ΤΡΟΧΑΙΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ

Αλκοόλ και Οδήγηση

Όπως πρέπει να γνωρίζετε, ο νέος αναθεωρημένος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας στο άρθρο 42 ορίζει τόσο μειωμένα επιτρεπτά όρια αλκοόλ όσο και αυστηρότερες ποινές (χρηματικά πρόστιμα, αφαίρεση άδειας και πινακίδων, ποινές φυλάκισης).
Κατά συνέπεια, η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, σε περίπτωση που σας σταματήσουν για αλκοτέστ, έχει το κόστος της.
Δηλαδή, θα μπορούσε να πει κανείς, αν δε με σταματήσουν δεν τρέχει τίποτα. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη και πλέον επικίνδυνη πλάνη, διότι το ζήτημα δεν είναι οι όποιες ποινές είναι η ζωή σας και ιδού γιατί:

                                        Πώς επιδρά το αλκοόλ στην οδήγηση
Το αλκοόλ δρα ως κατασταλτικό, μειώνοντας τις λειτουργικές ικανότητες.
Επίσης, καταστέλλει κάποιες λειτουργίες, οι οποίες ενεργούν ως φρένα, με αποτέλεσμα, άλλες λειτουργίες να γίνονται «ξέφρενες», χωρίς τις αναστολές, τις οποίες υπαγορεύει η ψυχραιμία και η φρόνηση.
Έτσι, μειώνεται η ικανότητα εκτίμησης του κινδύνου, ενώ παραλλήλως δημιουργείται η λανθασμένη εντύπωση ότι έχουμε κάτι από το DNA του Kimi Raikkonen!
Αυτή η ψευδαίσθηση είναι ακόμη πιο επικίνδυνη, επειδή ήδη είμαστε «αλλού» και δεν έχουμε καν επίγνωση της κατάστασής μας.
Μειώνει την οπτική γωνία, προκαλεί υπνηλία, τα μάτια θολώνουν και δε βλέπουμε καθαρά τα αντικείμενα και τα απέναντι αυτοκίνητα και ούτε μπορούμε να εκτιμήσουμε την ταχύτητά τους.
Αυξάνει το χρόνο αντίδρασης και αποσταθεροποιεί την αλληλουχία των διαδοχικών κινήσεων, που πρέπει να γίνουν. Έτσι, ο κακός συνδυασμός των κινήσεων και των ενεργειών, δημιουργεί κατά κανόνα το δυστύχημα.
                              Απόψεις σχετικά με το αλκοόλ και την οδήγηση
«Όταν πιω λίγο, οδηγώ καλύτερα»: Είναι η πιο επικίνδυνη άποψη! Τίποτα δεν είναι τόσο επικίνδυνο όσο η ιδέα, ότι έχουν αυξηθεί οι ικανότητες μας, για οδήγηση, ενώ στην πραγματικότητα από τα 400 ερεθίσματα που αξιολογούσαμε φυσιολογικά σε απόσταση 2km, αξιολογούμε μετά βίας 150 «πιωμένοι» και αυτά με πολλές εκπτώσεις…!
«Εμένα δεν με πιάνει το ποτό»: Καινούργια βιολογική σύλληψη και βέβαια μεγάλη πλάνη. Υπάρχουν, φυσικά, βιολογικές διαφορές, όμως, αυτές είναι τόσο μικρές, χωρίς πρακτική σημασία, γιατί όταν ο χρόνος αντίδρασης από 0,5 sec φτάσει 1,1 sec, η 1,3 sec δεν έχει καμία διαφορά!

