Να’ σαι καλά δάσκαλε! Γ. Ιωάννου
Γιώργος Ιωάννου , βιογραφικά στοιχεία
Είδος: διήγημα
Τόπος: ένα γυμνάσιο της ελληνικής επαρχίας
Χρόνος: δεκαετία 1970
Κεντρικοί ήρωες: ο φιλόλογος, οι μαθητές της τάξης του (ξεχωρίζουν οι δύο που έχουν έρθει από την Αθήνα
Κεντρικό γεγονός: η προσπάθεια του φιλολόγου να διδάξει στους μαθητές τη σημασία της παράδοσης.
Στοιχεία αφήγησης:
- πρωτοπρόσωπη αφήγηση
- ομοδιηγητικός αφηγητής (αφηγητής=ένας μαθητής ; )
- αφηγηματικοί τρόποι: αφήγηση, περιγραφή, διάλογος, σχόλιο.
Γλώσσα : απλή και καθημερινή. Ύφος ελαφρά μελαγχολικό και ειρωνικό
ΕΝΟΤΗΤΕΣ
Α΄ « Πρόπερσι?να τα διορθώσετε»
Τίτλος: Ο νέος φιλόλογος εμπνέει το σεβασμό για την παράδοση
Πώς: Βιωματική προσέγγιση της παράδοσης, βγάζει από τους μαθητές αυτό που ήδη γνωρίζουν από τους προγόνους τους.
Τι είναι λαϊκός πολιτισμός και παράδοση; (2η και 4η παρ.)
Επικεντρώνεται στα δημοτικά τραγούδια και τους χορούς. Γιατί;
Ο ρόλος του εκπαιδευτικού καθοριστικός.
Παραδοσιακός τρόπος διδασκαλίας; (3η παρ. σελ 33)
Β΄ « Πάντως?μέγα!»
Τίτλος: Η μαθητική αφέλεια
Γιατί δυσκολεύονται οι δύο μαθητές; Εσείς;
Η ενότητα κλείνει με το σχόλιο του συγγραφέα (ώριμος αφηγητής)
Σήμερα οι μαθητές αντιμετωπίζουν με ανάλογο τρόπο την παράδοση;
Υπάρχει αντίθεση ανάμεσα στις πόλεις και στην επαρχία;
Έχετε επισκεφθεί ποτέ ένα λαογραφικό μουσείο;

Το διήγημα σε μορφή comic εδώ