Φυσική Αγωγή
Φυσικες δραστηριοτητες στο δασος και το βουνο: αναψυχη και επαφη με τη φυση PDF Εκτύπωση E-mail
 
    Οι φυσικές δραστηριότητες (υπαίθριες δραστηριότητες) στο δάσος και το βουνό προσφέρονται με πολλαπλές εκπαιδευτικές προσεγγίσεις στο σχολείο:
  • Σαν κινητικό περιεχόμενο εντάσσονται στη διδακτική διαδικασία της Φυσικής Αγωγής.
  • Σαν μορφές φυσικής δραστηριότητας, αναψυχής και απόδρασης από την καθημερινότητα  συμβάλλουν στην επάρκεια της φυσικής κατάστασης και στην ψυχική υγεία.
  • Μπορούν να πλαισιώνουν τις μετακινήσεις σχολείων (εκδρομές, διδακτικές επισκέψεις) ή να είναι το περιεχόμενό τους.
  • Προσφέρονται σαν μέσο επαφής με το φυσικό περιβάλλον και τρόπο μελέτης του.
  • Συμβάλλουν στην ανάπτυξη φιλικής σχέσης με τη φύση, περιβαλλοντικής ευαισθησίας και συνείδησης.
activities    Οι υπαίθριες δραστηριότητες είναι κατά βάση αντικείμενο της Φυσικής Αγωγής και αρμοδιότητα των εκπαιδευτικών Φ.Α. Οι εκπαιδευτικοί Φ.Α. πρέπει να εμπλέκονται στο σχεδιασμό και την υλοποίηση των δραστηριοτήτων, είτε αυτές πλαισιώνουν εκδρομές ή διδακτικές επισκέψεις είτε αποτελούν  μέρος προγραμμάτων περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και αγωγής υγείας είτε είναι διδακτικές-βιωματικές προσεγγίσεις στα πλαίσια της σχολικής Φυσικής Αγωγής. Απαιτούνται ειδικές γνώσεις και οργανωτική προετοιμασία ή ενημέρωση και επικοινωνία με οργανωμένους φορείς που παρέχουν τις δραστηριότητες.
    Οι φυσικές δραστηριότητες στο δάσος και το βουνό συνδυάζουν φυσική άσκηση, αναψυχή και περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση. Μ' αυτό το τρίπτυχο, σαν δραστηριότητες ελεύθερου χρόνου, πλαισιώνουν την προαγωγή υγείας και την ποιότητα ζωής.
 
 
 
Εκπαιδευση της χρησης του ποδηλατου στη σχολικη φυσικη αγωγη PDF Εκτύπωση E-mail
Τρίτη, 22 Μάιος 2012 18:10
 
     Το ποδήλατο είναι ένα φιλικό προς το περιβάλλον μέσο μετακίνησης, με μικρό κόστος αγοράς και μηδαμινό κόστος συντήρησης. Αξιοποιεί την ενέργεια που παράγουν οι μύες των ποδιών μας και γι’ αυτό αποτελεί άριστη μορφή φυσικής άσκησης. Η καθημερινή χρήση του ποδηλάτου συνδυάζει οικονομία, φιλική συμπεριφορά προς το περιβάλλον, φυσική δραστηριότητα και  αναψυχή. Η ποδηλασία προσφέρεται επίσης σαν εναλλακτική μορφή άθλησης και αγωνιστικού αθλητισμού.schbicycle
     Η ένταξη της χρήσης του ποδηλάτου σε εκπαιδευτικές δράσεις, προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων, μάθημα φυσικής αγωγής και αθλητικές δραστηριότητες σχολείων είναι ένας συνδυασμός φυσικής δραστηριότητας και επιμέρους στόχων περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης, σωστής κυκλοφοριακής συμπεριφοράς, σωστής και ασφαλούς χρήσης του ποδηλάτου, εμπειριών αναψυχής και αγωνιστικών  εμπειριών ποδηλασίας.
3dsbicycle     Η ευαισθητοποίηση της χρήσης του ποδηλάτου στις καθημερινές μας μετακινήσεις αποτελεί κεντρικό στόχο όλων των εκπαιδευτικών προσεγγίσεων εντός και εκτός σχολείου. Η καθημερινή του χρήση, εκτός των άλλων, εξασφαλίζει ή συμπληρώνει τη φυσική δραστηριότητα που είναι απαραίτητη για τη φυσιολογική ανάπτυξη των παιδιών και εφήβων, καθώς και για την υγεία των ανθρώπων ανεξαρτήτως ηλικίας.
     Η υλοποίηση σχεδίων εργασίας με κεντρικό ή παραπλήσιο θέμα το ποδήλατο, καθώς και η πραγματοποίηση δράσεων εντός και εκτός σχολείου με ποδήλατο, αποτελούν τις πιο συνηθισμένες μορφές εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων στη σχολική Φυσική Αγωγή και γενικότερα στην εκπαιδευτική διαδικασία του σχολείου.
 
