Τελευταία ενημέρωση: Δευτέρα, 03 Μαρτίου 2025

02/03 Τηλεπαιχνίδι με τη μορφή "Ποιος θέλει να γίνει εκατομμυριούχος", για την 7η ενότητα της Οδύσσειας, © Γεωργία Μουντράκη, εδώ
02/03 Διαδραστικές ασκήσεις για την α' κλίση, © Κωνσταντίνα Σάιτ, εδώ

28/02 Τηλεπαιχνίδια για την α' κλίση των ουσιαστικών στα αρχαία ελληνικά, © Αστέριος Νίκος, εδώ
27/02 Τηλεπαιχνίδι με τη μορφή "Ποιος θέλει να γίνει εκατομμυριούχος", για την 11η ενότητα της Οδύσσειας, © Αστέριος Νίκος, εδώ.
15/02 Οι όροι της πρόταση στα α.ε., άσκηση, © Κωνσταντίνα Σάιτ, εδώ
04/02 Παρουσίαση με ενσωματωμένες ερωτήσεις των στ. 773-840 της Ελένης του Ευρίπίδη, © Γεωργία Μουντράκη, εδώ
04/02 Παρουσίαση με ενσωματωμένες ασκήσεις της ενότητας της Ιστορίας Α' Γυμν. «Αθήνα, Πορεία προς τη Δημοκρατία,», © Γεωργία Μουντράκη, εδώ
04/02 Προστέθηκε κείμενο στη Θεματογραφία, Αριστοτέλης, Αθηναίων Πολιτεία, 15.5-6, εδώ
04/02 Προστέθηκαν δύο κείμενα στη Θεματογραφία, Αριστοτέλης, Αθηναίων Πολιτεία, εδώ κι εδώ
02/02 Προστέθηκε κείμενο στη Θεματογραφία, Ξενοφώντας, Ξενοφώντας, Ιέρων 3, 5-8, εδώ
02/02 Ιστορία, Σχολιασμός πηγών, Παραδείγματα © Παναγιώτα Παντολέων, εδώ
02/01 Προστέθηκε κείμενο στη Θεματογραφία, Ξενοφώντας, Ξενοφώντας, Ιέρων 2, 6-8, εδώ
02/01 Προστέθηκε κείμενο στη Θεματογραφία, Ξενοφώντας, Ξενοφώντας, Ιέρων 5, 1-2, εδώ

25/01 Προστέθηκε στην κάθε ενότητα των Αρχαίων του Γυμνασίου βίντεο με τη μετάφραση. Δείτε και εδώ
25/01 Ιστορία Α' Γυμνασίου, Η Σπάρτη, παρουσίαση © Γεωργία Μουντράκη, εδώ
23/01 Ηλεκτρονική χρονογραμμή Λογοτεχνίας με τις λογοτεχνικές σχολές, © φιλόλογος Νίκος Αστέριος, εδώ
23/01 Αρχείο pdf με τις λογοτεχνικές σχολές και τα λογοτεχνικά ρεύματα © φιλόλογος Νίκος Αστέριος, εδώ
23/01 Διαδραστική παρουσίαση για τη συγγραφή περίληψης στη γλώσσα Α΄ Γυμνασίου, © Γεωργία Μουντράκη, εδώ
17/01 Διαδραστική παρουσίαση για την πόλη-κράτος και τα πολιτεύματα, © Γεωργία Μουντράκη, εδώ
14/01 Διαδραστικό βίντεο για την 4η ενότητα της Οδύσσειας, © Γεωργία Μουντράκη, εδώ
13/01 Διαδραστικό βίντεο για την 3η σκηνή (στ. 542-575) στην Ελένη του Ευριπίδη, © Γ. Μουντράκη εδώ
12/01 Προστέθηκε βίντεο του κειμένου και της μετάφρασης στς ενότητες των αρχαίων του Γυμνασίου
11/01 Διαδραστικό βίντεο για την 2η σκηνή (στ. 495-541) στην Ελένη του Ευριπίδη, © Γ. Μουντράκη εδώ