«Θα πιω καφέ μετά και θα συνέλθω»: Καμία ουσία και κανένα μέτρο δε μπορεί να αναστείλει ή να μειώσει την αρνητική δράση της αλκοόλης στην οδήγηση παρά μόνον ο «γάργαρος» ύπνος.
«Θα ξαπλώσω λίγο και μετά μπορώ να οδηγήσω»: Μύθος απύθμενος! Οι μεγαλύτερες παρενέργειες που δημιουργεί το αλκοόλ, εμφανίζονται μετά από μία περίπου ώρα και είναι ολέθριες. Εάν πιει κανείς αρκετά, μπορεί να χρειαστούν και πάνω από 12 ώρες για να επανέλθει σε φυσιολογική κατάσταση.
«Τους καλούς οδηγούς τους επηρεάζει λιγότερο το αλκοόλ»: Σε δοκιμασίες με οδηγούς αγώνων ράλι, καθώς και με οδηγούς που δοκιμάζουν αυτοκίνητα, διαπιστώθηκε ότι επηρεάζονται το ίδιο όσο και οι «κοινοί οδηγοί». Δυστυχώς, το αλκοόλ μπαίνει γρήγορα στο αίμα και από εκεί επηρεάζει όλα τα όργανα και τον εγκέφαλο με αποτέλεσμα να «μουδιάζει» τις λειτουργίες που είναι απαραίτητες για την οδήγηση. Ούτε ο σκέτος καφές, ούτε το άνοιγμα του παραθύρου, ούτε η ψαγμένη μουσική, ούτε ένα κρύο ντους μπορούν να αποβάλλουν το αλκοόλ Χρειάζεται ο απαραίτητος χρόνος μέχρι να καεί.
Ας κάνουμε σημαία μας την απαράβατη αρχή «δεν πίνω αν πρόκειται να οδηγήσω και δεν οδηγώ αν έχω πιεί«.
Μην παίζετε με τη ζωή σας και τις ζωές των άλλων, αξίζουν πολύ περισσότερο από το αλκοόλ και δε γυρίζουν πίσω όταν ξεμεθύσετε.
(πηγή: www.2×4.gr)

Μύθοι και πραγματικότητα για τις ζώνες ασφαλείας

Μύθος 1: Δεν χρειάζομαι ζώνη ασφαλείας σε μικρές διαδρομές ή σε μικρές ταχύτητες.

Περισσότερα από 80% των ατυχημάτων συμβαίνουν σε ταχύτητες μικρότερες των 65 χλμ/ώρα.

3 στα 4 θανατηφόρα ατυχήματα συμβαίνουν σε απόσταση που δεν ξεπερνά τα 40 χλμ. από το σπίτι.

Μύθος 2: Μπορώ να σωθώ αν πεταχτώ έξω από το αυτοκίνητο σε περίπτωση ατυχήματος;
Οι πιθανότητες να σκοτωθεί κανείς αν πεταχτεί έξω από το αυτοκίνητο είναι 10 φορές μεγαλύτερες.

Μύθος 3: Το αυτοκίνητό μου έχει αερόσακους, συνεπώς οι ζώνες δεν είναι απαραίτητες. 
Οι αερόσακοι είναι επικίνδυνοι αν δεν φοράτε συγχρόνως τη ζώνη.

Μύθος 4: Οι πίσω θέσεις είναι ασφαλείς, άρα τι χρειάζεται η ζώνη.
Προσφέρει πρόσθετη προστασία. Αποφεύγονται οι περισσότεροι θανάσιμοι τραυματισμοί και ο κίνδυνος να εκσφενδονιστείς στους εμπρός επιβάτες με ορμή ανάλογη με βάρος ενός ελέφαντα!!! Οι εμπρός επιβάτες κινδυνεύουν να τραυματιστούν από τον εκσφενδονισμό του πίσω επιβάτη ακόμα κι αν φοράνε ζώνη οι ίδιοι.(από την ώθηση)

Μύθος 5: Αισθάνομαι να με περιορίζει η ζώνη ασφαλείας όταν τη φοράω.
Οι ζώνες είναι σχεδιασμένες ώστε να μας επιτρέπουν να φτάνουμε οτιδήποτε είναι απαραίτητο καθώς οδηγούμε.

