποδόσφαιρο; Τι είναι το φάουλ; Πώς γίνεται το τάκλιν; Διαβάστε το βιβλίο «Μάθε μαζί μου το ποδόσφαιρο» (του συγγραφέα Ζαν- Μισέλ Μπιγιού, σε μετάφραση Μαρίας Τσαούση, εκδ. Καστανιώτη). Ένα βιβλίο που εξηγεί με πλήθος τρισδιάστατων εικόνων κι άλλων οπτικοποιήσεων τους κανόνες του ποδοσφαίρου, την ορολογία, και όποια άλλη πληροφορία είναι χρήσιμη κι ενδιαφέρουσα. Για παιδιά που δυσκολεύονται να παίξουν ποδόσφαιρο, αλλά και για εκπαιδευτικούς και γονείς που επιθυμούν να τα καθοδηγήσουν.
Τα χαρακτηριστικά του Συνδρόμου Άσπεργκερ από τη σκοπιά ενός παιδιού-παρουσίαση για παιδιά
Δείτε μία από τις παρουσιάσεις για το σύνδρομο Asperger που έγιναν σε παιδιά ...
Η εκδήλωση αυτή έχει δημοσιοποιηθεί και στην ιστοσελίδα του σχολείου:
Τα χαρακτηριστικά του Συνδρόμου Άσπεργκερ από τη σκοπιά ενός παιδιού- παρουσίαση για ενήλικες
Η παρουσίαση «Τα χαρακτηριστικά του Συνδρόμου Asperger από τη σκοπιά ενός παιδιού» πραγματοποιήθηκε αρκετές φορές τη σχολική χρονιά 2014-2015 με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αυτισμό. Στόχος ήταν η ενημέρωση κι η ευαισθητοποίηση της τοπικής κοινωνίας για το θέμα. Τα χαρακτηριστικά παρουσιάστηκαν σε παιδιά, γονείς κι εκπαιδευτικούς (με τις αναγκαίες τροποποιήσεις). Στο σημείο αυτό θα ήθελα να ευχαριστήσω τον διευθυντή μου κο Κωστή Βούλγαρη, που με παρότρυνε και με υποστήριξε ώστε να πραγματοποιησω αυτές τις παρουσιάσεις.
Πατήστε παρακάτω για να δείτε την παρουσίαση που απευθύνεται σε ενήλικες και τα βίντεο που περιέχονται σε αυτή...
Βίντεο
"Η ακαδημία των ειδικών" :
https://www.youtube.com/watch?v=wwsIynrpppE&feature=emb_title
"Το ταξίδι της Μαρίας":
https://www.youtube.com/watch?v=OtrZrp6bToQ&feature=emb_title
Διδασκαλία μεταφορικών εκφράσεων-ιδιωματισμών με εικόνες
Η κατανόηση των μεταφορών και των ιδιωματισμών στο λόγο από μαθητές με δυσκολίες, μπορεί να γίνει εύκολα με τη χρήση οπτικοποιήσεων και συγκεκριμένα εικόνων! Μπορούμε με τη βοήθεια του διαδικτύου να βρούμε οποιαδήποτε εικόνα και να "αναπαραστήσουμε" τη μεταφορική-ιδιωματική έκφραση που επιθυμούμε να διδάξουμε. Πολύ βοηθητική είναι και η κατηγοριοποίηση των ιδιωματισμών (ιδιωματισμοί σχετικά με τα ζώα, τα τρόφιμα κ.λπ. ). Παρακάτω δίνεται ενδεικτικό υλικό...
Διαβάστε περισσότερα: Διδασκαλία μεταφορικών εκφράσεων-ιδιωματισμών με εικόνες
Υλικό για διδασκαλία δεξιοτήτων διαλόγου
Πατήστε πάνω στις παρακάτω εικόνες για να δείτε χρήσιμο υλικό για παιδιά με Δ.Α.Φ.: διαλόγους για καθημερινή επικοινωνία και εικονογραφημένο λεξιλόγιο οργανωμένα ανά θεματικές ενότητες!
Πίνακες αυτορρύθμισης συμπεριφοράς-επιβραβεύσεων
Πολύ χρήσιμο εργαλείο προς την αυτονόμηση ενός μαθητή με Δ.Α.Φ. ή με δυσκολίες στη συμπεριφορά μπορεί να αποτελέσει ο πίνακας αυτορρύθμισης συμπεριφοράς – επιβραβεύσεων. Πρόκειται για έναν πίνακα που κατασκευάζεται από τον εκπαιδευτικό και που περιέχει όλες εκείνες τις συμπεριφορές που επιθυμεί να έχει το παιδί.
Διαβάστε περισσότερα: Πίνακες αυτορρύθμισης συμπεριφοράς-επιβραβεύσεων
Πώς πρέπει να είναι ο δάσκαλος
Ο δάσκαλος Χρίστος Τσολάκης - ομότιμος καθηγητής στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του ΑΠΘ- καλεσμένος στην εκπομπή "Στα Άκρα" μίλησε για παιδεία, μόρφωση, καλλιέργεια, και για το εκπαιδευτικό μας σύστημα. Αναφέρθηκε στους δασκάλους του, τους γονείς του, τους εκπαιδευτικούς μας και το σχολείο. Τόνισε πρωτίστως την αγάπη για τα παιδιά και παράλληλα για το γνωστικό αντικείμενο.
Κοινωνικές ιστορίες που χρησιμοποιούνται συχνά
«Μια κοινωνική ιστορία περιγράφει μια κατάσταση, μια δεξιότητα ή ιδέα που σχετίζεται με κοινωνικές καταστάσεις, προοπτικές και κοινές απαντήσεις με συγκεκριμένο τρόπο γραφής και ειδική δομή» (C. Grey, 1991). Μπορεί να περιέχουν εικόνες, λόγο ή συνήθως και τα δύο.
Διαβάστε περισσότερα: Κοινωνικές ιστορίες που χρησιμοποιούνται συχνά