11/01 Παιχνίδι για την α' ραψωδία της Οδύσσεας, © Γ. Μουντράκη, εδώ
05/01 Διαδραστικό βίντεο για την α' ραψωδία της Οδύσσειας, © Γεωργία Μουντράκη, εδώ

21/12 17η άσκηση για την παράγραφο «Ο Γιώργος Σεφέρης», εδώ
21/12 18η άσκηση για την παράγραφο «Ο Οδυσσέας Ελύτης», εδώ
21/12 19η άσκηση για την παράγραφο «Το πιο γλυκό ψωμί», εδώ
21/12 20η άσκηση για την παράγραφο «Οι πανελλήνιοι δεσμοί», εδώ
20/12 Διαδραστικό βίντεο για την 1η σκηνή (στ. 437-494) στην Ελένη του Ευριπίδη, © Γ. Μουντράκη εδώ
20/12 16η άσκηση για την παράγραφο «Τα δικαιώματα του ανθρώπου», εδώ
20/12 15η άσκηση για την παράγραφο «Τα δέκα μεγαλύτερα νησιά της Ελλάδας», εδώ
20/12 14η άσκηση για την παράγραφο «Συνταγή για τζατζίκι», εδώ
20/12 13η άσκηση για την παράγραφο «Παρασκευή ελληνικού καφέ», εδώ
19/12 12η άσκηση για την παράγραφο «Οδηγίες για την κατασκευή χαρταετού», εδώ
19/12 11η άσκηση για την παράγραφο «Γλώσσα Αχνιστή με μουστάρδα», εδώ
19/12 Πολιτισμική Αναγέννηση: Τέχνη (παρουσίαση) © Γεωργία Μουντράκη, εδώ
19/12 Άσκηση για τη διάκριση οριστικού άρθρου και αντωνυμιών σε 2 μέρη, εδώ
18/12 Άσκηση στην ορθογραφία των μετοχών στα ν.ε., εδώ
18/12 Άσκηση για την ορθογραφία μετοχών: -μένος ή -μμένος, εδώ
17/12 Βρες τον αριθμό και το πρόσωπο των ρημάτων με έντονα γράμματα στο παρακάτω κείμενο, εδώ
17/12 Βάλε δίπλα στον τύπο του ρήματος της ν.ε. το ανάλογο πρόσωπο της προσωπικής αντωνυμίας 1η, εδώ
17/12 Βάλε δίπλα στον τύπο του ρήματος της ν.ε. το ανάλογο πρόσωπο της προσωπικής αντωνυμίας 2η, εδώ
17/12 Αντιστοίχισε τους τύπους των ρημάτων με τα πρόσωπα της προσωπικής αντωνυμίας 1η, εδώ
17/12 Αντιστοίχισε τους τύπους των ρημάτων με τα πρόσωπα της προσωπικής αντωνυμίας 2η, εδώ
17/12 Γράψε τα ρήματα των προτάσεων στον άλλο αριθμό από αυτόν στον οποίο βρίσκονται, εδώ
16/12 Πολιτισμική Αναγέννηση: Ελληνικό Αλφάβητο (παρουσίαση) © Γεωργία Μουντράκη, εδώ
16/12 Γράψε τα ρήματα της ν.ε. στον άλλο αριθμό από αυτόν στον οποίο βρίσκονται 1η, εδώ
16/12 Γράψε τα ρήματα της ν.ε. στον άλλο αριθμό από αυτόν στον οποίο βρίσκονται 2η, εδώ
16/12 Προϊστορικές γραφές, © Χρίστος Σοροβέλης, εδώ
15/12 Προσπάθησε να βρεις την έγκλιση των ρημάτων της ν.ε. με τη βοήθεια των μορίων, των αρνήσεων και της σημασίας, εδώ
14/12 Κρεμάλα για την Ελένη του Ευριπίδη, © Γωργία Μουντράκη, εδώ.