Μύθος 6: Νοιώθω μεγαλύτερη σιγουριά όταν κρατάω το παιδί στην αγκαλιά. 
Σε μια σύγκρουση με 30 χλμ/ώρα ένα παιδί 7 κιλών φεύγει από την αγκαλιά ενός προσδεμένου ενήλικα με δύναμη 135 κιλών!!!

Μύθος 7: Η χρήση ζώνης δε θα μπορούσε να αποτρέψει σημαντικό ποσοστό θανάτων.
Η ζώνη μπορεί να αποτρέψει 5 στους 10 θανάτους.

Ζώνη ασφαλείας στο πίσω κάθισμα

Οι πίσω επιβάτες (μετά από ένα τρακάρισμα) έχουν 7 (εφτά) φορές μεγαλύτερες πιθανότητες από τους μπροστινούς (επιβάτες), να εκτοξευθούν έξω από το αυτοκίνητο.
Σε μία βίαιη σύγκρουση πρώτα βγαίνουν οι πίσω από τα τζάμια σκοτώνοντας, σε επίπεδο μακριάς γαϊδούρας, τους μπροστινούς.
Σε ένα τρακάρισμα με 80χλμ την ώρα θα σε σκοτώσει ο πίσω επιβάτης (πχ. ο »κουμπάρος» των 80 κιλών, στο πίσω κάθισμα χ 80χιλ την ώρα = 6.400 κιλά), είτε φοράς ζώνη, είτε δεν φοράς ζώνη.       » Ιαβέρης »

Παιδί στην αγκαλιά της μαμάς = Σύνθλιψη !
Θα βάζατε το παιδί σας να το συνθλίψει ένα φορτηγό 3 τόνων;
Μια μαμά των 60 κιλών σε πρόσκρουση (τρακάρισμα σε σταθερό σημείο) με 50 χιλιόμετρα μετατρέπεται σε ένα βάρος 3 τόνων !              » Ιαβέρης »:

 

Μύθοι για τη χρήση του κράνους

Μύθος 1: Τα κράνη προκαλούν τραυματισμούς στον αυχένα και το κρανίο.
Πραγματικότητα 1: Έρευνες δείχνουν ότι τα κράνη μειώνουν τους τραυματισμούς στο κρανίο και τη συχνότητα σοβαρών τραυματισμών του αυχένα.

Τα κράνη ευθύνονται μόνο για τους 4 στους 100 τραυματισμούς κρανίου και αυχένα που είναι συνήθως μικρής βαρύτητας. Η ανάλυση αυτών των τραυματισμών δείχνει ότι η χρήση του κράνους είχε ως αποτέλεσμα την προστασία από ένα θανατηφόρο ατύχημα με μόνο αντάλλαγμα μια απλή θλάση ή μωλωπισμό.

Μύθος 2: Τα κράνη μειώνουν την ορατότητα.
Πραγματικότητα 2: Τα κράνη που τηρούν τις προδιαγραφές παρέχουν 2100 ορατότητα, ποσοστό που ισοδυναμεί με τη φυσιολογική περιφερική όραση.

Στην πραγματικότητα, λιγότερο από 3% της περιφερική όρασης περιορίζεται από ένα κράνος. Ακόμη και σε αυτήν την περίπτωση οι περισσότεροι μοτοσυκλετιστές απλά στρέφουν το κεφάλι τους λίγο παραπάνω αν χρειαστεί, για να ελέγξουν την κίνηση.

Μύθος 3: Τα κράνη μειώνουν την ακουστική οξύτητα.
Πραγματικότητα 3: Ένας μοτοσυκλετιστής που φοράει κράνος ακούει το ίδιο καλά ή ακόμα καλύτερα από κάποιον που δεν φοράει. Ο θόρυβος του ανέμου ή της μηχανής είναι ισχυρός και άλλα σημαντικά ηχητικά μηνύματα πρέπει να είναι πιο δυνατά για να ακουστούν από κάποιον που δεν φοράει κράνος.