 
 
Σχολικος κηπος: Φυσικη δραστηριοτητα και περιβαλλοντικη εκπαιδευση PDF Εκτύπωση E-mail
 
monoeti_kalliergeia    Η δημιουργία κήπου στην αυλή του σχολείου μπορεί να υλοποιηθεί σαν πρόγραμμα φυσικής δραστηριότητας ή πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης. Ο σχεδιασμός και η προετοιμασία του χώρου, το φύτεμα, η φροντίδα και περιποίηση, καθώς και η συγκομιδή των προϊόντων συνιστούν σημαντική φυσική δραστηριότητα για τους μαθητές. Η ενασχόληση και οι πληροφορίες που διαχειρίζονται οι μαθητές για τα είδη των φυτών, το φύτεμα και τη φροντίδα για την ανάπτυξή τους, καθώς και τη συγκομιδή αποτελεί μια πολύ καλή βιωματική μελέτη των φυτών μονοετούς καλλιέργειας σε κήπο ή πολυετούς καλλιέργειας για διαμόρφωση χώρου ή για καρποφορία.
    Η ενασχόληση με τον κήπο στη σύγχρονη κοινωνία αποτελεί μια σημαντική φυσική polyeti_kalliergeiaδραστηριότητα, που μπορεί να γίνεται σε καθημερινή βάση και έναν άριστο τρόπο υγιεινής αξιοποίησης του ελεύθερου χρόνου. Η επαφή από την άλλη πλευρά με τη φυτική καλλιέργεια διαμορφώνει μια φιλική σχέση με το φυσικό περιβάλλον, ευαισθητοποίηση και περιβαλλοντική συνείδηση.
   Η υλοποίηση λοιπόν προγράμματος "σχολικού κήπου" έχει διπλή σκοπιμότητα για τους μαθητές: Α) μύηση στη συνήθεια της φυσικής δραστηριότητας φροντίδας κήπου και Β) ανάπτυξη περιβαλλοντικής ευαισθησίας για φροντίδα κήπου και φυσικού περιβάλλοντος στην αυλή του σχολείου ή του σπιτιού.
 
 
 
 
ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΖΩΗ: ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΥΠΕΥΘΥΝΟΤΗΤΑ ΠΟΥ ΣΥΝΔΕΕΤΑΙ ΜΕ ΦΥΣΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ PDF Εκτύπωση E-mail
Πέμπτη, 18 Νοέμβριος 2010 21:31
      