06/12 Βρες στις παρακάτω προτάσεις τις 10 μετοχές που προήλθαν από τα αρχαία ελληνικά και οι οποίες σήμερα χρησιμοποιούνται ως επίθετα, εδώ
06/12 Εντόπισε στο παρακάτω κείμενο τις 20 μετοχές της ενεργητικής και παθητικής φωνής στα ν.ε., εδώ
06/12 Εντόπισε στο παρακάτω κείμενο τις 12 μετοχές της ενεργητικής και παθητικής φωνής στα ν.ε., εδώ
05/12 Άσκηση για την παράθεση και την επεξήγηση στα ν.ε., εδώ
04/12 Άσκηση για τη διάκριση του κατηγορούμενου από τον επιθετικό προσδιορισμό στα ν.ε., εδώ
04/12 Σε ποια πτώση βρίσκονται οι τύποι της λέξης γάτα; Να αιτιολογήσεις την απάντησή σου, εδώ
03/12 Οπτικοποίηση του ποιήματος Γιατί μ' αγάπησες της Μαρίας Πολυδούρη από την Ευαγγελία Οικονόμου, εδώ
03/12 Οπτικοποίηση του δημοτικού τραγουδιού Ξενιτεμένο μου πουλί από την Ευαγγελία Οικονόμου, εδώ
03/12 Σε ποια πτώση βρίσκονται οι όροι των προτάσεων της ν.ε.; εδώ
03/12 Στις παρακάτω προτάσεις να βρεις το υποκείμενο των ρημάτων που είναι γραμμένα με έντονα γράμματα, εδώ
03/12 Να συμπληρώσετε τα κενά με τον κατάλληλο τύπο στον ενεστώτα, παρατατικό και μέλλοντα του ρ. εἰμί σε όλες τις εγκλίσεις, εδώ
02/12 Να μεταφέρεις τους τύπους του ρ. εἰμί από τον παρατατικό στον ενεστώτα, εδώ
02/12 Αντικατάστησε τους τύπους του παρατατικού του ρ. είμαι με τους αντίστοιχους του ρ. εἰμί, εδώ
01/12 Προστέθηκε στις ενότητες των αρχαίων Γυμνασίου Γραφή κατά νοηματικά κῶλα, δείτε παράδειγμα εδώ
01/12 Ελληνικά φύλα, Φυλετικές μετακινήσεις - μεταναστεύσεις, © Χρ. Σοροβέλης, αρχείο docx, εδώ

25/11 Άσκηση για την ενότητα της ιστορίας Β' Γυμνασίου  Η βασιλεία του Μιχαήλ Γ΄ και η αυγή της Νέας Εποχής, © Μελίνα Χοπαλάκη, εδώ
24/11 Σημειώσεις στη 2η ενότητα της Οδύσσειας, © Γ. Μουντράκη, εδώ
21/1 Οπτικοποίηση από την Ευαγγελία Οικονόμου της Γενέσεως, από το ΑΞΙΟΝ ΕΣΤΙ του Οδυσσέα Ελύτη, εδώ
21/11 Αισθητική προσέγγιση από την Ευαγγελία Οικονόμου στο Άξιον εστί του Ελύτη, εδώ
21/11 Αισθητική προσέγγιση από την Ευαγγελία Οικονόμου στο Με τον τρόπο του Γ.Σ. του Σεφέρη, εδώ
17/11 Οπτικοποίηση του ποιήματος του Διονύσιου Σολωμού Ελεύθεροι Πολιορκημένοι απο την Ευαγγελία Οικονόμοι, εδώ
12/11 Οπτικοποίηση του Ολυμπιακού Ύμνου του Κωστή Παλαμά από την Ευαγγελία Οικονόμου, εδώ
11/11 Οπτικοποίηση του διηγήματος του Αλ. Παπαδιαμάντη Τ' αγνάντεμα από την Ευαγγλία Οικονόμου, εδώ
10/11 Flashcards για τα είδη των προτάσεων με βάση τα συστατικά τους, © Γεωργία Μουντράκη, εδώ
10/11 Flashcards για τα είδη των προτάσεων με βάση τη σημασία τους, © Γεωργία Μουντράκη, εδώ
10/11 Flashcards για τη δομή της παραγράφου, © Γεωργία Μουντράκη, εδώ
