διδακτικές περιπλανήσεις

φιλόλογοι όλου του κόσμου... δικτυωθείτε

Κόλλιας Χρήστος

email: ckollias@sch.gr
  • Αρχική σελίδα
  • νεοελληνική λογοτεχνία
  • Ιστορία
  • αρχαία γλώσσα
  • εργασίες μαθητών
  • παλαιολιθική εποχή
  • νεολιθική εποχή
  •  

    τα γράματα στην κλασσική εποχή

    Ιστορία

     

     

     

     

     

     

     

    Δράμα

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    Ρητορική

     

     

     

     

     

     

     

     

    Φιλοσοφία

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    Σοφοκλής- Ξενοφώντας- Δημοσθένης- Πλάτωνας- Σοφιστές- Θουκιδίδης- Αριστοφάνης- Αισχύλος- Ισοκράτης- Λυσίας- Αριστοτέλης- Ηρόδοτος- Ευριπίδης- Σωκράτης

     

    νδρν πιφανν πσα γῆς τάφος , κτῆμα ς εί

    ν οἶδα, ὃτι οὐδέν οἶδα ( ένα γνωρίζω ότι δεν ξέρω τίποτα) "Σοφός Σοφοκλής, σοφώτερος δ' Ευριπίδης: ανδρών δ' απάντων Σωκράτης σοφότατος".

    ρως νίκατε μάχαν

    Οὐ πολλ δέω χάριν χειν , ὦ βουλ΄, τ κατηγόρ

    Πάντων χρημάτων μέτρον νθρωπος

    Λυσιστράτη, Ειρήνη, Σφήκες, Όρνιθες«Πήρα το λόγο να μιλήσω, γυναίκεςόχι που μ' έσπρωξε φιλοδοξία καμιά/ ­ αυτό τ' ορκίζομαι μα τις θεές ­/ δεν αντέχω όμως χρόνια να βλέπω/ να μας λοιδορεί τις γυναίκες ο Ευριπίδης/ ο γιος της λαχανούς/ και να μας ψέλνει τον εξάψαλμο. / Τι δεν μας σέρνει η γλώσσα του!/ Οπου να βρει τρεις θεατές και θεατρίνους/ μας πασαλείφει για καλά με ό,τι έχει. / Μας λέει κερατώνουμε τους άντρες μας/ ότι ψοφάμε να πηγαίνουμε με άλλους/ μπεκρούδες μας ανεβάζει και ψεύτρες/ φλύαρες και προδότρες/ ­ αρρώστια σκέτη και κακό/ πανούκλα των αντρών!»

    Παιδιά καταραμένα, με την φριχτή την μάνα χαθείτε. Και εσείς και ο πατέρας σας’ [111].

    «…της ανάγκης της αδήριτης είναι το σθένος μέγα.». «παθός, μαθός».

    «Πιο δύσκολα είναι να διατηρείς τα αγαθά παρά να τα αποκτήσεις»

    ς μτε τ γενμενα ξ νθρπων τ χρν ξτηλα γνηται,

    Δαρείου καὶ Παρυσάτιδος γίγνονται παῖδες δύο, πρεσβύτερος μὲν Ἀρταξέρξης, νεώτερος δὲ Κῦρος·

    οι ιδέες συνιστούν έσχατες και αυθυπόστατες οντολογικές και νοηματικές εστίες θεμελίωσης της πραγματικότητας και της γνώσης»

    4 αιτίες: η ύλη , η μορφή, η ενέργεια, ο σκοπός

     

     

    ας κάνουμε το διαδίκτυο έναν χώρο ανταλλαγής σημειώσεων, ασκήσεων, παρατηρήσεων, έναν χώρο αυτοεπιμόρφωσης