Αρχική σελίδα
- Γιάννης Ρίτσος, Σονάτα
- Αλ. Παπαδιαμάντης, όνειρο στο κύμα
- Κ.Π.Καβάφης, Καισαρίων
- Κ.Π.Καβἀφης, Μελαγχολία
- Κ.Π.Καβάφης, Δαρείος
- Κική Δημουλά, Πληθυντικός αριθμός
- Κική Δημουλά, Γας Ομφαλός
- Στρατής Δούκας, Ιστορία ενός αιχμαλώτου
- Μ.Σαχτούρης, ο ελεγκτής
- Κ.Καρυωτάκης, Μικρή ασυμφωνία
- Παρουσιάσεις
- Θουκυδίδης Α , 25 , 1-3
- Θουκυδίδης,Α , 58 , 1-2
- Θουκυδίδης,. Α , 136
- Θουκυδίδης, Β , 11 , 1-4
- Θουκυδίδης, Β , 54 , 1-5
εργασίες μαθητών
παλαιολιθική εποχή
νεολιθική εποχή
|
τα γράματα στην κλασσική εποχή Σοφοκλής- Ξενοφώντας- Δημοσθένης- Πλάτωνας- Σοφιστές- Θουκιδίδης- Αριστοφάνης- Αισχύλος- Ισοκράτης- Λυσίας- Αριστοτέλης- Ηρόδοτος- Ευριπίδης- Σωκράτης |
ἀνδρῶν ἐπιφανῶν πᾶσα γῆς τάφος , κτῆμα ἐς ἀεί | ἐν οἶδα, ὃτι οὐδέν οἶδα ( ένα γνωρίζω ότι δεν ξέρω τίποτα) "Σοφός Σοφοκλής, σοφώτερος δ' Ευριπίδης: ανδρών δ' απάντων Σωκράτης σοφότατος". | ἔρως ἀνίκατε μάχαν | Οὐ πολλῷ δέω χάριν ἔχειν , ὦ βουλῇ΄, τῷ κατηγόρῳ | Πάντων χρημάτων μέτρον ἄνθρωπος | Λυσιστράτη, Ειρήνη, Σφήκες, Όρνιθες«Πήρα το λόγο να μιλήσω, γυναίκεςόχι που μ' έσπρωξε φιλοδοξία καμιά/ αυτό τ' ορκίζομαι μα τις θεές / δεν αντέχω όμως χρόνια να βλέπω/ να μας λοιδορεί τις γυναίκες ο Ευριπίδης/ ο γιος της λαχανούς/ και να μας ψέλνει τον εξάψαλμο. / Τι δεν μας σέρνει η γλώσσα του!/ Οπου να βρει τρεις θεατές και θεατρίνους/ μας πασαλείφει για καλά με ό,τι έχει. / Μας λέει κερατώνουμε τους άντρες μας/ ότι ψοφάμε να πηγαίνουμε με άλλους/ μπεκρούδες μας ανεβάζει και ψεύτρες/ φλύαρες και προδότρες/ αρρώστια σκέτη και κακό/ πανούκλα των αντρών!» | Παιδιά καταραμένα, με την φριχτή την μάνα χαθείτε. Και εσείς και ο πατέρας σας’ [111]. | «…της ανάγκης της αδήριτης είναι το σθένος μέγα.». «παθός, μαθός». | «Πιο δύσκολα είναι να διατηρείς τα αγαθά παρά να τα αποκτήσεις» | ὡς μήτε τὰ γενόμενα ἐξ ἀνθρώπων τῷ χρόνῳ ἐξίτηλα γένηται, | Δαρείου καὶ Παρυσάτιδος γίγνονται παῖδες δύο, πρεσβύτερος μὲν Ἀρταξέρξης, νεώτερος δὲ Κῦρος· | οι ιδέες συνιστούν έσχατες και αυθυπόστατες οντολογικές και νοηματικές εστίες θεμελίωσης της πραγματικότητας και της γνώσης» | 4 αιτίες: η ύλη , η μορφή, η ενέργεια, ο σκοπός |
|