10/11 Βίντεο για τη δομή της παραγράφου, © Γεωργία Μουντράκη, εδώ
10/11 Άσκηση στις ονοματικές προτάσεις. Οι ιδιαίτερες περιπτώσεις, εδώ
10/11 Το μόριο να στις ονοματικές και επιρρηματικές προτάσεις, εδώ
09/11 Σημειώσεις για τους στίχους 1-82 της Ελένης του Ευρυπίδη, © Γεωργία Μουντράκη, εδώ
09/11 Τηλεπαιχνίδι του Αστέριου Νίκου για τον συντακτικό ρόλο των ονοματικών προτάσεων, εδώ
08/11 Τηλεπαιχνίδι του Αστέριου Νίκου για το κείμενο Πρώτες ενθυμήσεις, εδώ
08/11 Τηλεπαιχνίδι του Αστέριου Νίκου για το κείμενο Κι έχουμε πόλεμο πόλεμο, εδώ
08/11 Τρόπος σύνδεσης προτάσεων στα ν.ε. © Αστέριος Νίκος, εδώ
06/11 Ερωτήσεις για την ενότητα: Ο μυκηναϊκός κόσμος, © Μουντράκη Γεωργία, εδώ
06/11 Ερωτήσεις για την ενότητα: Μυκηναϊκή θρησκεία και Τέχνη, © Μουντράκη Γεωργία, εδώ
06/11 Σχέδια μαθημάτων για την Ιλιάδα, © Ευαγγελία Οικονόμου, εδώ
05/11 Ερωτήσεις κατανόησης για την Ελένη, στ. 1-82, © Γεωργία Μουντράκη, εδώ
05/11 Ερωτήσεις κατανόησης για την Ελένη, στ. 83-191, © Γεωργία Μουντράκη, εδώ

29/10 Βρες στο κείμενο τις λέξεις που μοιάζουν με άρθρα είναι όμως προσωπικές ή κτητικές αντωνυμίες, εδώ
29/10 Βρες στο κείμενο τα οριστικά άρθρα, 1η εδώ
29/10 Βρες στο κείμενο τα οριστικά άρθρα, 2η εδώ
28/10 Βρες στο παρακάτω κείμενο τις δεικτικές και τις αόριστες αντωνυμίες, εδώ
28/10 Μπορείς να βρεις πότε η αντωνυμία αυτός, -ή, -ό είναι προσωπική και πότε δεικτική; (1η), εδώ
28/10 Μπορείς να βρεις πότε η αντωνυμία αυτός, -ή, -ό είναι προσωπική και πότε δεικτική; (2η), εδώ
27/10 Φύλλο εργασίας στον Μινωικό Πολιτισμό, © Γεωργία Μουντράκη, εδώ
27/10 Φύλλο εργασίας για τη Μινωική θρησκεία και την Τέχνη, © Γεωργία Μουντράκη, εδώ
27/10 Βρες τις αναφορικές αντωνυμίες του κειμένου, εδώ
27/10 Βρες τις αόριστες αντωνυμίες του κειμένου, εδώ
27/10 Βρες τις δεικτικές αντωνυμίες του κειμένου, εδώ
27/10 Άσκηση για τη διάκριση της προσωπικής αντωνυμίας από την κτητική, εδώ
26/10 Μπορείς να διακρίνεις πότε η αντωνυμία «σου» είναι προσωπική και πότε κτητική;, εδώ
26/10 Βρες στο παρακάτω απόσπασμα από το παραμύθι «Το πιο γλυκό ψωμί» τα οριστικά, αόριστα κι εμπρόθετα άρθρα, εδώ
26/10 Βρες στο παρακάτω απόσπασμα από το παραμύθι «Το πιο γλυκό ψωμί» τις λέξεις που μοιάζουν με άρθρο, αλλά είναι προσωπικές ή κτητικές αντωνυμίες, εδώ
25/10 Βρες πότε το «ένα» είναι αόριστο άρθρο και πότε αριθμητικό, εδώ
25/10 Βρες πότε το «μια» είναι αόριστο άρθρο και πότε αριθμητικό, εδώ
23/10 Βίντεο της Γεωργία Μουντράκη για τη γραφή στη Μινωική Κρήτη, εδώ
23/10 Βίντεο της Ευαγγελίας Οικονόμου για το κείμενο «Όταν πρωτοκατέβηκα στη Σμύρνη» της Β' Γυμνασίου, εδώ
23/10 Σχέδια μαθημάτων για την Οδύσσεια, © Ευαγγελία Οικονόμου, εδώ