Αυτό σημαίνει ότι, οποιοδήποτε ήχος μπορεί να ακουστεί πάνω από τον αέρα και τη μηχανή χωρίς το κράνος, μπορεί να ακουστεί και αν φοράει κράνος.

Μύθος 4: Τα κράνη προστατεύουν μόνο μέχρι την ταχύτητα των 20 χλμ/ώρα, αφού σε αυτή την ταχύτητα γίνονται οι δοκιμασίες σύγκρουσης.

Πραγματικότητα 4: Τα κράνη δοκιμάζονται σε αυτή την ταχύτητα, αλλά σχεδιάζονται για να αντέχουν σε μεγαλύτερες ταχύτητες. Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και με τα αυτοκίνητα. Οι δοκιμασίες σύγκρουσης γίνονται με ταχύτητα 50 χλμ/ώρα, οι ζώνες ασφαλείας όμως μας προστατεύουν και σε ατυχήματα με μεγαλύτερη ταχύτητα.

Μύθος 5: Τα ατυχήματα με μοτοσυκλέτες αντιπροσωπεύουν το μικρότερο ποσοστό των ατυχημάτων, αφού οι μοτοσυκλέτες αποτελούν το μικρότερο ποσοστό των οχημάτων.
Πραγματικότητα 5: Οι μοτοσυκλέτες αποτελούν στη χώρα μας το 37% όλων των κυκλοφορούντων οχημάτων (επιβατικά, λεωφορεία, φορτηγά κλπ), ενώ τα θανατηφόρα ατυχήματα με μοτοσυκλέτες ξεπερνούν το 20% ποσοστό κατά πολύ μεγαλύτερο σε σύγκριση με άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Επίσης, ο κίνδυνος θανατηφόρου ατυχήματος υπολογίζεται ότι είναι 20 φορές μεγαλύτερος στους μοτοσυκλετιστές από ότι στους επιβάτες αυτοκινήτων.

Μύθος 6: Ο νόμος για τη χρήση του κράνους είναι παρέμβαση στην ελευθερία του ατόμου.
Πραγματικότητα 6: Στην πραγματικότητα η μη χρήση κράνους δίνει την ελευθερία στο μοτοσυκλετιστή να ρισκάρει και να παίζει με το θάνατο και την αναπηρία.

Μπορούν όμως οι οικογένειες των τραυματισμένων και η κοινωνία να αντέξουν το τεράστιο οικονομικό, ψυχολογικό και ιατροκοινωνικό κόστος; Πως μπορούμε να ανακουφιστούμε από την αιμορραγία που προκαλεί η απώλεια τόσων ζωών; Από τη στιγμή του ατυχήματος η κοινωνία του παρέχει ιατρική περίθαλψη, του δίνει άδεια από την εργασία για το χρόνο αποκατάστασης της βλάβης και αν ο τραυματισμός του προκαλέσει μόνιμη αναπηρία, έχει ισόβια την ευθύνη.

Είναι αδιανόητο λοιπόν να κατανοούμε κάποιον που σκέφτεται ότι ένας τέτοιος νόμος αφορά μόνο αυτόν.

Γνωρίζετε ότι:

  • Η κρανιοεγκεφαλική κάκωση είναι η κύρια αιτία θανάτου σε ατυχήματα με μοτοσυκλέτες. 80% των μοτοσυκλετιστών που σκοτώνονται σε τροχαίο ατύχημα υπολογίζεται ότι έχουν υποστεί κρανιοεγκεφαλική κάκωση.
  • Μοτοσυκλετιστές που δε φορούν κράνος έχουν διπλάσιεςπιθανότητες να υποστούν κρανιοεγκεφαλική κάκωση σε μια σύγκρουση σε σχέση με όσους το χρησιμοποιούν.
  • Περισσότερα από 4 στα 5 ατυχήματα με μοτοσυκλέτα καταλήγουν σε τραυματισμό ή θάνατο του μοτοσυκλετιστή.
  • Ο πιο πρόσφατος νόμος για τη χρήση του κράνους είναι ο 2696 και ισχύει από το 1999.
  • Όταν οι νόμοι για τα κράνη δεν εφαρμόζονται, οι θάνατοι από ατυχήματα με μοτοσυκλέτα αυξάνονται κατά 20-30%.
  • Για κάθε 1,5 χλμ. οδήγησης, ένας μοτοσυκλετιστής κινδυνεύει 16 φορές περισσότερο να πεθάνει σε μια σύγκρουση από ότι ο οδηγός ενός άλλου οχήματος.
  • Όποιος χρησιμοποιεί το κράνος, μειώνει τον κίνδυνο στο 1/3.

