eikona_kefalidas

>

  • Ομαδικό έργο 1
  • Ομαδικό έργο 2
  • Ομαδικό έργο 3
       
 Ενότητα : ΟΜΑΔΙΚΟ ΕΡΓΟ

ΓΡΑΠΤΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β! ΤΑΞΗΣ

          Η θεωρητική  υποστήριξη  και  έρευνα  είναι  αναπόσπαστο  τμήμα   και   των δραστηριοτήτων της β! τάξης γυμνασίου , με βασικό άξονα φυσικά την επιλογή του θέματος του ομαδικού έργου. Στόχο έχει να  παρουσιάσει το σύνολο των πληροφοριών που συγκεντρώθηκαν από όλη την ομάδα των μαθητών ,για την επιχείρηση που μελέτησαν. Αποτελεί μία από τις 3 βασικές δραστηριότητες που συγκροτούν τον κορμό της εκπαιδευτικής διαδικασίας του μαθήματος.
         Όλο το υλικό  που συλλέγουν  τα μέλη της ομάδας το οργανώνουν σε ένα ενιαίο σύνολο και το παραδίδουν σε ένα (1) φάκελο , σύμφωνα με τις οδηγίες που λαμβάνουν για την μορφή και τα περιεχόμενα της γραπτής εργασίας. Για την ομοιομορφία και την καλύτερη «εμφάνιση» της , μπορεί να ανατεθεί στον μαθητή με τον ρόλο του δ/ντή πληρ/κών συστημάτων (μηχανογράφησης)-σαν ανάθεση εργασίας του στις δραστηριότητες κατασκευής της μακέτας. Μία άλλη επιλογή είναι να δημιουργούνται 2 γραπτές εργασίες , η 1η με το πληροφοριακό υλικό κάθε τμήματος και η 2η με τις κατασκευαστικές δραστηριότητες των μαθητών.
           Για να πετύχουμε τους στόχους του μαθήματος , πρέπει να προσπαθούμε η γραπτή εργασία  να συνδέεται και να εξελίσσεται παράλληλα με την κατασκευή της μακέτας.  Η προπαρασκευή των μαθητών με μικρές αναθέσεις εργασιών σχετικές με τον περιβάλλον της παραγωγής – στο α! τρίμηνο – είναι αναγκαία για την καλύτερη προετοιμασία του μαθητή για το είδος των πληροφοριών που θα αναζητήσει στην κύρια γραπτή εργασία.
        Το υλικό της γραπτής εργασίας αναφέρεται  τόσο  στην παρουσίαση   της οργάνωσης και λειτουργίας μιας επιχείρησης  ( β! τρίμηνο ), όσο  και στην αναλυτική περιγραφή της κατασκευής της μακέτας ( γ! τρίμηνο ). Στο σύνδεσμο « αναθέσεις εργασιών» υπάρχει υλικό με εβδομαδιαία οργάνωση για το είδος των  προτεινόμενων δραστηριοτήτων που αντιστοιχεί στο κάθε δ/ντή – μαθητή , με στόχο να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις του μαθήματος.
      Οι μαθητές τέλος  πρέπει να  ενθαρρύνονται στην χρήση όλων των  πηγών πληροφόρησης – και όχι μόνο του διαδικτύου  ,παρά τις δυσκολίες που υπάρχουν στην σύνδεση εκπαίδευσης – παραγωγής. Η προσωπική τους επικοινωνία με μέλη επιχειρήσεων , η άμεση επαφή τους με πρόσωπα του χώρου των επιχειρήσεων  , η επίσκεψή τους σε βιβλιοθήκες  και η συλλογή στοιχείων από έντυπα μέσα  να επιδιώκεται και να υποστηρίζεται τουλάχιστον από το περιβάλλον του σχολείου.
           Τέλος  επανέρχομαι , όπως  τονίζεται  και   στον   αντίστοιχο σύνδεσμο "γραπτή εργασία" , στην πρόταση μου να αναλάβουμε  πρωτοβουλία οι  διδάσκοντες του μαθήματος - σε συνεργασία με τους σχολικούς συμβούλους του μαθήματος - ίσως και συλλόγους γονέων , να σταλούν έγγραφα στο σύνολο των μεγάλων ελληνικών επιχειρήσεων – στα οποία θα επεξηγείται ο σκοπός του μαθήματος στην β! τάξη . Στη συνέχεια να δημιουργηθεί ένας κατάλογος επιχειρήσεων οι οποίες θα δέχονται επισκέψεις μαθητών με συγκεκριμένο πλαίσιο και παροχή υλικού προσαρμοσμένο στις εκπαιδευτικές ανάγκες του σχολικού προγράμματος. Επίσης η ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ των διδασκόντων, για επιχειρήσεις που καλύπτουν τις προϋποθέσεις  των εκπαιδευτικών επισκέψεων είναι μία επιπλέον λύση στη δυσκολία εξεύρεσης επιχειρήσεων που θα υποστηρίξουν την προσπάθεια των μαθητών.  

                 Μία  τέτοια πρωτοβουλία ίσως η  ΠΕΚΑΤΕ  να είναι σε θέση να την αναλάβει και να την υλοποιήσει .

Γραπτές εργασίες μαθητών σχολικού έτους 2014-2015
(αρχεία μορφής pdf eikonidio_pdf
Βιομηχανία χυμών "Δροσιά Α.Ε."

Οργάνωση και
Λειτουργία

Ελαιουργία "ΕΛΑΙΟΚΑΡΠΙΑ Α.Ε."
Αρτοβιομηχανία "ΑΛΕΥΡΑ Α.Ε."

Οργάνωση και
Λειτουργία

Εργασία για ελαιουργία
Δραστηριότητες για ελαιουργία
Γραπτή εργασία για ρόλους αρτοβιομηχανίας
Γραπτή εργασία δραστηριοτήτων αρτοβιομηχανίας

Mπισκοτοβιομηχανία "ΑΜΒΡΟΣΙΑ Α.Ε."
Παιδικά γάλατα "ΑΣΠΡΟΥΛΗΣ Α.Ε."


 

2014
Γραπτές εργασίες μαθητών σχολικού έτους 2013-2014
(αρχεία μορφής pdf eikonidio_pdf )

Γραπτές εργασίες 2013
Γραπτές εργασίες μαθητών σχολικού έτους 2012-2013
(αρχεία μορφής pdf eikonidio_pdf )