ΑΠΟ
ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΗΣ ΑΝΝΑΣ ΦΡΑΝΚ, ΑΝΝΑ
ΦΡΑΝΚ:
Το βιβλίο: http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2246/Keimena-Neoellinikis-Logotechnias_B-Gymnasiou_html-empl/indexc_2.html
Η βιντεοανάγνωση με τον κ. Γ. Παπαθανασίου : https://youtu.be/-Pk0GpyEEdY
Λογοτεχνικό είδος: Ημερολόγιο
Σε αυτό ένας άνθρωπος καταγράφει τα πιο
σημαντικά γεγονότα της προσωπικής του
ζωής ή κάποιες φορές και της δημόσιας ζωής της
εποχής του. Πρόκειται για κείμενο
με προσωπικό χαρακτήρα, το οποίο δε γράφεται
για να δημοσιευτεί ή για να διαβαστεί
από άλλους ανθρώπους, εκτός από τον ίδιο τον γράφοντα/την ίδια τη γράφουσα. Όταν πρόκειται να γράψουμε ως γλωσσική ή λογοτεχνική άσκηση σε ένα ημερολόγιο, προσέχουμε τα εξής: - Ακριβής προσδιορισμός ημερομηνίας και τόπου στην αρχή της σελίδας πάνω δεξιά .
- Φράση «αγαπημένο μου ημερολόγιο» αριστερά .
- Χρήση συνήθως πρώτου ενικού προσώπου .
- Λόγος αυθόρμητος, απλός, καθημερινός, επιγραμματικός .
- Ύφος απλό, προσωπικό, εξομολογητικό .
Διαβάζουμε περισσότερα για τα κειμενικά είδη εδώ: https://blogs.sch.gr/kstivaktas/2022/12/18/charaktiristika-keimenikon-eidon-arthroy-epistolis-omilias-imerologioy-2/
Άντληση εικόνας από: https://www.newn.gr/
Ας επισκεφτούμε το μυστικό διαμέρισμα μέσα από το κανάλι Tobey Krafft https://youtu.be/0SJgudCq540?si=mqHXUdSOA3c7V0Qo
Βιογραφικό βίντεο από το κανάλι Kika Kaki https://youtu.be/-HvaS57jF38
Βιογραφικό βίντεο - κόμικ από το κανάλι Eleni Androulaki
Ας επισκεφτούμε τώρα το Βιογραφικό της Μουσείο και τις δραστηριότητές του με ξεναγό μας την κ. Μ. Μιχάλη: https://mmichali.blogspot.com/2021/01/blog-post_25.html
Παίζουμε με την κατανόηση του κειμένου με το e-didaskalia; https://e-didaskalia.blogspot.com/2018/03/blog-post_698.html
Ασκήσεις
1.Φαντάσου
ότι είσαι η Άννα. Να παρουσιάσεις τις
συνθήκες
της ζωής σου στο κρησφύγετο περιγράφοντας
παράλληλα τα συναισθήματά
σου βιώνοντας μια τόσο ιδιαίτερη
καθημερινότητα.

Ανάκτηση εικόνας από: https://latterdaysoprano.com/2016/08/05/day-18-1-because-of-anne-frank/
2.
Είσαι η Άννα και αποφασίζεις να μιλήσεις
στη μητέρα σου ή τον πατέρα σου για όλα
αυτά που σε ενοχλούν στη συμπεριφορά
της ή που περιμένεις από αυτόν. Γράψε
τον διάλογο
που θα μπορούσε να γίνει μεταξύ σας,
δίνοντας το τέλος της επιλογής σου.
Επιλέγεις τον έναν από τους δύο.
3.Γράψτε
ένα γράμμα
στους γονείς σας όπου θα εκφράζετε τα
παράπονά σας για τη συμπεριφορά και τα
συναισθήματά τους απέναντι σε σας και
μεταξύ τους, και τις αλλαγές που θα
θέλατε να συντελεστούν στις μεταξύ σας
σχέσεις.
4.Σας
δίνονται λέξεις-κλειδιά για τα συναισθήματα
που νιώθει η Άννα. Σε μια πλήρη παράγραφο
να τα παρουσιάσετε και να τα αιτιολογήσετε:
κατάθλιψη,
φταίει για τα πάντα, στενοχώρια, την
υποτιμούν όλοι, παραπονεμένη,
εγκαταλελειμμένη, χωρίς παρουσία γονέων,
πιεσμένη, αδικημένη, μειονεκτικά σε
σχέση με την αδελφή της, καταπιεσμένη
(μη έκφραση συναισθημάτων για μητέρα).
5. Εγχειρίδιο Λογοτεχνίας, σελ.51, άσκηση
3:
Χαρακτηριστικά
γονέων:
αρνητικά:
μεροληψία, επιλεκτικός έπαινος και
επιλεκτική κριτική απέναντι στα αδέλφια,
συμμαχία με το ένα παιδί
θετικά:
αγάπη για αυτό που είναι τα παιδιά,
προθυμία να ακούν τα παράπονά τους,
ενθάρρυνση για να βρουν τον εαυτό τους,
στήριξη προσπαθειών, αντίληψη και κάλυψη
συναισθηματικών αναγκών, σταθερή
συμπεριφορά σε όλα τα θέματα.
Στη
συνέχεια παρουσιάστε επιπλέον στοιχεία
τα οποία θεωρείτε σημαντικά όσον αφορά
στον ρόλο των γονέων απέναντι στα παιδιά
τους.
6. Σας δίνονται λέξεις και φράσεις εκ των οποίων άλλες
αναφέρονται στον χαρακτήρα της Άννας
και άλλες στην ψυχική της κατάσταση.
Κατατάξτε τις λέξεις στην αντίστοιχη κατηγορία και αιτιολογήστε την απόδοσή τους
στην Άννα με στοιχεία μέσα από το κείμενο: αυτοκριτική
διάθεση, πεισματάρα, ζήλια, αποξενωμένη,
πληγωμένη, έξυπνη,
ειλικρινής, εγωίστρια, λυπημένη, αγανάκτισμένη , νιώθει απόρριψη.
Ώρα να κουιζιζάρουμε με την κ. Κ. Σάιτ: https://quizizz.com/join/quiz/64ad9853bc2f6b001d239e2e/start?studentShare=true
|