5ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΑΪΔΑΡΙΟΥ – ΕΤΗΣΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ
-εγκλιματισμός των παιδιών στο περιβάλλον του νηπιαγωγείου
-δανειστική βιβλιοθήκη
-οργάνωση portfolio-ερωτηματολόγιο στους γονείς-εκτύπωση φύλλων παρατήρησης για τα 2 τετράμηνα-εκτύπωση φύλλων αξιολόγησης που θα επαναλαμβάνονται.
-οι κανόνες της τάξης μας
-σεισμός: δημιουργία ομάδων, μέτρα προστασίας, άσκηση ετοιμότητας.
-οι ημέρες της εβδομάδας
-σχήματα και χρώματα
-εποχές του χρόνου/φθινόπωρο/πρωτοβρόχια/ο κύκλος του νερού
-το φθινόπωρο μέσα από έργα τέχνης/ήθη και έθιμα του ελληνικού λαού που αφορούν τους μήνες του φθινοπώρου
-μήνες του χρόνου
-γνωριμία με τον Η/Υ, τα μέρη του, λογισμικά ζωγραφικής και παιχνίδια
ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ
-28η Οκτωβρίου-πόλεμος και ειρήνη.
-τα ζώα-προστασία των ζώων-τα δικαιώματα των ζώων-ευαισθητοποίηση για τα δικαιώματά τους-κατασκευή σχετικής αφίσας
-πόλεμος και Ειρήνη
-ο πόλεμος και η Ειρήνη μέσα από έργα τέχνης
-αμπέλι-σταφύλι-κρασί
ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ
-η ελιά και το λάδι: γνωριμία με την ελιά και την προσφορά της.
-η ελιά και το λάδι μέσα από έργα τέχνης
-Ο κόσμος των φυτών: σπορά/ανάπτυξη-το σιτάρι/το ψωμί-φυτεύω σπόρους
Η διαδικασία της σποράς και τα στάδια ανάπτυξης των φυτών
Φυτεύουμε σπόρους, παρακολουθούμε και καταγράφουμε την πορεία ανάπτυξής τους
-υγιεινή διατροφή-υγιεινή δοντιών-αναγκαιότητα λήψης πρωινού γεύματος-έρευνα σχετική με την υγιεινή διατροφή και τη συνήθεια λήψης πρωινού γεύματος από εκπαιδευτικούς
-η διατροφή μέσα από έργα τέχνης
-το σώμα μας-βασικοί κανόνες σωματικής υγιεινής- η άθληση
-σεισμός: άσκηση ετοιμότητας
-οι 5 αισθήσεις
-17 Νοέμβρη-Πολυτεχνείο
-ο καιρός-αλλαγές και καιρικά φαινόμενα
-Συναισθήματα: αναγνώριση και έκφραση συναισθημάτων σε διάφορες καταστάσεις, διαχείριση αρνητικών συναισθημάτων (θυμός, φόβος, λύπη), η γωνιά των συναισθημάτων.
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ
-Γιορτή Χριστουγέννων: Προετοιμασία-συμμετοχή παιδιών στον στολισμό της τάξης και στη δημιουργία των σκηνικών της γιορτής-κατασκευή προσκλήσεων-συμμετοχή των παιδιών στην προετοιμασία του bazaar.
-ήθη και έθιμα Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς-τα Χριστούγεννα και η Πρωτοχρονιά σε έργα τέχνης-Χριστουγεννιάτικες κατασκευές
-τα Χριστούγεννα και η Πρωτοχρονιά μέσα από έργα τέχνης
-ο Χειμώνας μέσα από έργα τέχνης
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ
-Η έννοια του χρόνου: εποχές, μήνες, εβδομάδες, ημέρες, οι 4 εποχές
-γνωριμία με τα ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη
Νερό: εξοικονόμηση νερού/αέρας/φωτιά-έρευνα σχετική με την εξοικονόμηση νερού από εκπαιδευτικούς
-διαφορετικότητα-τα δικαιώματα των παιδιών-παιδιά του κόσμου-σχολικός εκφοβισμός
-Αλκυόνα: γνωριμία με το πουλί που γεννάει τα αυγά του τον χειμώνα (περιγραφή, εξωτερικά χαρακτηριστικά, πληροφορίες, εικαστική απόδοση με διάφορους τρόπους), Αλκυονίδες μέρες, ο μύθος της Αλκυόνης
-Αμυγδαλιά: γνωριμία με το δέντρο που ανθίζει το χειμώνα (περιγραφή ανθών, εικαστική απόδοση….), ο μύθος της Αμυγδαλιάς, ξηροί καρποί.
