Η ΘΡΗΣΚΕΙΑ & Η ΤΕΧΝΗ ΤΩΝ ΜΙΝΩΙΤΩΝ (σελ. 26 – 28)

3Ο ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Υπ. Καθηγ.
ΓΡΟΥΔΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ

4. Η ΘΡΗΣΚΕΙΑ & Η ΤΕΧΝΗ ΤΩΝ ΜΙΝΩΙΤΩΝ (σελ. 26 – 28)

Η ΘΡΗΣΚΕΙΑ

Οι Μινωίτες πίστευαν σε ένα …………………… ανδρικών/γυναικείων θεοτήτων που είχαν άμεση σχέση με τη βλάστηση και τη διαδοχή των εποχών, την ……………… και το μαρασμό, το θάνατο και την ………………… . Δεν υπήρχαν στην Κρήτη μεγάλοι ναοί, αλλά μόνο μικρά ανακτορικά ή οικιακά ………………… . Συχνά λάτρευαν τους θεούς σε σπήλαια (Δικταίο Άντρο) προσφέροντας μικρά ………………, τα οποία απεικόνιζαν τους ίδιους τους ………… . Μεγάλη ήταν η σημασία του ιερού δέντρου της ……………, ενώ σημαντικό ρόλο έπαιζε και ο ………………… . Στις τελετές διεξάγονταν χοροί και ……………… όπως τα …………………………. . Το ιερατείο αποτελούσαν κυρίως γυναίκες/άνδρες , αλλά υπήρχαν και άνδρες ιερείς.

Υπ. Καθηγ.
ΓΡΟΥΔΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ

Η ΤΕΧΝΗ

Οι Μινωίτες ανέπτυξαν πολλές μορφές τέχνης σε θαυμαστό επίπεδο. Η τέχνη τους έχει ποικιλία και …………………………… . Όλα τα μινωικά έργα, αγγεία, ………………………, κοσμήματα, τοιχογραφίες, έχουν κίνηση, ζωντάνια και ……………. Και δείχνουν την προτίμησή τους για απεικόνιση της ………………… . Τα θέματα και τα χρώματα/η τεχνοτροπία τους επηρέασαν τους γειτονικούς λαούς ιδιαίτερα τους Κ……………ς και τους Μυκηναίους.

ΚΕΡΑΜΙΚΗ

Τα ωραιότερα αγγεία αυτή την εποχή στη μινωική Κρήτη είναι τα πολύχρωμα …………………, που οφείλουν το όνομά τους στο σπήλαιο των Καμαρών, όπου πρωτοβρέθηκαν. Κατασκευάζονταν στα εργαστήρια της ……………….. και της Κνωσού. Ήταν διακοσμημένα με πολύπλοκα/απλά σχέδια γεμάτα φαντασία και πιο σπάνια με θέματα από το ζωικό και …………… κόσμο.

ΑΛΛΑ ΕΡΓΑ ΤΕΧΝΗΣ

Υπ. Καθηγ.
ΓΡΟΥΔΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ

Τα περισσότερα μινωικά ειδώλια ήταν πήλινα και παρίσταναν ……………, αλλά και άνδρες και ζώα. Αξιοσημείωτα ήταν τα ρυτά, μεγάλα αγγεία, κάποια είχαν μορφή ……………. ζώου, συνήθως του ιερού ……………. . Επίσης υπάρχουν περίτεχνα κοσμήματα από χρυσό και ………………… και σφραγίδες από ελεφαντοστό και από σκληρούς ημιπολύτιμους λίθους με χαραγμένα γραμμικά σχέδια.