ΨΥΧΑΓΩΓΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
Λεπτομέρειες- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΨΥΧΑΓΩΓΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
- Εμφανίσεις: 17323
-
Έμπνευσης. Προβλήματα Λογικής.
- Λογικά Πάζλ
- Γιαπωνέζικη μέθοδος πολλαπλασιασμού
- Ιστορία των αριθμών. Τα αριθμητικά ψηφία και η σημασία τους.
Numeri idonei
What are these numeri idonei of Euler? Also called convenient
numbers, they were used conveniently by Euler to produce prime
numbers.
Now I will explain what the numeri idonei are. Let n ≥ 1. If q is an
odd prime and there exist integers x, y ≥ 0 such that q = x2 + ny2 ‚
then:
(i) gcd(x, ny) = 1;
(ii) if q = x1 2 + ny12 with integers x 1 , y 1 ≥ 0, then x = x 1 and y = y 1 .
We may ask the following question. Assume that q is an odd in–
teger, and that q = x 2 + ny 2 , with integers x, y ≥ 0, such that
conditions (i) and (ii) above are satisfied. Is q a prime number?
The answer depends on n. If n = 1, the answer is “yes”, as Fer–
mat knew. For n = 11, the answer is “no”: 15 = 2 2 + 11 · 1 2 and
conditions (i) and (ii) hold, but 15 is composite. Euler called n a
numerus idoneus if the answer to the above question is “yes”.
Euler gave a criterion to verify in a finite number of steps whether
a given number is convenient, but his proof was flawed. Later, in
1874, Grube found the following criterion, using in his proof results
of Gauss, which I will mention soon. Thus, n is a convenient number
if and only if for every x ≥ 0 such that q = n + x 2 ≤ 4n/3 , if q = rs
and 2x ≤ r ≤ s, then r = s or r = 2x.
For example, 60 is a convenient number, because
60 + 1 2 = 61 (),
60 + 2 2 = 64 = 4 · 16 = 8 · 8,
60 + 3 2 = 69 (),
60 + 4 2 = 76 ()
and the numbers marked with a () do not have a factorization of
the form indicated.
Euler showed, for example, that 1848 is a convenient number,
and that
q = 18518809 = 197 2 + 1848 · 100 2
is a prime number. At Euler’s time, this was quite a feat.
Gauss understood convenient numbers in terms of his theory of
binary quadratic forms. The number n is convenient if and only if
each genus of the form x 2 + ny 2 has only one class.
Here is a list of the 65 convenient numbers found by Euler:
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 12, 13, 15, 16, 18, 21, 22, 24, 25,
28, 30, 33, 37, 40, 42, 45, 48, 57, 58, 60, 70, 72, 78, 85, 88, 93,
102, 105, 112, 120, 130, 133, 165, 168, 177, 190, 210, 232, 240,
253, 273, 280, 312, 330, 345, 357, 385, 408, 462, 520, 760, 840,
1320, 1365, 1848.
Are there other convenient numbers? Chowla showed that there
are only finitely many convenient numbers; later, finer analytical
work (for example, by Briggs, Grosswald, and Weinberger)
implied that there are at most 66 convenient numbers.
The problem is difficult. The exclusion of an additional numerus
idoneus is of a kind similar to the exclusion of a hypothetical tenth358
imaginary quadratic field (by Heegner, Stark, and Baker), which
I have already mentioned.
My numbers, my friends /Paulo Ribenboim
Δείτε επίσης εδώ για numeris idonei
Περιοδικό Quantum — Ελληνική Έκδοση Με τη σύμφωνη γνώμη των εκδόσεων Κάτοπτρο, και των…
Can’t see this document? Click Me
Ο Τσιρόλαμο Καρντάνο γεννήθηκε στην Παβία της Ιταλίας το 1501. Ήταν γιατρός και θεωρείται ένας…
Ο Λούκα Πατσιόλι από το Σανσεπόλκρο της Ιταλίας ήταν εξαίρετος μαθηματικός και το 1494 εξέδωσε…
Το σύγχρονο ινδοαραβικό σύστημα αρίθμησης, που αναπτύχθηκε στην Ινδία μεταξύ του 200 μ.Χ. και 700…
Can’t see this document? Click Me
Στην εργασία που ακολουθεί παρουσιάζω επτά προβλήματα των Αριθμητικών, τα οποία επέλεξα για να…
Can’t see this document? Click Me
Η νιοστή παράγωγος της συνάρτησης
Τετραγωνικές καμπύλες στο επίπεδο Can’t see this document? Click Me
Σημειώσεις με θέματα ακροτάτων συναρτήσεων πολλών μεταβλητών Αν δεν εμφανίζεται το…
ΓΥΜΝΑΣΜΑΤΑ ΑΡΙΘΜΟΘΕΩΡΙΑΣ
Can’t see this document? Click Me
Can’t see this document? Click Me .
