|
ΓΡΑΠΤΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Α! ΤΑΞΗΣ
Η θεωρητική μελέτη και έρευνα είναι μία από τις βασικές δραστηριότητες της ατομικής εργασίας. Για την υλοποίηση του ατομικού του έργου ο μαθητής ενθαρρύνετε να χρησιμοποιήσει όσο το δυνατόν περισσότερες πηγές πληροφόρησης, αποκτώντας έτσι μεγαλύτερη δυνατότητα επιλογών για όλες τις δραστηριότητες του μαθήματος . Οι προσπάθειες που καταβάλλει για να επιλέξει , να αξιολογήσει και να συνθέσει τις πληροφορίες αυτές – του προσφέρουν την δυνατότητα να αποκτήσει εμπειρίες και δεξιότητες που θα του φανούν ιδιαίτερα χρήσιμες στην μελλοντική του μαθητική ζωή.
Για να συμβαδίζει όμως η γραπτή εργασία με την κατασκευή και τα σεμινάρια, είναι καλό να χωρίζεται σε 3 φάσεις, μία για κάθε τρίμηνο , ανάλογα και με το αναλυτικό πρόγραμμα και την πορεία του μαθήματος. Ο καθηγητής λοιπόν καθοδηγεί με συγκεκριμένες οδηγίες που διανέμει σε σχετικό έντυπο , για την μορφή και το περιεχόμενο των πληροφοριών που πρέπει να παραδώσουν οι μαθητές σε κάθε τρίμηνο. Στον σύνδεσμο αυτό υπάρχουν έντυπα με αναλυτικές οδηγίες για την γραπτή εργασία , παραδείγματα εργασιών από μαθητές (-τριες), ενώ στον σύνδεσμο "οργάνωση του μαθήματος" υπάρχει ένας προτεινόμενος χωρισμός της γραπτής εργασίας ανά τρίμηνο.
Από την πλευρά επίσης του καθηγητή πρέπει να γίνεται προσπάθεια ιδιαίτερα όταν δεν υπάρχει σχολική βιβλιοθήκη ( το πιθανότερο ) , να αποκτηθούν μέσω σχολικών επιτροπών ή και συλλόγου γονέων και κηδεμόνων 1-2 εγκυκλοπαίδειες τεχνικού περιεχομένου ,για να μην μονοπωλεί το διαδίκτυο τις πηγές πληροφόρησης των μαθητών. Προσωπικά προτείνω ότι σαν αρχή καλό θα ήταν να αποκτηθούν τουλάχοστον οι 2 παρακάτω :
ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΕΙΑ «ΠΩΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ» -Εκδόσεις ΑΛΚΥΩΝ |
ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΕΙΑ «ΠΑΠΥΡΟΣ ΛΑΡΟΥΣ ΜΠΡΙΤΤΑΝΙΚΑ» |
Με πρωτοβουλία του καθηγητή καλό είναι να υπάρχει σε κατάλληλο σημείο του εργαστηρίου ή - αν δεν υπάρχει - σε κάθε σχολική αίθουσα , πίνακας 3-4 γειτονικών βιβλιοθηκών – οπωσδήποτε και αυτή που διαθέτει ο Δήμος. Κίνητρο για του μαθητές(-τριες) που τις επισκέπτονται να είναι η ανάρτηση φωτογραφιών από την επίσκεψή τους σε σημεία του εργαστηρίου. Η ύπαρξη επίσης 1 τουλάχιστον Η/Υ στο χώρο του εργαστηρίου και η συνεργασία με τους συναδέλφους του μαθήματος της πληροφορικής γενικότερα, θεωρώ ότι είναι ένας επιπλέον καθοριστικός παράγων για την καλύτερη προετοιμασία της συγκέντρωσης πληροφοριακού υλικού της γραπτής εργασίας. Τέλος μία κατάσταση με λίστα χρήσιμων ιστοσελίδων του διαδικτύου (βλέπε το μενού "Σύνδεσμοι" )που διαρκώς θα εμπλουτίζεται με νέο υλικό , είναι ένα επιπλέον χρήσιμο εργαλείο.
Σχολικό έτος : 2015-2016 (αρχεία μορφής pdf - περιλαμβάνεται και φωτογραφικό υλικό με την διαδικασία κατασκευής )
Σχολικό έτος : 2014-2015
(αρχεία μορφής pdf - περιλαμβάνεται και φωτογραφικό υλικό με την διαδικασία κατασκευής )
Σχολικό έτος : 2013-2014
(αρχεία μορφής pdf - περιλαμβάνεται και φωτογραφικό υλικό με την διαδικασία κατασκευής )
|