22/10 Βρες στο παρακάτω κείμενο τις προθετικές και τις επιρρηματικές φράσεις, εδώ
22/10 Βρες στο παρακάτω κείμενο τις προθετικές και τις επιρρηματικές φράσεις, εδώ
20/10 Να βρεις στο κείμενο τις 20 προθετικές φράσεις, εδώ
19/10 Η ρηματική, η ονοματική, η επιρρηματική και η προθετική φράση, εδώ
18/10 Να βρεις στις παρακάτω προτάσεις τις ρηματικές φράσεις (α' μέρος), εδώ
18/10 Να βρεις στις παρακάτω προτάσεις τις ονοματικές φράσεις (β' μέρος, εδώ
18/10 Να βρεις στις παρακάτω προτάσεις τις επιρρηματικές φράσεις (γ' μέρος), εδώ
18/10 Να βρεις στις παρακάτω προτάσεις τις προθετικές φράσεις (δ' μέρος) εδώ
18/10 Στις παρακάτω προτάσεις να βρεις τις επιρρηματικές φράσεις, εδώ
18/10 Στις παρακάτω προτάσεις να βρεις τις προθετικές φράσεις, εδώ
18/10 Στις παρακάτω προτάσεις να βρεις τις ονοματικές φράσεις, εδώ
18/10 Να βρεις στις παρακάτω προτάσεις τις ονοματικές, τις ρηματικές, τις προθετικές και τις επιρρηματικές φράσεις, εδώ
18/10 Να βρεις στις παρακάτω προτάσεις τις ονοματικές, τις ρηματικές, τις προθετικές και τις επιρρηματικές φράσεις, εδώ
17/10 Στις παρακάτω προτάσεις να βρεις τις ονοματικές φράσεις, εδώ
17/10 Άσκηση στην έκθλιψη, την αφαίρεση και την αποκοπή, εδώ
16/10 Άσκηση στην απόστροφο, εδώ
12/10 Να βρείτε αν οι λέξεις που είναι γραμμένες με έντονα γράμματα είναι προθέσεις, αντωνυμίες, επιρρήματα ή σύνδεσμοι, εδώ
12/10 Βρες τις προθέσεις στο κείμενο «Το σπίτι του ποιητή Καβάφη», εδώ
12/10 Μπορείς να βρεις τις προθέσεις της ν.ε. στο κείμενο;, εδώ
11/10 Άσκηση στα απόλυτα, τακτικά, πολλαπλασιαστικά, αναλογικά, περιληπτικά αριθμητικά της ν.ε., εδώ
11/10 Άσκηση στα απόλυτα, τακτικά, πολλαπλασιαστικά, αναλογικά, περιληπτικά αριθμητικά της ν.ε., εδώ
11/10 Να συμπληρώσετε τις παρακάτω προτάσεις με τους σωστούς τύπους των αριθμητικών της ν.ε., εδώ
10/10 Σχέδια μαθήματος για όλες τις ενότητες της τραγωδίας Ελένη, © Ευαγγελία Οικονόμου, εδώ
10/10 Άσκηση στη διαφορετική χρήση των συνδέσμων της ν.ε., εδώ
09/10 Να εντοπίσετε με ποιο τρόπο συνδέουν τις προτάσεις οι σύνδεσμοι της ν.ε. που είναι γραμμένοι με έντονα γράμματα, εδώ
09/10 Να εντοπίσετε με ποιο τρόπο συνδέουν τις προτάσεις οι σύνδεσμοι της ν.ε. που είναι γραμμένοι με έντονα γράμματα, εδώ
09/10 Να βρεθούν οι σύνδεσμοι στις παρακάτω προτάσεις της ν.ε., εδώ
08/10 Φύλλο εργασίας για τις απλές, ελλειπτικές, επαυξημένες προτάσεις της 1ης ενότητας στη Γλώσσα Α Γυμνασίου, © Γ. Μουντράκη εδώ
08/10 Να κατατάξετε τις παρακάτω μετοχές των ν.ε. ανάλογα με τον χρόνο τους στην ανάλογη στήλη, εδώ
07/10 Να γράψετε τις μετοχές των παρακάτω ρημάτων 1, εδώ