Οι μοτοσυκλέτες το 1997 ήταν οι διπλάσιες από ότι το 1987, ενώ τα αυτοκίνητα είχαν αυξηθεί μόνο στο μισό.

Όταν αγοράζετε κράνος αναζητείστε πάντοτε το αυτοκόλλητο DOT ή SNELL.

ΦΟΡΑΤΕ ΠΑΝΤΑ ΚΡΑΝΟΣ

Ποιος δεν το ξέρει!!!

Το κράνος μπορεί την κατάλληλη στιγμή να γίνει ο φύλακας άγγελός σου. Γι΄ αυτό μην το αποχωρίζεσαι ποτέ.

Γιατί δεν χρησιμοποιείς την κοινή λογική;

Αν κάποιος επρόκειτο να σε χτυπήσει στο κεφάλι με ένα μπαστούνι, θα προτιμούσες να φορούσες κράνος ή όχι;

http://www.iatronet.gr/ygeia/a-voitheies/article/1804/i-alitheia-gia-ta-krani-kai-ton-prostateftiko-toys-rolo-sta-atyximata.html

Κινητό και οδήγηση

Το κινητό τηλέφωνο μας αποσπά την προσοχή, όταν οδηγούμε και προκαλεί ατυχήματα.

Η απόσπαση της προσοχής μας κατά την οδήγηση μπορεί να έχει πολύ σοβαρές συνέπειες. Κάνοντας χρήση του κινητού τηλεφώνου κατά τη διάρκεια της οδήγησης, όπως επίσης και να ρυθμίζουμε τον πλοηγό, να ψάχνουμε μουσική, να γευματίζουμε και να συνομιλούμε έντονα με τους συνεπιβάτες, ενέχουν μεγάλο ρίσκο.

Το Ι.Ο.ΑΣ. «Πάνος Μυλωνάς» και η COSMOTE, Μέλος της Συμμαχίας «Δρόμοι στο Μέλλον» Ενημερώνουν τους οδηγούς για το κινητό τηλέφωνο και την οδήγηση.

Σύμφωνα με Ευρωπαϊκές Έρευνες (IBSR The Belgian Traffic Safety Institute), τo 90% των ανθρώπων που ρωτήθηκαν απάντησαν ότι η χρήση του κινητού κατά τη διάρκεια της οδήγησης είναι μη αποδεκτή. Παρόλα αυτά το 80% από αυτούς παραδέχονται ότι συνεχίζουν να το χρησιμοποιούν.

Στην Ελλάδα το 9% των οδηγών χρησιμοποιεί καθημερινά το κινητό κατά την οδήγηση. Η ηλικιακή ομάδα 16-24 ετών είναι αυτή που έχει ολοένα αυξανόμενη τάση και τέλος η χρήση είναι αυξημένη εντός των αστικών κέντρων και αυτό ίσως να οφείλεται στο γεγονός ότι για πολλές ώρες της ημέρας υπάρχει κυκλοφοριακή συμφόρηση η οποία προδιαθέτει τη χρήση του κινητού τηλεφώνου (Πηγή: ΕΜΠ Dr. Γεώργιος Γιαννής).

