Να’ σαι καλά δάσκαλε!

 

Να’ σαι καλά δάσκαλε! Γ. Ιωάννου

Γιώργος Ιωάννου , βιογραφικά στοιχεία

Είδος:  διήγημα

Τόπος:  ένα γυμνάσιο της ελληνικής επαρχίας

Χρόνος:  δεκαετία 1970

Κεντρικοί ήρωες: ο φιλόλογος, οι μαθητές της τάξης του (ξεχωρίζουν οι δύο που έχουν έρθει από την Αθήνα

Κεντρικό γεγονός: η προσπάθεια του φιλολόγου να διδάξει στους μαθητές τη σημασία της παράδοσης.

Στοιχεία αφήγησης:

  • πρωτοπρόσωπη αφήγηση
  • ομοδιηγητικός αφηγητής (αφηγητής=ένας μαθητής ; )
  • αφηγηματικοί τρόποι: αφήγηση, περιγραφή, διάλογος, σχόλιο.

Γλώσσα : απλή και καθημερινή. Ύφος ελαφρά μελαγχολικό και ειρωνικό

ΕΝΟΤΗΤΕΣ

Α΄ « Πρόπερσι?να τα διορθώσετε»

Τίτλος: Ο νέος φιλόλογος εμπνέει το σεβασμό για την παράδοση

Πώς: Βιωματική προσέγγιση της παράδοσης, βγάζει από τους μαθητές αυτό που ήδη γνωρίζουν από τους προγόνους τους.

Τι είναι λαϊκός πολιτισμός και παράδοση; (2η και 4η παρ.)

Επικεντρώνεται στα δημοτικά τραγούδια και τους χορούς. Γιατί;

Ο ρόλος του εκπαιδευτικού καθοριστικός.

Παραδοσιακός τρόπος διδασκαλίας;  (3η παρ. σελ 33)

Β΄ « Πάντως?μέγα!»

Τίτλος: Η μαθητική αφέλεια

Γιατί δυσκολεύονται οι δύο μαθητές; Εσείς;

Η ενότητα κλείνει με το σχόλιο του συγγραφέα (ώριμος αφηγητής)

Σήμερα οι μαθητές αντιμετωπίζουν με ανάλογο τρόπο την παράδοση;

Υπάρχει  αντίθεση ανάμεσα στις πόλεις και στην επαρχία;

Έχετε επισκεφθεί ποτέ ένα λαογραφικό μουσείο;

20160925_224919
Παλιό ραδιόφωνο

Το διήγημα σε μορφή comic εδώ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *