Καλώς ήρθατε στον ιστότοπό μου . Επιδίωξή του από τον Ιούνιο του 2012 που ξεκίνησε, ήταν να υπάρχει ένας επιπλέον άμεσος τρόπος επικοινωνίας των μαθητών και των μαθητριών με πληροφοριακό υλικό για το μάθημα της τεχνολογίας. Επίσης να προβάλλει ένα σημαντικό μέρος από τις δραστηριότητες τους . Τέλος φιλοδοξεί να ανοίξει και ένα δίαυλο επικοινωνίας με συναδέλφους και όχι μόνο που θα ήθελαν καταθέσουν και να προτείνουν βελτιώσεις γύρω από το διδακτικό υλικό που περιέχεται για κάθε τάξη.
Στούς συνδέσμους της ιστοσελίδας περιέχονται χρήσιμα έγγραφα , προτεινόμενες ασκήσεις, βίντεο ,γραπτές εργασίες , παρουσιάσεις , βιντεομαθήματα ,κατασκευές μαθητριών και μαθητών και ηλεκτρονικές διευθύνσεις ,για να λειτουργήσουν συμπληρωματικά με την διδασκαλία στην τάξη ή το εργαστήριο ( σε αρκετά σχολεία δεν υπάρχει - ενω σε κάποια άλλα υπολειτουργεί λόγω έλλειψης χρηματοδότησης ). Με κατάλληλη ταξινόμηση το υλικό για κάθε τάξη , είναι δυνατόν να αντιγραφεί σε συσκευή USB ή σε κάποιο CD ή DVD από κάθε μαθητή(-τρια) στην αρχή του διδακτικού έτους και να λειτουργεί σαν ένα ηλεκτρονικό βοήθημα.
Τό μάθημα της τεχνολογίας διδάσκεται 1 ώρα , στο εβδομαδιαίο πρόγραμμα των 2 πρώτων τάξεων του γυμνασίου εδώ και 20 χρόνια περίπου , από εκπαιδευτικούς διαφόρων τεχνικών ειδικοτήτων. Τα έτη 2012-2013 κινδύνευσε άμεσα να καταργηθεί , αλλά τελικά με την δραστηριοποίηση διαφόρων ενώσεων εκπαιδευτικών τεχνολόγων - κυρίως της ΠΕΚΑΤΕ - η πολιτεία αντελήφθη την σπουδαιότητα του μαθήματος και από διδακτικό έτος 2015-2016 ξεκίνησε να διδάσκεται και στην Γ! τάξη. Στην πλευρική στήλη υπάρχουν ορισμένες δημοσιεύσεις και για θέματα που σχετίζονται τόσο με πρωτοβουλίες για την υποστήριξη διατήρησης του μαθήματος , όσο και αρθρογραφία σχετική με την ορθή διεξαγωγή του. Μάλιστα τις διαπιστώσεις για το μάθημα του συναδέλφου κ.Τούρλου , απόσταγμα της 20-ετούς εμπειρίας του στην διδασκαλία του μαθήματος -αλλά και των πολλών δράσεων που έχει συμμετάσχει , που υπάρχουν στην κορυφή της πλευρικής στήλης τις θεωρώ ιδιαίτερα εύστοχες και αξίζει να λάβετε γνώση. Κάποια χαρακτηριστικά αποσπάσματα υπάρχουν στις παρακάτω εικόνες :
Είναι αλήθεια βέβαια, ότι έχει παρατηρηθεί στασιμότητα και αδράνεια σε κάθε μορφή επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών που διδάσκουν το μάθημα , γίνονται μόνο αποσπασματικά και μεμονωμένα σεμινάρια - κυρίως με πρωτοβουλία κάποιων συμβούλων - και γενικά εμείς οι εκπαιδευτικοί απουσιάζουμε(;) από τις όποιες εξελίξεις. Βέβαια τα τελευταία χρόνια ( Από το διδακτικό έτος 2012-2013 συνεχώς ) η ΠΕΚΑΤΕ δραστηριοποιείται έντονα στην επιμόρφωση των συναδέλφων ,οργανώνοντας σε πολλές πόλεις σεμινάρια και βιωματικές δράσεις. Η πάσης φύσεως παιδαγωγική και επιστημονική καθοδήγηση ,από οποιονδήποτε επίσημο ή ανεπίσημο φορέα εξέλειπε εδώ και πολλά χρόνια , με κίνδυνο να υπάρχει η αίσθηση απαξίωσης του μαθήματος. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ότι από τις επιμορφώσεις στίς νέες τεχνολογίες οι ειδικότητές μας εξαιρούνται προς το παρόν , αν και το μάθημα μας χρειάζεται οπωσδήποτε να υποστηρίζεται από το διαδίκτυο .
Η τελευταία έρευνα που έχει γίνει για το μάθημα , πραγματοποιήθηκε το 2008 με πρωτοβουλία κυρίως εκπαιδευτικών και την επισυνάπτω παρακάτω. Οι παραπάνω σκέψεις με ώθησαν να δραστηριοποιηθώ στην Π.Ε.ΚΑ.ΤΕ ( Πανελλήνια ένωση καθηγητών Τεχνολογίας) - ως ταμίας - κάτι που πιστεύω οφείλουν να σκεφθούν όλοι οι συνάδελφοι που διδάσκουν το μάθημα ( περισσότερα στην διπλανή στήλη ).
Για οποιαδήποτε διευκρίνηση , πληροφορία , πρόταση και γενικότερα για οποιοδήποτε θέμα αφορά το μάθημα , υπάρχει σχετικός σύνδεσμος για να επικοινωνήσετε μαζί μου.
Για την ηλεκτρονική υποστήριξη του μαθήματος προτείνω την εκπαιδευτική πλατφόρμα edmodo, που για την αξιοποίηση της διαβάστε τον οδηγό σε μορφή pdf ή παρακολουθήστε το παρακάτω βίντεο: (ηλ. διεύθυνση) https://youtu.be/Zf5IePej46Q
Μία εναλλακτική λύση , που όμως έχει λιγότερες δυνατότητες είναι και
η δωρεάν σουίτα της google, Classroom . Παρακάτω παρακολουθείστε Βίντεο με τις οδηγίες αξιοποίησης του, υπάρχει στην διεύθυνση https://www.youtube.com/watch?t=56&v=K26iyyQMp_g
Έρευνα για το μάθημα της τεχνολογίας το 2008 - τα συμπεράσματα της οποίας παραμένουν το ίδιο επίκαιρα.
Την έρευνα ολοκληρωμένη μπορείτε να την κατεβάσετε από την παρακάτω διεύθυνση σε μορφή powerpoint:
Γιά την ίδια έρευνα ο σύμβουλος κ.Κονταξής κοινοποίησε τα κύρια συμπεράσματα της πρός όλους τους αρμοδίους με σχετικό έγγραφο. Το περιεχόμενο του δημοσιεύεται στην παρακάτω διεύθυνση: