διδακτικές περιπλανήσεις φιλόλογοι όλου του κόσμου... δικτυωθείτε Κόλλιας Χρήστος email: ckollias@sch.gr |
|||||||||||||||||||||||||||||
|
Ενότητα 7η
Ένας στοργικός ηγέτης
ἐπιστάμεθα ᾤετο ὑφίετο ἀφίστατο ἐφείδετο ἐλοιδορεῖτο παρίστατο
ποιο ήταν το αξίωμα του Αγησιλάου; Καταλαβαίνετε ότι ο συγγραφέας έχει θετική άποψη για τον Αγησίλαο; Πάνω από τι έβαζε την ωφέλεια της πατρίδας ο Αγησίλαος; Ήταν παράδειγμα για τους υπόλοιπους στην τήρηση των νόμων; Ποιοι ήταν οι «διάφοροι» και πώς τους συμπεριφερόταν; Ποιους κακολογούσε, ποιους επαινούσε, ποιους παραστεκόταν; Τι θεωρούσε κέρδος και τι ζημιά;
Τόνοι Τονίστε τις παρακάτω λέξεις Μηκος νησος λεγει τονος Κηποι αιθουσα ανθρωποι ανθρωπων
1. Να συμπληρώσετε τις προτάσεις με τους κατάλληλους τύπους της ευκτικής ἔλεγε ὅτι κράτιστος …………. τῶν πολιτῶν καί οὐ δικαίως φύγοι (εἰμί) φοβοῦμαι μή οἱ Λακεδαιμόνιοι ἡμῖν …………………….(βλάπτω μελλ.) ἔλεγον ὅτι Κῦρος ……………………….. ἐκστρατεύειν (κελεύω παρακ.) εἰ δέ κακόν …………………. (λέγω ενεστ.) , τάχα κ’ αὐτός μεῖζον ἀκούσαις εἰ ………………………. , ὑπισχνοῦμαι σοι δώσειν δέκα τάλαντα (ἀληθεύω αόριστος) εἰ ἡμεῖς …………………… ἐξετάσειν τά πράγματα , εὑρήσομεν πολλά δεινά (θέλω ενεστ.) Σωκράτης τοσαύτης ἡλικίας ἦν , ὥστε ὁλίγῳ ὕστερον ἄν ………………….(λήγω μέλλ.) Πολλά χρήματα ἔδωκεν , ὥστε ………….. ἐχέγγυα (ἔχω ενεστώτας) 2. Να ξαναγράψετε τις προτάσεις μετατρέποντας την οριστική ή την υποτακτική σε ευκτική (στον ίδιο χρόνο και στο ίδιο πρόσωπο) 1. Οἱ Φρῦγες ἐλάτρευσαν ἀλλοτρίους θεούς 2. ὁ Κῦρος βασιλεύσει πολλά ἔτη 3. φυλάξῃς , Ἀγάμεμνον , ὁπως ἄν μή Κλυταιμήστρα τάδε μάθῃ 4. Κήρυξ τις (κάποιος) φράζει 5. οὐνοῦν ῥητορική δημηγορία ἐστί 6. τήν πόλιν ὄντως νομίσω (υποτ.αορίστου) πολέμου ἐργαστήριον εἶναι 3. να συμπληρώσετε τον πίνακα
|
||||||||||||||||||||||||||||
ας κάνουμε το διαδίκτυο έναν χώρο ανταλλαγής σημειώσεων, ασκήσεων, παρατηρήσεων, έναν χώρο αυτοεπιμόρφωσης |