Πρόγραμμα αγωγής υγείας: SafeWaterSports Academy

Τι είναι το SafeWaterSports Academy

Στόχος του προγράμματος είναι η ενημέρωση – εκπαίδευση των παιδιών σε θέματα ασφαλείας στη κολύμβηση, στη παραλία, στα θαλάσσια σπορ καθώς και σε δραστηριότητες αναψυχής που γίνονται στη θάλασσα και το νερό. Μέσω του προγράμματος αυτού, το παιδί μαθαίνει να σέβεται και να μην φοβάται, αποκτά γνώση και σωστή συμπεριφορά για την επαφή του με το υγρό στοιχείο, τα οποία αποτελούν βασικό εφόδιο για την προστασία του, σε όλη του τη ζωή.Το αποτέλεσμα αυτό επιτυγχάνεται αξιοποιώντας τα εργαλεία της σύγχρονης τεχνολογίας, μέσω ενός ευχάριστου, ψηφιακού περιβάλλοντος που περιλαμβάνει εικονογραφήσεις, video, quiz, παιχνίδια κ.α.

Σύνδεσμος προς την ιστοσελίδα του ψηφιακού προγράμματος:

e-learning SafeWaterSports

Στοχευόμενες δεξιότητες

Δεξιότητες Μάθησης: Κριτική σκέψη (Critical thinking), Συνεργασία (Collaboration), Δημιουργικότητα (Creativity)

Δεξιότητες Ζωής: Κοινωνικές Δεξιότητες, Πολιτειότητα, Ενσυναίσθηση και ευαισθησία, Προσαρμοστικότητα

ΜΙΤ: Δεξιότητες της τεχνολογίας και της επιστήμης: Ψηφιακός γραμματισμός (digital literacy), Γραμματισμός στα μέσα (media literacy)

Δεξιότητες του Νου:  Επίλυση προβλημάτων Κατασκευές Πλάγια σκέψη

Ενότητα 1-κολυμπώ στη θάλασσα:

1.1. Συμβουλές και κανόνες ασφάλειας στη θάλασσα: Οι μαθητές παρακολουθούν την παρουσίαση συμβουλών, οδηγιών και κανόνων για την ασφάλεια στην παραλία και τη θάλασσα.

1.2. Quiz: οι μαθητές απαντούν στο κουίζ στο SWSAcademy, το οποίο περιλαμβάνει φωτογραφίες στις οποίες βρίσκουν το λάθος που υπάρχει.

1.3. Εικονογράφηση κανόνων ασφαλούς κολύμβησης και ανάρτησή τους στην τάξη: Εικονογράφηση κανόνων ασφαλούς κολύμβησης και ανάρτησή τους στην τάξη.

1.4. Ζωγραφίζω ή γράφω μία επικίνδυνη ιστορία στη θάλασσα: Οι μαθητές εικονογραφούν ή γράφουν μια ιστορία που να περιλαμβάνει 3 κινδύνους ή 3 επικίνδυνες συμπεριφορές στη θάλασσα.

1.5. Ψηφοφορία για την ανάδειξη του πιο σημαντικού κανόνα ασφαλούς κολύμβησης

1.6. Επιτραπέζιο παιχνίδι: Το παιχνίδι έχει σχεδιαστεί με σκοπό οι μαθητές να υιοθετήσουν σωστή στάση και συμπεριφορά όταν βρίσκονται στη θάλασσα. Σκοπός του παιχνιδιού είναι οι μαθητές να αντιληφθούν οτι είναι σημαντικό να συμπεριφέρονται σωστά όσο βρίσκονται στη θάλασσα ή κάνουν ένα θαλάσσιο σπορ, να αντιληφθούν οτι με τις σωστές επιλογές προστατεύουν τον εαυτό τους.

1.7. Βρες τα λάθη στη θάλασσα: Σε μια μεγάλη αφίσα η οποία αναπαριστά μια παραλία με κολυμβητές που κάνουν διάφορες δραστηριότητες, οι μαθητές βρίσκουν τα λάθη που υπάρχουν κολλώντας πάνω της post-in.

1.8. Δημιουργία επιτραπέζιου παιχνιδιού:

1.9. Επιτραπέζιο παιχνίδι SWS

1.10. Δημιουργία ιστορίας/comics σχετικά με την ασφαλή κολύμβηση: Δημιουργία ιστορίας σχετικά με την ασφαλή κολύμβηση-οι μαθητές δημιουργούν τη δική τους ιστορία με θέμα την ασφαλή κολύμβηση. Στην ιστορία θα πρέπει να περιλαμβάνονται τρεις κίνδυνοι και τρεις επικίνδυνες συμπεριφορές στη θάλασσα.

1.11. Πότε είμαστε ασφαλείς στη θάλασσα;: Οι μαθητές συμπληρώνουν το φύλλο με τις δραστηριότητες, βάζοντας σε κύκλο τις φράσεις που περιγράφουν τι πρέπει να κάνει κάποιος για να είναι ασφαλής στη θάλασσα και διαγράφοντας αυτές που περιγράφουν μια επικίνδυνη συμπεριφορά στη θάλασσα ή στην παραλία.

Ενότητα 2-κολυμπώ στο κολυμβητήριο:

2.1. Συμβουλές και κανόνες ασφάλειας στα κολυμβητήρια: Οι μαθητές παρακολουθούν την παρουσίαση συμβουλών, οδηγιών και κανόνων για την ασφάλεια στα κολυμβητήρια και στις πισίνες.

2.2. Quiz: Οι μαθητές απαντούν στο κουίζ του SWSAcademy, το οποίο περιλαμβάνει φωτογραφίες στις οποίες βρίσκουν το λάθος που υπάρχει

2.3. Εικονογράφηση κανόνων ασφαλούς κολύμβησης σε κολυμβητήρια και πισίνες και ανάρτησή τους στην τάξη

2.4. Ζωγραφίστε ή γράψτε μια επικίνδυνη ιστορία σε πισίνα

2.5. Ψηφοφορία για την ανάδειξη του πιο σημαντικού κανόνα ασφαλούς κολύμβησης σε κολυμβητήριο και πισίνα

2.6. Βρες τα λάθη στην πισίνα: Σε μια μεγάλη αφίσα η οποία αναπαριστά μια πισίνα κολυμβητηρίου, οι μαθητές βρίσκουν τα λάθη που υπάρχουν κολλώντας πάνω της post-in.

Ενότητα 3-κάνω θαλάσσια σπορ:

3.1. Συμβουλές και κανόνες ασφάλειας στα θαλάσσια σπορ: Οι μαθητές παρακολουθούν την παρουσίαση συμβουλών, οδηγιών και κανόνων για την ασφάλεια στα θαλάσσια σπορ.

3.2. Quiz: Οι μαθητές απαντούν στο κουίζ του SWSAcademy, το οποίο περιλαμβάνει φωτογραφίες στις οποίες βρίσκουν το λάθος που υπάρχει.

3.3. Έρευνα για το ποια θαλάσσια σπορ είναι κατάλληλα για την ηλικία τους

3.4. Ψηφοφορία για την ανάδειξη του πιο σημαντικού κανόνα ασφάλειας στα θαλάσσια σπορ

3.5. Πότε είμαστε ασφαλείς στα θαλάσσια σπορ;: Οι μαθητές συμπληρώνουν το φύλλο με τις δραστηριότητες, βάζοντας σε κύκλο τις φράσεις που περιγράφουν τι πρέπει να κάνει κάποιος για να είναι ασφαλής όταν κάνει κάποιο θαλάσσιο σπορ και διαγράφοντας αυτές που περιγράφουν μια επικίνδυνη συμπεριφορά.

3.6. Βρες τα λάθη στη θάλασσα και τα θαλάσσια σπορ:

3.7. Ζωγραφίζουμε ή γράφουμε για ένα επικίνδυνο περιστατικό στη θάλασσα: Οι μαθητές εικονογραφούν ή γράφουν μια ιστορία σε χαρτί που να περιλαμβάνει 3 κινδύνους ή 3 επικίνδυνες συμπεριφορές κάνοντας θαλάσσια σπορ.

3.8. Ψηφοφορία για τα πιο δημοφιλή θαλάσσια σπορ:

3.9. Δημιουργία ενημερωτικής αφίσας, παρουσίασης Powerpoint, εφημερίδας ή περιοδικού για την ασφάλεια στη θάλασσα. Οι μαθητές δημιουργούν δικές τους αφίσες, παρουσιάσεις ή εφημερίδες /περιοδικά, με σκοπό την ενημέρωση σχετικά με την ασφάλεια σε κάθε θαλάσσια δραστηριότητα (κολύμπι ή θαλάσσιο σπορ), βρίσκοντας το καλύτερο motto για την ασφάλεια στο νερό ή/και τη θάλασσα ή/και τα θαλάσσια σπορ.

3.10. Εικονογράφηση κανόνων και ανάρτησή τους στην τάξη

3.11. Τα βίντεο του Safe Water Sports: Οι μαθητές παρακολουθούν στην τάξη τα βίντεο του SWS. Τελευταίο παρακολουθούν το βίντεο ΄΄μια πραγματική ιστορία για τη σημασία της ασφάλειας στις θάλασσες απο τη SafeWaterSports΄΄ Οι μαθητές γράφουν σε χαρτί τις σκέψεις τους και τι θα ήθελαν να πουν στον μαθητή που πρωταγωνιστεί.

Ενότητα 4-φροντίζω τις ακτές:

4.1. Δημιουργία μηνύματος για τις Παγκόσμιες Ημέρες Περιβάλλοντος και Ωκεανών (5/6-8/6). Οι μαθητές ενημερώνονται για τους κινδύνους που απειλούν το περιβάλλον και τους ωκεανούς και ευαισθητοποιούνται για την προστασία τους. Στη συνέχεια, δημιουργούν τα δικά τους μηνύματα σε ένα χαρτόνι κανσόν προτεινόμενων διαστάσεων 40cmx50cm και στέλνουν το δικό τους μήνυμα.

4.2. Δημιουργία ενημερωτικής αφίσας για την προστασία του περιβάλλοντος: Οι μαθητές δημιουργούν αφίσες με θέμα την προστασία του περιβάλλοντος, οι οποίες αναρτώνται στους διαδρόμους και στον προαύλιο χώρο του σχολείου τους.

4.3. Φτιάχνω τη δική μου παραλία:

4.4. Κατασκευές σχετικές με τη θάλασσα απο ανακυκλώσιμα ή άχρηστα υλικά (π.χ. καράβι απο πλαστικό μπουκάλι): Οι μαθητές επιλέγουν τα υλικά που θεωρούν πιο κατάλληλα και φτιάχνουν τη δική τους πρωτότυπη κατασκευή.

4.5. Καθαρισμός παραλίας:

4.6. Εικονογράφηση ή δημιουργία κολλάζ καθαρής και μη καθαρής παραλίας. Οι μαθητές σχεδιάζουν και ζωγραφίζουν μια παραλία που είναι καθαρή και οι λουόμενοι σέβονται το περιβάλλον. Στη συνέχεια σχεδιάζουν την ίδια παραλία, με τη διαφορά οτι αυτή τη φορά έχει αρκετά σκουπίδια και οι λουόμενοι δε σέβονται το περιβάλλον. Οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να δημιουργήσουν ένα κολλάζ αντί της ζωγραφιάς. Σκοπός της δραστηριότητας είναι να κατανοήσουν οι μαθητές σε ποιό περιβάλλον θέλουν να ζήσουν.

Ενότητα 5-Appoλαύστε τη θάλασσα:

5.1. Γνωρίζω τη χώρα μου και συμμετέχω ως εθελοντής στην πληροφόρηση

5.2. Κώδικας θαλάσσιας συμπεριφοράς: Οι μαθητές ενημερώνονται από τον εκπαιδευτικό για τον Κώδικα Θαλάσσιας Συμπεριφοράς, ο οποίος περιλαμβάνει εικονογράμματα (pictograms) που παρουσιάζουν εικονογραφημένους τους βασικούς κανόνες ασφάλειας στη θάλασσα και τα θαλάσσια σπορ. Στη συνέχεια, ο εκπαιδευτικός εκτυπώνει ξεχωριστά τα σήματα του Κώδικα Θαλάσσιας Συμπεριφοράς και τους κανόνες που αντιστοιχούν σε αυτά και ζητάει από τους μαθητές να αντιστοιχίσουν κάθε σήμα με τον σωστό κανόνα.

5.3. Συζήτηση με αθλητές του υγρού στίβου (webinars)

5.4. SafeWaterSportsApp

Ενότητα 6-Διασκεδάζω και μαθαίνω με τον χταπόδιο Σέιφ:

6.1. Οι ταυτότητες των ηρώων του βιβλίου ”ο Χταπόδιος Σέιφ και οι Τρεις Θαλασσοφύλακες”: Οι μαθητές διαβάζουν το βιβλίο και δημιουργούν τις ταυτότητες του Χταπόδιου Σέιφ και των 3 θαλασσοφυλάκων. Ο τρίτος θαλασσοφύλακας είναι το κάθε παιδί.

6.2. Οι κύβοι του Χταπόδιου Σέιφ: Οι μαθητές παίζουν το παιχνίδι με τους κύβους, αφού ο εκπαιδευτικός τους εξηγήσει πώς παίζεται. Κάθε παιδί φτιάχνει τη δική του ιστορία με βάση τις εικόνες των κύβων που του έτυχαν.

6.3. Συνέντευξη με τον Χταπόδιο Σέιφ, με θέμα το κολύμπι: Κάθε παιδί, ετοιμάζει μια φανταστική συνέντευξη απο τον Χταπόδιο Σέιφ, γράφοντας τις ερωτήσεις και τις απαντήσεις.

