ΕΤΗΣΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 5ΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΧΑΪΔΑΡΙΟΥ

5ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΑΪΔΑΡΙΟΥ – ΕΤΗΣΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ

-εγκλιματισμός των παιδιών στο περιβάλλον του νηπιαγωγείου

-δανειστική βιβλιοθήκη

-οργάνωση portfolio-ερωτηματολόγιο στους γονείς-εκτύπωση φύλλων παρατήρησης για τα 2 τετράμηνα-εκτύπωση φύλλων αξιολόγησης που θα επαναλαμβάνονται.

-οι κανόνες της τάξης μας

-σεισμός: δημιουργία ομάδων, μέτρα προστασίας, άσκηση ετοιμότητας.

-οι ημέρες της εβδομάδας

-σχήματα και χρώματα

-εποχές του χρόνου/φθινόπωρο/πρωτοβρόχια/ο κύκλος του νερού

-το φθινόπωρο μέσα από έργα τέχνης/ήθη και έθιμα του ελληνικού λαού που αφορούν τους μήνες του φθινοπώρου

-μήνες του χρόνου

-γνωριμία με τον Η/Υ, τα μέρη του, λογισμικά ζωγραφικής και παιχνίδια

ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ

-28η Οκτωβρίου-πόλεμος και ειρήνη.

-τα ζώα-προστασία των ζώων-τα δικαιώματα των ζώων-ευαισθητοποίηση για τα δικαιώματά τους-κατασκευή σχετικής αφίσας

-πόλεμος και Ειρήνη

-ο πόλεμος και η Ειρήνη μέσα από έργα τέχνης

-αμπέλι-σταφύλι-κρασί

ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ

-η ελιά και το λάδι: γνωριμία με την ελιά και την προσφορά της.

-η ελιά και το λάδι μέσα από έργα τέχνης

-Ο κόσμος των φυτών: σπορά/ανάπτυξη-το σιτάρι/το ψωμί-φυτεύω σπόρους

Η διαδικασία της σποράς και τα στάδια ανάπτυξης των φυτών

Φυτεύουμε σπόρους, παρακολουθούμε και καταγράφουμε την πορεία ανάπτυξής τους

-υγιεινή διατροφή-υγιεινή δοντιών-αναγκαιότητα λήψης πρωινού γεύματος-έρευνα σχετική με την υγιεινή διατροφή και τη συνήθεια λήψης πρωινού γεύματος από εκπαιδευτικούς

-η διατροφή μέσα από έργα τέχνης

-το σώμα μας-βασικοί κανόνες σωματικής υγιεινής- η άθληση

-σεισμός: άσκηση ετοιμότητας

-οι 5 αισθήσεις

-17 Νοέμβρη-Πολυτεχνείο

-ο καιρός-αλλαγές και καιρικά φαινόμενα

-Συναισθήματα: αναγνώριση και έκφραση συναισθημάτων σε διάφορες καταστάσεις, διαχείριση αρνητικών συναισθημάτων (θυμός, φόβος, λύπη), η γωνιά των συναισθημάτων.

 

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ

-Γιορτή Χριστουγέννων: Προετοιμασία-συμμετοχή παιδιών στον στολισμό της τάξης και στη δημιουργία των σκηνικών της γιορτής-κατασκευή προσκλήσεων-συμμετοχή των παιδιών στην προετοιμασία του bazaar.

-ήθη και έθιμα Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς-τα Χριστούγεννα και η Πρωτοχρονιά σε έργα τέχνης-Χριστουγεννιάτικες κατασκευές

-τα Χριστούγεννα και η Πρωτοχρονιά μέσα από έργα τέχνης

-ο Χειμώνας μέσα από έργα τέχνης

 

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ

-Η έννοια του χρόνου: εποχές, μήνες, εβδομάδες, ημέρες, οι 4 εποχές

-γνωριμία με τα ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη

Νερό: εξοικονόμηση νερού/αέρας/φωτιά-έρευνα σχετική με την εξοικονόμηση νερού από εκπαιδευτικούς

-διαφορετικότητα-τα δικαιώματα των παιδιών-παιδιά του κόσμου-σχολικός εκφοβισμός

-Αλκυόνα: γνωριμία με το πουλί που γεννάει τα αυγά του τον χειμώνα (περιγραφή, εξωτερικά χαρακτηριστικά, πληροφορίες, εικαστική απόδοση με διάφορους τρόπους), Αλκυονίδες μέρες, ο μύθος της Αλκυόνης

-Αμυγδαλιά: γνωριμία με το δέντρο που ανθίζει το χειμώνα (περιγραφή ανθών, εικαστική απόδοση….), ο μύθος της Αμυγδαλιάς, ξηροί καρποί.

-η αμυγδαλιά μέσα από έργα τέχνης

-σεισμός: άσκηση ετοιμότητας

 

ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ

-Απόκριες-Σαρακοστή: ήθη και έθιμα-οι Απόκριες μέσα από έργα τέχνης

-Σημαντικοί εικαστικοί καλλιτέχνες και το έργο τους.

-Ελληνική Μυθολογία-Η ακρόπολη των Αθηνών-το μουσείο της Ακρόπολης-μουσεία της Ελλάδας και του κόσμου-οι 12 θεοί του Ολύμπου, μυθολογία και τέχνη, η καθημερινή ζωή στην αρχαία Ελλάδα, παιχνίδια στην αρχαία Ελλάδα, Ολυμπιακοί αγώνες.

-Η ελληνική μυθολογία μέσα από έργα τέχνης-έργα τέχνης των αρχαίων Ελλήνων

-απορρίμματα και ανακύκλωση

-εξοικονόμηση ενέργειας στο σχολείο και στο σπίτι-επεξεργασία στην τάξη-έρευνα από εκπαιδευτικούς

 

ΜΑΡΤΙΟΣ

-25η Μαρτίου-πόλεμος και Ειρήνη: προετοιμασία γιορτής-συμμετοχή παιδιών στο στολισμό της τάξης, στη δημιουργία κατασκευών και σκηνικών της γιορτής

Ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου μέσα από έργα τέχνης, ο κρίνος της Παναγίας (κατασκευή), αναφορά στα ιστορικά γεγονότα, η έννοια της ΄΄Επανάστασης΄΄, παραδοσιακή ενδυμασία (τσολιάς και Αμαλία)

-η ελληνική επανάσταση μέσα από έργα τέχνης

-οι μύθοι του Αισώπου και αξίες ζωής στην εκπαίδευση

-Η άνοιξη μέσα από έργα τέχνης

-έντομα: η μέλισσα, η πεταλούδα

– το δάσος πηγή ζωής και η προστασία του πράσινου-αναφορά στην φωτιά, τα ζώα του δάσους

-το δάσος μέσα από έργα τέχνης

-η προστασία του περιβάλλοντος: τι μπορώ να κάνω για το περιβάλλον

-σεισμός: άσκηση ετοιμότητας

 

ΑΠΡΙΛΙΟΣ

-το βιβλίο μέσα από έργα τέχνης

-μέσα μεταφοράς, μέσα συγκοινωνίας και κυκλοφοριακή αγωγή.

-διάδοση της χρήσης ποδηλάτου

-τα επαγγέλματα-παραδοσιακά επαγγέλματα

-Πάσχα: ήθη και έθιμα, το Πάσχα μέσα από έργα τέχνης.

 

ΜΑΙΟΣ

-η γιορτή της μητέρας

-Η μητέρα μέσα από έργα τέχνης

-ΜΜΕ και παιδί: τηλεόραση, ραδιόφωνο-καλλιέργεια κριτικής ακρόασης και κριτικής τηλεθέασης-διαφημίσεις-ο μικρός καταναλωτής-ιεράρχηση αναγκών-χρήματα.

 

ΙΟΥΝΙΟΣ

-το καλοκαίρι μέσα από έργα τέχνης

-γνωριμία με τα ζώα της θάλασσας, ευαισθητοποίηση για τους κινδύνους που διατρέχουν και την ανάγκη λήψης μέτρων προστασίας τους

-κανόνες ασφάλειας στη θάλασσα

-ήλιος-μέτρα ηλιοπροστασίας

-το ηλιακό μας σύστημα-πλανήτες

-ομαλή μετάβαση στο δημοτικό

Αφήστε μια απάντηση