7. ΚΑΛΗΜΕΡΑ, ΕΛΠΙΔΑ, Α. Βαρελλά

96758fb4-8f5b-4ef9-b9cb-4d5346cda12c-768x1024

ΤΙΤΛΟΣΚαλημέρα, Ελπίδα

ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣΑγγελική Βαρελλά

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑΑθλητισμός

ΑΛΛΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑΟικογενειακές σχέσεις, Εθνική ζωή, Ιστορικά [1892-1896]

ΕΙΔΟΣ: Μυθιστόρημα

ΕΤΙΚΕΤΕΣ: Ολυμπιακοί Αγώνες, Σχολείο, Φιλία 

ΔΙΑΦΟΡΑ: Βραβείο Κύκλου του Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου, Βραβείο Εφηβικού Βιβλίου του Λογοτεχνικού Περιοδικού ΔΙΑΒΑΖΩ.

ΣΕΛΙΔΕΣ190

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ-ΚΡΙΤΙΚΗ: Μπορεί κανείς να τη διαβάσει εδώ.

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ:

  1. Κάνε μια έρευνα στο διαδίκτυο ή σε κάποια εγκυκλοπαίδεια και βρες ιστορικά στοιχεία της εποχής που απαντώνται στο βιβλίο.
  2. Ποιοι είναι οι βασικοί άξονες στους οποίους κινείται η συγγραφέας από άποψη περιεχομένου;
  3. Ποιος είναι ο ρόλος των επιστολών από άποψη δομής στο βιβλίο; Τι πιστεύεις ότι ήθελε να πετύχει η συγγραφέας;
  4. Συνέχισε το μυθιστόρημα και προσπάθησε να δώσεις ένα άλλο τέλος.
  5. Υπόθεσε ότι είσαι η πρωταγωνίστρια (Ελπίδα) του μυθιστορήματος. Τι θα έγραφες στο ημερολόγιό σου από τη στιγμή που αποφάσισες να γίνεις εθελοντής /-ντρια για τους πρώτους Ολυμπιακούς Αγώνες, μέχρι τη στιγμή που ολοκληρώθηκε ο μαραθώνιος δρόμος;
  6. Στο βιβλίο τονίζεται αρκετά η έννοια του εθελοντισμού. Ποιες μορφές έλαβε κατά τη διοργάνωση των Ολυμπιακών Αγώνων στην Αθήνα το 1896; Μπορείς να βρεις εάν κατά το 2004, που διοργανώθηκαν και πάλι οι αγώνες στην Αθήνα, ο εθελοντισμός έλαβε ανάλογες ή διαφορετικές μορφές;
  7. Στο βιβλίο γίνεται λόγος για τους μεγάλους ευεργέτες. Ποιοι ήταν αυτοί; Μπορείς να αναφέρεις μερικά ονόματα; Ποια είναι η προσφορά τους; Γιατί πιστεύεις ότι πρόσφεραν τόσες ευεργεσίες στον ελληνισμό;
  8. Ένα απόσπασμα από το βιβλίο ανθολογείται στα Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας, που μπορεί κανείς να το διαβάσει εδώ. Εάν έπρεπε εσύ να επιλέξεις ένα άλλο απόσπασμα από το βιβλίο, ποιο θα επέλεγες; Να αιτιολογήσεις τη σκέψη σου. 
  9. Μελέτησε που άρθρο που παρατίθεται εδώ. Ποια από τα στοιχεία που αναφέρει τα συναντάει ο αναγνώστης στο βιβλίο;