     Ο εθελοντισμός είναι μια μη αμειβόμενη δραστηριοποίηση των ανθρώπων που αποσκοπεί στην παροχή βοήθειας προς το συνάνθρωπο, την κοινότητα και την κοινωνία γενικότερα. Είναι ένα κοινωνικό φαινόμενο που μπορεί να πάρει διάφορες μορφές και διαστάσεις με βάση τις αξίες της φιλανθρωπίας, της αλληλεγγύης, της δικαιοσύνης, της συμμετοχής στα κοινά και της προστασίας, οι οποίες αφορούν κυρίως στάση ζωής. Ο εθελοντισμός βοηθά τους ανθρώπους να γίνονται ενεργοί πολίτες και κοινωνικά υπεύθυνοι.
     Εθελοντικές δραστηριότητες αναπτύσσονται σε πολλούς τομείς της κοινωνίας, από πολλά και διάφορα άτομα. Από την απλή παροχή βοήθειας στο συνάνθρωπο μέχρι τις οργανωμένες μορφές διεθνούς εθελοντισμού ή περιβαλλοντολογικού εθελοντισμού, η προσέγγιση της ανιδιοτελούς υπηρεσίας είναι ίδια. Έτσι οι εκπαιδευτικές προσεγγίσεις στο πλαίσιο της σχολικής ζωής, που βασίζονται στην εθελοντική παροχή υπηρεσίας, προάγουν τον εθελοντισμό σαν κοινωνική αξία και στάση ζωής των μαθητών... των αυριανών πολιτών. Είναι λοιπόν ζητούμενο να εφαρμόζονται δράσεις εθελοντισμού στο σχολείο.5dskilkis
     Πολλές από τις δράσεις εθελοντισμού στο σχολείο, όπως π.χ. καθαρισμός χώρων, διαμόρφωση αιθουσών και αύλειων χώρων, καλλωπισμός και φροντίδα φυσικού περιβάλλοντος, συλλογή και τακτοποίηση αθλητικού υλικού, κ.α., συνιστούν ταυτόχρονα μορφές φυσικής δραστηριότητας και συνδέονται με τη Φυσική Αγωγή. Έτσι μέσα από τις εν λόγω δράσεις προωθούνται οι αξίες του εθελοντισμού και αναπτύσσεται η κοινωνική υπευθυνότητα, ενώ παράλληλα οι μαθητές συμμετέχουν σε φυσικές δραστηριότητες με τη μορφή της εθελοντικής εργασίας.
 
 
 
Αθλητικες και πολιτιστικες εκδηλωσεις στο σχολειο PDF Εκτύπωση E-mail
Δευτέρα, 10 Δεκέμβριος 2012 22:10
 
ImGymAxioup      Οι αθλητικές και πολιτιστικές εκδηλώσεις στο σχολείο είναι θεσμοθετημένες δραστηριότητες που πλαισιώνουν τη σχολική ζωή και συνδέονται με την παρουσίαση εκπαιδευτικών αποτελεσμάτων στα πλαίσια των μαθημάτων ή στα πλαίσια συλλογικής ενεργοποίησης και προετοιμασίας των μαθητών και εκπαιδευτικών. 
     Η σχολική Φυσική Αγωγή περιλαμβάνει τέτοιες εκδηλώσεις, οι οποίες συνδέονται με τα διδακτικά περιεχόμενα του μαθήματος, με τη δημιουργία ενδιαφέροντος, με την προαγωγή της αυτοπεποίθησης και της κοινωνικότητας DS_NAgionτων μαθητών, καθώς και με την παρουσίαση των ικανοτήτων τους σε ένα ευρύτερο κοινό.  Οι εκδηλώσεις αυτές συνδυάζονται συνήθως με το τέλος της σχολικής χρονιάς και αφήνουν ευχάριστα συναισθήματα και  αναμνήσεις στους μαθητές. Κατοχυρώνονται από την Γ4/353/2-8-1990  υπ. απόφαση για τη θεσμοθέτηση της αθλητικής και πολιτιστικής ημέρας, από την Φ.12/879/88413/Γ1/28-7-2010 υπ. απόφαση για το πρόγραμμα σπουδών στα ολοήμερα δημοτικά σχολεία που λειτουργούν με Ε.Α.Ε.Π. και από την 112843/Γ4/14-10-2005 υπ. απόφαση για την διοργάνωση ενδοσχολικών αγώνων.
     Σε κάθε περίπτωση, η προετοιμασία και παρουσίαση τέτοιων εκδηλώσεων δεν έχει σχέση με την αυστηρή πειθαρχία και τις συγχρονισμένες τακτικές ασκήσεις των γυμναστικών επιδείξεων, οι οποίες από καιρό έχουν καταργηθεί. Σήμερα, οι αθλητικές και πολιτιστικές εκδηλώσεις μπορούν να ενσωματώνουν κινητικά παιχνίδια και αθλοπαιδιές, μουσικοκινητικά και χορευτικά προγράμματα (παραδοσιακών και σύγχρονων χορών), θεατρικά παιχνίδια και δρώμενα, αγώνες, επιδείξεις ικανοτήτων ή δεξιοτεχνίας, παρουσίαση επιτευγμάτων σε φυσικές και αθλητικές δραστηριότητες, συμμετοχή σε ένα κύκλο δραστηριοτήτων, κλπ.