Εδώ μπορείτε να βρείτε αναρτήσεις με θέματα απο τη Φυσική
Φ
Διδακτικό σενάριο «Η Γεωμετρία της Αντιστροφής» Η Γεωμετρία της Αντιστροφής Στο…
Can’t see this document? Click Me
Θεώρημα Fermat για Ν=3 και Ν=4 — Μια κλασική προσέγγιση Εύρεση Πυθαγόρειων…
Can’t see this document? Click Me
Για το πλήρες κείμενο επικοινωνήστε μαζί μου στο email που θα βρείτε στα στοιχεία επικοινωνίας…
Οι τρείς πρώτοι μαθητές της Γ Λυκείου που διακρίθηκαν στο διαγωνισμό του Βασίλη Ξανθόπουλου, με…
ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ Β ΛΥΚΕΙΟΥ (Moodle)
Can’t see this document? Click Me Can’t see this document? Click Me
Can’t see this document? Click Me
Εισέλθετε στα μαθήματα του Moodle Γκέντελ Τί είναι το Moodle; Το Moodle…
3ο ΛΥΚΕΙΟ ΔΡΑΜΑΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ «ΔΙΑΚΟΠΕΣ ΣΤΗΝ ΕΠΙΠΕΔΟΧΩΡΑ» ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ…
ΑΣΥΜΠΤΩΤΙΚΉ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΩΝ ΣΥΝΑΡΤΗΣΕΩΝ Can’t see this document? Click Me
Θεώρημα Darboux Can’t see this document? Click Me
Can’t see this document? Click Me
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΘΕΩΡΙΑ GALOIS Can’t see this document? Click Me
ΝΟΥΣ ΚΑΙ ΕΓΚΕΦΑΛΟΣ Can’t see this document? Click Me
Ντετερμινισμός και ελεύθερη βούληση Can’t see this document? Click Me
Απο τη Φυσική στη Μεταφυσική — Το πρόβλημα της ύπαρξης του εξωτερικού κόσμου Can’t see this…
Can’t see this document? Click Me
Σύμφωνα με την «θεωρία» των βιορυθμικών κύκλων ‚οι σωματικές, οι συναισθηματικές,…
Can’t see this document? Click Me
Can’t see this document? Click Me
Can’t see this document? Click Me
Can’t see this document? Click Me
Can’t see this document? Click Me
Can’t see this document? Click Me
Can’t see this document? Click Me
Can’t see this document? Click Me
Can’t see this document? Click Me
Can’t see this document? Click Me Υπολογίστε την ημερομηνία του ΠΑΣΧΑ με λογιστικό…
Can’t see this document? Click Me
Can’t see this document? Click Me
Can’t see this document? Click Me
Can’t see this document? Click Me
Can’t see this document? Click Me
Αριθμητική ορισιμότητα
Can’t see this document? Click Me
Can’t see this document? Click Me
Can’t see this document? Click Me
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΘΕΜΑΤΑ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΚΛΙΜΑΚΑ ΘΕΜΑΤΑ…
Γ ΛΥΚΕΙΟΥ
Οι Σχολές της Φιλοσοφίας των Μαθηματικών του 20ου…
Για όσα δεν μπορείς να μιλάς , για αυτά πρέπει να…
Παπαγγελή Χριστίνα (Φιλόλογος 3ου Λυκείου Δράμας) λέξεις και αναγνώσεις…
Θεωρία παιγνίων Γραμμική Άλγεβρα
Το παράδοξο του Ράσελ. Αν ονομάσουμε R το σύνολο όλων των συνόλων που δεν περιέχουν ως στοιχείο…
Έμπνευσης. Προβλήματα Λογικής. Κατασκευές Πολυέδρων απο…
6. Το κινέζικο δωμάτιο του Σιρλ. 1. Οι Μαθηματικοί συλλογισμοί στην εποχή της υψηλής…
«Το νόημα και η σημασία των συμβόλων στα…
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΑΔΗΣ Μαθηματικός 3ου Λυκείου Δράμας Λογάριθμοι. Απο τον 16ο στον…
3ο Λύκειο Δράμας ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ Θέμα ΚΡΥΠΤΟΓΡΑΦΙΑ ΚΑΙ…
3o ΛΥΚΕΙΟ ΔΡΑΜΑΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΟΙ ΔΙΑΛΟΓΟΙ θεατρική αναπαράσταση της…
3ο Γενικό Λύκειο Δράμας
Βασίλης Συμεωνίδης Φιλόλογος του 3ου Γενικού Λυκείου Δράμας http://users.sch.gr//symfo/
Το παράδοξο του Ράσελ. Αν ονομάσουμε R το σύνολο όλων των συνόλων που δεν περιέχουν ως στοιχείο…
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ Κανονική κόλουρη τετραγωνική πυραμίδα είναι γεμάτη με 16 στρώματα ίσων σφαιρών. Η…
Να προσδιοριστεί η μεγαλύτερη δύναμη του 10 που διαιρεί το αριθμό 1000! [Το ν! (ν…
ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2012 Ένα σύνολο Α λέμε οτι είναι αριθμήσιμο όταν υπάρχει μια συνάρτηση f:A – >N η…
ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2012 Να λυθεί η διοφαντική εξίσωση χ2+ψ2=ω2. Δηλαδή να βρεθούν οι τριάδες (χ,ψ,ω)…
ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2014 Αν m,n θετικοί ακέραιοι με n>1, (m,n)=1 να αποδείξετε…
Currently are one guest and no members online