6.4. Puzzle του SafeWaterSports: Οι μαθητές συνδέουν τα κομμάτια του puzzle, τα οποία ο εκπαιδευτικός έχει «κατεβάσει» και τα έχει κόψει. Είναι θεμιτό τα κομμάτια να κολληθούν σε χαρτόνι κανσόν για να έχουν μεγαλύτερη ανθεκτικότητα.

6.6. Μουσικές καρέκλες. Οι μαθητές παίζουν «μουσικές καρέκλες» με το τραγούδι «Το νερό είναι χαρά». Αν υπάρχουν π.χ. 18 μαθητές στην τάξη, ο εκπαιδευτικός βάζει 17 καρέκλες. Αρχίζει η μουσική, οι μαθητές χορεύουν και όταν σταματήσει η μουσική πρέπει να προλάβουν να κάτσουν σε μία καρέκλα. Όποιος δε βρει καρέκλα να καθίσει, βγαίνει από το παιχνίδι. Σε κάθε γύρο, οι καρέκλες αφαιρούνται μέχρι να βγει ο νικητής.

6.7. Σκυταλοδρομία νερού

6.8. Bingo: Κάθε παιδί κρατάει μια καρτέλα bingo, η οποία έχει τυπωμένα 9 σήματα από τον Κώδικα Θαλάσσιας Συμπεριφοράς. O εκπαιδευτικός κρατάει τις κάρτες με τα σήματα και τις δείχνει με τη σειρά ενώ ταυτόχρονα εξηγεί τι σημαίνει το κάθε σήμα. Τα παιδιά προσπαθούν να αντιστοιχίσουν τον κανόνα που ακούνε με τα σήματα που έχουν στην καρτέλα τους, βάζοντας ένα “Χ” με τον μαρκαδόρο. Το παιδί που θα σβήσει πρώτο με “Χ” όλα τα εικονίδια της καρτέλας του είναι ο νικητής.

6.9. Unscramble the rules: O εκπαιδευτικός δείχνει όλες τις κάρτες, που περιέχουν κανόνες, στα παιδιά και ύστερα τις ανακατεύει. Η κάθε κάρτα περιέχει την αρχή ή τη συνέχεια κάποιου κανόνα. Τα παιδιά πρέπει να προσπαθήσουν να αντιστοιχίσουν μία κάρτα με το σωστό κανόνα. Το παιδί ή η ομάδα που θα αντιστοιχίσει τους πιο πολλούς, σωστούς κανόνες, κερδίζει.

6.10. Μαθαίνω προγραμματισμό με τον Χταπόδιο Σέιφ (Scratch)

6.11. Παιχνίδι μνήμης: Οι μαθητές παίζουν το παιχνίδι μνήμης με τα εικονογράμματα (pictograms) του «Κώδικα Θαλάσσιας Συμπεριφοράς».

6.12. Τραγούδησε ή παίξε το μουσικό κομμάτι ”το νερό είναι χαρά”: Οι μαθητές τραγουδούν και παίζουν σε κάποιο μουσικό όργανο (όπως φλογέρα, ξυλάκια ή κλάβες, ξύστρα ή γκουίρο, μαράκες) το μουσικό κομμάτι “Το νερό είναι χαρά” μέσα από το cd “βουτιά στο γαλάζιο”.

6.13. Κατασκευή αυτοσχέδιων μουσικών οργάνων

6.14. Παιδικοί χοροί με τα τραγούδια του Safe Water Sports: Οι μαθητές μπορούν να χορέψουν το τραγούδι “Το νερό είναι χαρά”, αλλά και όποιο τραγούδι επιθυμούν με δύο προτεινόμενους τρόπους.

6.15. Φτιάξε το δικό σου τραγούδι

Ενότητα 7-Πειράματα:

1. Πλωτή πλαστελίνη
3. Σύννεφα-βροχή (1η επιλογή)
4. Σύννεφα-βροχή (2η επιλογή)
5. Πως δημιουργείται η βροχή;
7. Το αυγό που επιπλέει
8. Αυτοσχέδιο σωσίβιο
9. Πόσα κέρματα βυθίζουν μια βάρκα;
10. Πως δημιουργείται ο κεραυνός;
11. Άλλοι παγώνουν, άλλοι σκάνε…
12. Γιατί χρειαζόμαστε το αντηλιακό;
13. Πως μας προστατεύει το σωσίβιο;

 

Ανάρτηση SafeWaterSports για τις δράσεις του σχολείου μας

Ανάρτηση SafeWaterSports για τις δράσεις του σχολείου μας

Ανάρτηση SafeWaterSports για τις δράσεις του σχολείου μας

Δραστηριότητες σχολικού έτους 2021-22

Βίντεο διάκρισης σχολείου για το σχολικό έτος 2019-20

Αφήστε μια απάντηση