Εκμάθηση προγραμματισμού μέσω ScratchJr στο Νηπιαγωγείο

Το ScratchJr αποτελεί μια νέα εφαρμογή για εκμάθηση προγραμματισμού που κέρδισε τις εντυπώσεις των τελευταίων ετών ως εργαλείο προώθησης της μάθησης, αφού δίνει τη δυνατότητα σε παιδιά νηπιακής ηλικίας να έρθουν σε επαφή με ένα θέμα που αναπτύσσεται συνεχώς και θα αποτελεί στο μέλλον απαραίτητη γνώση για την επιβίωσή τους στις τεχνολογικά ανεπτυγμένες κοινωνίες.

 

Στόχος μας αποτελεί η αξιοποίηση του προγραμματιστικού περιβάλλοντος ScratchJr στην κατάκτηση της δεξιότητας της ακολουθίας και στη δυνατότητα διαμόρφωσης μιας ευχάριστης ατμόσφαιρας μάθησης όπου τα παιδιά μαθαίνουν διασκεδάζοντας.

Σε μικρές ομάδες τα παιδιά ζωγράφισαν μια ιστορία με δύο σκηνές.Στη συνέχεια, έμαθαν να εισάγουν φόντο, ήρωες και να τους προγραμματίζουν.

-Οι βασικές προγραμματιστικές αρχές που έμαθαν τα παιδιά ήταν:

η επιλογή, η ακολουθία και η επανάληψη.

-Οι βασικές εντολές που ήρθαν σε επαφή τα παιδιά και πειραματίστηκαν ήταν:

εντολές κίνησης,

εντολές εμφάνισης-εξαφάνισης,

εντολές μεγέθυνσης,

αποστολή μηνύματος,

επανάληψη.

Ο στόχος της δράσης είναι τα παιδιά να εξοικειωθούν με τον προγραμματισμό μέσα από τις δικές τους ιστορίες ώστε να φτιάξουν το δικό τους ψηφιακό παιχνίδι στο περιβάλλον του ScratchJn.

1η ομάδα: Θανάσης, Λεωνίδας, Γρηγόρης, Χριστίνα, Ευγενία, Αγγελική.

ScratchJn-1η ομάδα

ScratchJn-1η ομάδα

2η ομάδα: Εβελίνα, Κωνσταντίνα, Άρτεμις, Αναστασία, Μάριος, Στράτος.

ScratchJn-2η ομάδα

ScratchJn-2η ομάδα

ScratchJn-2η ομάδα

3η ομάδα: Λουκία, Ευαγγελία, Σπύρος-Κλέαρχος, Δημήτρης, Θοδωρής, Βαγγέλης.

ScratchJn-3η ομάδα

ScratchJn-3η ομάδα

Δημιουργία παιχνιδιού: Καθαρίζω το βυθό από τα σκουπίδια

Κάνω κλικ πάνω στα σκουπίδια για να τα δείξω στον δύτη. Ο δύτης τα μαζεύει. Όταν μαζέψει όλα τα σκουπίδια, κάνω κλικ επάνω του. Ο δύτης φεύγει και εμφανίζονται τα ψαράκια στην καθαρή θάλασσα.

ScratchJn-παιχνίδι-1ο βίντεο

ScratchJn-παιχνίδι-2ο βίντεο

ScratchJn-παιχνίδι-3ο βίντεο

 

 

 

 

 

 

Αφήστε μια απάντηση