διδακτικές περιπλανήσεις

φιλόλογοι όλου του κόσμου... δικτυωθείτε

Κόλλιας Χρήστος

email: ckollias@sch.gr
  • Αρχική σελίδα
  • νεοελληνική λογοτεχνία
  • Ιστορία
  • αρχαία γλώσσα
  • εργασίες μαθητών
  • παλαιολιθική εποχή
  • νεολιθική εποχή
  •  
     

    Τα    ζα

    Στρατής Μυριβήλης

     

    Φύλλο εργασίας

     

    Α)   Αφού κοιτάξουμε την πρώτη παράγραφο του διηγήματος του Βιζυηνού στη σελίδα 92 , ποια πιστεύετε ότι είναι η σημαντική διαφορά που παρατηρείται στην ελληνική πεζογραφία μετά από 30 χρόνια;

    ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

    την ανανέωση στη λογοτεχνία μας ανέλαβε η  «………………………………»

    βασική προσπάθεια των νέων λογοτεχνών είναι να συμβαδίσει η ελληνική γραφή με τα ευρωπαϊκά λογοτεχνικά ρεύματα. Να ανοίξουμε τα σύνορά μας , τους πνευματικούς ορίζοντες, να ακολουθήσουμε και αν καταφέρουμε να πρωτοπορήσουμε πάλι.

    Το δικό μας μυθιστόρημα……………………. του Στρατή Μυριβήλη ( από ποια πόλη καταγόταν; …………………………..)ανήκει σε μια σειρά αντιπολεμικών έργων του μεσοπολέμου με πιο γνωστό όλων το …………………………………………………

     

    Β) 1η ενότητα. Δύο πρώτοι παράγραφοι. ……………………………………………..

    Τι είδους κείμενο μπορεί να είναι;  Απομνημονεύματα, ημερολόγιο, γράμμα

    Τι είδους αφήγηση έχουμε;…………………………………………………………….

    Με ποιες φράσεις δηλώνει τα αντιπολεμικά αισθήματά του  ο συγγραφέας;

    ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

    οι δύο παράγραφοι θα μπορούσαν να είναι ο πρόλογος σε μια έκθεση με θέμα: :………………………………………………………………………………………

    Γ)2η ενότητα. Τρίτη παράγραφος…………………………………………………….

    Ο αφηγητής μας είναι πολεμιστής;…………………….

    Περιμένουμε από αυτόν μια ρεαλιστική περιγραφή;…………………..

    Με ποιες φράσεις φαίνεται ο ρεαλισμός του ;

    ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

    ένα τρόπο για να εκφράσει τα αντιπολεμικά του αισθήματα είναι και η ειρωνεία. Σε ποια σημεία φαίνεται;

    ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

    τι περιμένετε να συμβεί στα ζώα;

    Αν θέλατε να κάνετε πιο έντονη την αδικία του θανάτου των ζώων πώς θα σκηνοθετούσατε τον χαμό τους;

     

    Δ) 3η ενότητα………………………………………….

    Ποιο ήταν το λάθος των γαϊδάρων;

    Γιατί τελικά τα ζώα είναι πιο αδικημένα;

    Η περιγραφή είναι πάλι ……………………… επιμένοντας σε ……………………….. λεπτομέρειες. Ποιος είναι ο στόχος του ;

    …………………………………………………………………………………………..

    ποιες λέξεις μεταφέρουν τη φρίκη του για το θάνατο των ζώων;

    …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

    το κείμενο θα μπορούσε να τελειώσει εδώ. Αφήνει για επίλογο το πιο………………….. επεισόδιο. Γιατί επιλέγει την τελευταία λεπτομέρεια με τις μαργαρίτες;………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

     

    αφού παρατηρήσετε τον γνωστό πίνακα του Πικάσο θα μπορούσαμε να πούμε ότι τα δύο έργα «συζητούν» μεταξύ τους   ;

    ας κάνουμε το διαδίκτυο έναν χώρο ανταλλαγής σημειώσεων, ασκήσεων, παρατηρήσεων, έναν χώρο αυτοεπιμόρφωσης