-η αμυγδαλιά μέσα από έργα τέχνης
-σεισμός: άσκηση ετοιμότητας
ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ
-Απόκριες-Σαρακοστή: ήθη και έθιμα-οι Απόκριες μέσα από έργα τέχνης
-Σημαντικοί εικαστικοί καλλιτέχνες και το έργο τους.
-Ελληνική Μυθολογία-Η ακρόπολη των Αθηνών-το μουσείο της Ακρόπολης-μουσεία της Ελλάδας και του κόσμου-οι 12 θεοί του Ολύμπου, μυθολογία και τέχνη, η καθημερινή ζωή στην αρχαία Ελλάδα, παιχνίδια στην αρχαία Ελλάδα, Ολυμπιακοί αγώνες.
-Η ελληνική μυθολογία μέσα από έργα τέχνης-έργα τέχνης των αρχαίων Ελλήνων
-απορρίμματα και ανακύκλωση
-εξοικονόμηση ενέργειας στο σχολείο και στο σπίτι-επεξεργασία στην τάξη-έρευνα από εκπαιδευτικούς
ΜΑΡΤΙΟΣ
-25η Μαρτίου-πόλεμος και Ειρήνη: προετοιμασία γιορτής-συμμετοχή παιδιών στο στολισμό της τάξης, στη δημιουργία κατασκευών και σκηνικών της γιορτής
Ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου μέσα από έργα τέχνης, ο κρίνος της Παναγίας (κατασκευή), αναφορά στα ιστορικά γεγονότα, η έννοια της ΄΄Επανάστασης΄΄, παραδοσιακή ενδυμασία (τσολιάς και Αμαλία)
-η ελληνική επανάσταση μέσα από έργα τέχνης
-οι μύθοι του Αισώπου και αξίες ζωής στην εκπαίδευση
-Η άνοιξη μέσα από έργα τέχνης
-έντομα: η μέλισσα, η πεταλούδα
– το δάσος πηγή ζωής και η προστασία του πράσινου-αναφορά στην φωτιά, τα ζώα του δάσους
-το δάσος μέσα από έργα τέχνης
-η προστασία του περιβάλλοντος: τι μπορώ να κάνω για το περιβάλλον
-σεισμός: άσκηση ετοιμότητας
ΑΠΡΙΛΙΟΣ
-το βιβλίο μέσα από έργα τέχνης
-μέσα μεταφοράς, μέσα συγκοινωνίας και κυκλοφοριακή αγωγή.
-διάδοση της χρήσης ποδηλάτου
-τα επαγγέλματα-παραδοσιακά επαγγέλματα
-Πάσχα: ήθη και έθιμα, το Πάσχα μέσα από έργα τέχνης.
ΜΑΙΟΣ
-η γιορτή της μητέρας
-Η μητέρα μέσα από έργα τέχνης
-ΜΜΕ και παιδί: τηλεόραση, ραδιόφωνο-καλλιέργεια κριτικής ακρόασης και κριτικής τηλεθέασης-διαφημίσεις-ο μικρός καταναλωτής-ιεράρχηση αναγκών-χρήματα.
ΙΟΥΝΙΟΣ
-το καλοκαίρι μέσα από έργα τέχνης
-γνωριμία με τα ζώα της θάλασσας, ευαισθητοποίηση για τους κινδύνους που διατρέχουν και την ανάγκη λήψης μέτρων προστασίας τους
-κανόνες ασφάλειας στη θάλασσα
-ήλιος-μέτρα ηλιοπροστασίας
-το ηλιακό μας σύστημα-πλανήτες
-ομαλή μετάβαση στο δημοτικό