07/10 Να γράψετε τις μετοχές των παρακάτω ρημάτων 2, εδώ
06/10 Να κατατάξετε τις παρακάτω μετοχές των ν.ε. ανάλογα με τον χρόνο τους στην ανάλογη στήλη, εδώ
05/10 3η άσκηση στην μεταφορά και την κυριολεξία, εδώ
05/10 4η άσκηση στην μεταφορά και την κυριολεξία, εδώ
05/10 Άσκηση για τον τονισμό των μονοσύλλαβων λέξεων και των εγκλιτικών, εδώ
04/10, Ελληνική Μυθολογία, Μούσες, © Δήμητρα Μήττα εδώ
04/10 Εξηκίας, αμφορέας με παράσταση του Διόνυσου, εδώ
04/10 Δούρις, κύλικα με παράσταση του Οδυσσέα με τον Αχιλλέα(;), εδώ
03/10 Να βάλετε τα κατάλληλα σημεία στίξης, εδώ
03/10 Να συμπληρώσετε τις καταλήξεις των ουσιαστικών, ώστε να βρίσκονται στη σωστή πτώση, εδώ
03/10 Λάθη στη χρήση της αντωνυμίας όσος, -η, -ο, εδώ
02/10 Κατέβασε σχέδιο μαθήματος για τους στίχους 1-82 της Ελένης, © Ευαγγελία Οικονόμου, εδώ
02/10 Λάθη στη σύνταξη των ρημάτων στα ν.ε., εδώ
02/10 Λάθη στη χρήση της μετοχής του ενεργητικού ενεστώτα, εδώ
02/10 Λάθη στη χρήση του άρθρου, εδώ
02/10 Λάθη στη χρήση του πληθυντικού αριθμού των ουσιαστικών, εδώ
02/10 Λάθη στη χρήση των αποθετικών ρημάτων, εδώ
02/10 Nα αντικαταστήσετε τις παρακάτω ξένες λέξεις με ελληνικές, εδώ
02/10 Να αντικαταστήσετε τις ξένες λέξεις με ελληνικές λέξεις ή φράσεις, εδώ
02/10 Στις φράσεις που ακολουθούν να αντικαταστήσετε τις ξένες λέξεις με ελληνικές λέξεις ή φράσεις, εδώ
02/10 Στις παρακάτω προτάσεις να αντικαταστήσετε τους τύπους του ρ. είμαι με τους αντίστοιχους των αρχαίων ελληνικών του ρ. εἰμί, εδώ
02/10 Να αντιστοιχίσετε κάθε λέξη της πρώτης στήλης με την ομόρριζή της στη δεύτερη στήλη, εδώ
01/10 Όροι της θεωρίας της Λογοτεχνίας, © Ευαγγελία Οικονόμου, εδώ
01/10 Άσκηση στη θεωρία της Λογοτεχνίας, © Ευαγγελία Οικονόμου, εδώ
01/10 Άσκηση των σύνθετων με α' συνθετικό το ρ. βάλλω, εδώ
01/10 Άσκηση των σύνθετων με α' συνθετικό το ρ. άγω, εδώ
01/10 Άσκηση στην ορθογραφία των μετοχών στα ν.ε., εδώ
01/10 Στις παρακάτω φράσεις να γράψετε τον σωστό τύπο του ρήματος, εδώ
01/10 Να συμπληρώσετε τις φράσεις με τη γενική των ονομάτων που σας δίνονται σε παρένθεση, εδώ
01/10 Άσκηση ορθογραφίας των θηλυκών ουσιαστικών σε -ια, -εια -οια (παροξύτονα και προπαροξύτονα), εδώ
01/10 Να συμπληρώσετε τα κενά με τον κατάλληλο τύπο του ουσιαστικού ή του επιθέτου, εδώ
01/10 Να συμπληρώσετε τα κενά με τον κατάλληλο τύπο του επιθέτου πολύς ή με το επίρρημα πολύ, εδώ
01/10 Άσκηση για την ορθογραφία των επιρρημάτων, εδώ
01/10 Να συμπληρώσετε τις παρακάτω προτάσεις με τους σωστούς τύπους των αριθμητικών προσθέτοντας κάθε φορά το μισός, μισή, μισό, εδώ
01/10 Να βάλετε διαλυτικά όπου χρειάζονται, εδώ