διδακτικές περιπλανήσεις φιλόλογοι όλου του κόσμου... δικτυωθείτε Κόλλιας Χρήστος email: ckollias@sch.gr |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ενότητα 8η Κείμενο Α Ερωτήσεις Ο θεός έφτιαξε τον άνθρωπο ή ο άνθρωπος τον θεό; Επηρεάζει η παραπάνω άποψη που θα διαλέξουμε την αντίληψή μας για τη δικαιοσύνη; Αφού διαβάσουμε το κείμενο, καταλάβατε ποια άποψη διατυπώνει ο Κριτίας για το πρώτο ερώτημα; Βρείτε στο κείμενο τα επιρρήματα που δηλώνουν χρόνο; Μ’ αυτόν τον τρόπο μπορούμε να χωρίσουμε το κείμενο σε τέσσερις ενότητες στις οποίες παρουσιάζονται τα τρία στάδια της πορείας του ανθρώπου . 1ο στάδιο Πώς ήταν η ζωή των πρώτων ανθρώπων; Γιατί παρομοιάζεται με τη ζωή των θηρίων; 2ο στάδιο τι έθεσαν (θέσθαι) οι άνθρωποι; Ποιος τιμωρείτο (ἐζημιοῦτο) και γιατί; 3ο στάδιο ποιους δεν μπορούσαν να ανακαλύψουν οι νόμοι; Προσέξτε τη φράση «λάθρᾳ ἔπρασσον» έτσι κάποιος………………………………. ἀνήρ ανακάλυψε ……………………………… τι είναι ο θεός αναφέρετε τα χαρακτηριστικά που αποδίδουμε στον θεό και μετά ψάξτε να βρείτε ποια απ’ αυτά και με ποιες λέξεις αναφέρονται στο κείμενο παράλληλο κείμενο ποιες ομοιότητες διακρίνετε στην άποψη που εκφράζουν οι δύο σοφιστές, ο Κριτίας και ο Πρωταγόρας, για τη δικαιοσύνη; Προηγούμενη γνώση Πώς σχηματίζαμε την υποτακτική του παρακειμένου; Κλίνετε τα παρακάτω ουσιαστικά ὁ γίγας ἡ θάλασσα Ασκήσεις Να γράψετε την ευκτική των υπολοίπων χρόνων
Να συμπληρώσετε τον πίνακα με τις άλλες εγκλίσεις του ίδιου χρόνου
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ας κάνουμε το διαδίκτυο έναν χώρο ανταλλαγής σημειώσεων, ασκήσεων, παρατηρήσεων, έναν χώρο αυτοεπιμόρφωσης |