“ΤΙ ΙΣΧΥΕΙ ΓΙΑ ΤΑ ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ ΤΗΣ Α ΤΑΞΗΣ ΝΕΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ”

“ΤΙ ΙΣΧΥΕΙ ΓΙΑ ΤΑ ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ ΤΗΣ Α ΤΑΞΗΣ ΝΕΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ”

ΟΙ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ ΓΛΩΣΣΟΜΑΘΕΙΑΣ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΠΕΔΟΥ Α1, ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΕΧΟΥΝ ΚΑΛΥΨΕΙ ΗΔΗ ΣΤΗΝ Γ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

1. ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ

Δίνεται στους μαθητές/τριες διδαγμένο κείμενο 150 – 180 λέξεων με μία δοκιμασία κατανόησης πληροφοριών, η οποία αποτελείται απο 10 παραδείγματα και καθένα βαθμολογείται με 3 πόντους (10 χ 3 = 30). Η δοκιμασία συνήθως έχει την μορφή: ΣΩΣΤΟ / ΛΑΘΟΣ ή αν η πληροφορία της πρότασης βρίσκεται στο κείμενο (stand – not stand).

Η δοκιμασάι αυτή υπάρχει ήδη και στις εξετάσεις του Γυμνασίου στις ξένες γλώσσες.

2. ΛΕΞΙΚΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ

ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗ ΜΕΣΩ ΕΠΙΛΟΓΗΣ

Δίνονται στους μαθητές/ριες 6 λέξεις, οι οποίες πρέπει να μπουν αυτούσιες στα 5 παραδείγματα που ακολουθούν. Επομένως χρησιμοποιούνται 5 από τις 6 λέξεις (αυτούσιες) και 1 περισσεύει. Κάθε σωστή απάντηση παίρνει 4 πόντους (5 χ 4 = 20).

3. ΛΕΞΙΚΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ

ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗ ΜΕΣΩ ΕΠΙΛΟΓΗΣ

Δίνονται στους μαθητές/ριες 6 γραμματικοί τύποι (ρήματα, αντωνυμίες, τροπικά ρήματα,…), οι οποίοι πρέπει να μπουν επεξεργασμένοι στα 5 παραδείγματα που ακολουθούν. Επομένως χρησιμοποιούνται 5 από τους 6 τύπους (επεξεργασμένοι) και 1 περισσεύει. Κάθε σωστή απάντηση παίρνει 4 πόντους (5 χ 4 = 20).

Επεξεργασμένοι τύποι σημαίνει π.χ. ότι ενώ το ρήμα δίνεται σε απαρέμφατο, ο εξεταζόμενος πρέπει να το βάλει στο σωστό πρόσωπο.

4. ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ.

Οι μαθητές/ριες καλούνται να παράξουν ΚΑΘΟΔΗΓΟΥΜΕΝΟ γραπτό λόγο (κείμενο) με συγκεκριμένη μορφή (π.χ. E-mail) τουλάχιστον 80 λέξεων. Το θέμα είναι βατό και καθημερινό: Hobby, Familie, Sport, Freizeit….

ΚΑΘΟΔΗΓΟΥΜΕΝΟΣ γραπτός λόγος σημαίνει ότι με την εκφώνηση δίνονται ορισμένοι σημεία, στα οποία ο/η εξεταζόμενος/η απαντάει στο κείμενό του π.χ.:

– Wie hei?t du?

– Wo wohnst du?

– Was machst du in deiner Freizeit?

– Dein Lieblingssport?

……………………………..

Σαφέστατα τα εωτήματα αυτά όχι μόνο καθοδηγούν τον/την εξεταζόμενο/η, αλλά τον/την  διευκολύνουν κιόλας.

 

ΕΠΙΠΕΔΟ ΓΝΩΣΕΩΝ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΟΥ ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ

ΑΡΘΡΑ: Οριστικό και αόριστο

ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ: γένος και πληθυντικό αριθμό

ΑΝΤΩΝΥΜΙΕΣ: προσωπικές, κτητικές (ορισμένοι μόνο τύποι)

ΕΠΙΡΡΗΜΑΤΑ: ΖΑΟ (χρονικά, τροπικά, τοπικά)

ΡΗΜΑΤΑ: haben, sein, ομαλά, ανώμαλα στην κλίση Ενεστώτα, τροπικά, χωριζόμενα, war, hatte, Παρακείμενος, es gibt.

ΦΡΑΣΕΙΣ: Ερωτήσεις (wer, wo, wie…), απαντήσεις, θέση υποκειμένου και ρήματος, ja/nein Fragen, weil-S?tze

 

ΘΕΜΑΤΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΕΥΟΜΑΣΤΕ

Χόμπι, ελεύθερος χρόνος, οικογένεια (Eltern, Bruder, Schwester….), αθλήματα, περιγραφή προσώπων (streng, altmodisch, nett, freundlich…),σχολείο (Turnhalle, Klassenzimmer…), προορισμοί (in die Oper, in den Park), μεταφορικά μέσα (mit dem Bus, mit dem Auto)…..

 

ΕΙΝΑΙ ΞΕΚΑΘΑΡΟ ΟΤΙ ΣΕ ΚΑΘΕ ΕΝΟΤΗΤΑ ΟΙ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ ΕΧΟΥΝ ΚΑΛΥΦΘΕΙ ΗΔΗ ΑΠΟ ΤΙΣ ΤΡΕΙΣ ΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ, ΑΠΛΑ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ/ΡΙΕΣ ΚΑΝΟΥΝ ΜΙΑ ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΜΕ ΛΙΓΗ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΗ ΕΜΠΕΔΩΣΗ.