Πώς επηρεάζει το κινητό την ασφάλεια κατά την οδήγηση;

Δύο τύποι κακής συμπεριφοράς κατά κύριο λόγο οδηγούν σε επικίνδυνες καταστάσεις κατά την οδήγηση:

Κρατώντας το τηλέφωνο κατά τη διάρκεια της οδήγησης: απάντηση σε κλήση, καταγραφή κειμένου SMS, εύρεση επαφής στον κατάλογο. Ο οδηγός που κάνει χρήση του κινητού τηλεφώνου του συνήθως αδυνατεί να διατηρήσει σταθερή ταχύτητα και να κρατήσει απόσταση ασφαλείας από το προπορευόμενο όχημα. Ο φυσιολογικός μέσος όρος αντίδρασης ενός οδηγού είναι τα 2 δευτερόλεπτα.Οι οδηγοί που μιλούν στο κινητό αντιδρούν κατά μέσο όρο με καθυστέρηση μισού δευτερολέπτου, δηλαδή περίπου 50% πιο αργά από το κανονικό χρόνο αντίδρασης. Αν το όχημα κινείται με ταχύτητα 100 χλμ/ώρα, η καθυστέρηση αυτή συνεπάγεται 14 επί πλέον μέτρα πριν ο οδηγός προλάβει να εκδηλώσει αντίδραση. Η απόσταση αυτή μπορεί να κάνει τη διαφορά μεταξύ ζωής και θανάτου. (Πηγή: «Transport Research Laboratory» Great Britain).

Οι οδηγοί που χρησιμοποιούν το κινητό τηλέφωνο:

  • δεν έχουν καλή αντίληψη του τι συμβαίνει στο δρόμο
  • δεν προσέχουν τις πινακίδες
  • δε διατηρούν την κατάλληλη θέση στη λωρίδα κυκλοφορίας
  • δε διατηρούν σταθερή την ταχύτητά τους
  • είναι πιθανό να μην διατηρούν την απόσταση ασφαλείας από το προπορευόμενο όχημα
  • δεν έχουν καλά αντανακλαστικά

ΘΥΜΗΘΕΙΤΕ

  1. Μην καλείτε ή απαντάτε στο κινητό τηλέφωνο κατά τη διάρκεια της οδήγησης. Η ομιλία αποσπά την προσοχή σας από το δρόμο.
  2. Αποτελεί παράβαση του Κ.Ο.Κ. να χρησιμοποιείτε το κινητό σας κατά την οδήγηση, κατά την αναμονή σε φανάρι ή πινακίδα STOP, χωρίς τη χρήση του κατάλληλου ακουστικού Bluetooth.
  3. Παρκάρετε σε ασφαλές σημείο όταν πρέπει να κάνετε μια σοβαρή συζήτηση στο τηλέφωνο.
  4. Μην καλείτε κάποιον στο κινητό του όταν γνωρίζετε ότι οδηγεί ή αν καλέσετε κάποιον και σας αναφέρει ότι οδηγεί ζητήστε του να σας καλέσει μόλις σταματήσει σε κάποιο ασφαλές σημείο.

Σε περίπτωση που η συνομιλία στο κινητό τηλέφωνο με Bluetooth ή με ανοικτή ακρόαση κρίνεται απαραίτητη κατά τη διάρκεια της οδήγησης – κυρίως για επαγγελματίες οδηγούς ή σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης- τότε:

  • Πρέπει να είναι σίγουρο ότι το Bluetooth του κινητού τηλεφώνου ενεργοποιείται πριν ξεκινήσει η οδήγηση
  • Πρέπει να ενημερωθεί ο συνομιλητής ότι ο χρήστης κινητού οδηγεί
  • Η συνομιλία πρέπει να είναι σύντομη. Καλό είναι να αποφεύγονται οι πολύπλοκες και συναισθηματικά φορτισμένες συνομιλίες
  • Όχι στα γραπτά μηνύματα κατά τη διάρκεια της οδήγησης
  • Να τερματίζεται η συνομιλία, αμέσως μόλις γίνει αντιληπτή η απόσπαση της προσοχής από την οδήγηση.                               http://www.newsbomb.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *