Τελευταία αγωνιστική για το 2013 και πρέπει να αποκρυπτογραφήσετε ένα μήνυμα.
Θα συνεχίσουμε με τη νέα χρονιά αφού πρώτα ανοίξουν τα σχολεία.
Εύχομαι καλές γιορτές σε όλους.
Τελευταία αγωνιστική για το 2013 και πρέπει να αποκρυπτογραφήσουμε ένα μήνυμα. Το μήνυμα αποτελείτε από δύο μόνο λέξεις και φαίνεται στον παρακάτω πίνακα:
Ερώτηση 10
Ερώτηση 3
Ερώτηση 9
Ερώτηση 4
Ερώτηση 5
Ερώτηση 2
Ερώτηση 12
Ερώτηση 7
Ερώτηση 1
Ερώτηση 6
Ερώτηση 8
Ερώτηση 11
Όπως βλέπετε, αντί για γράμματα κάθε λέξη έχει αριθμούς. Κάθε αριθμός όμως αντιστοιχεί σε ένα γράμμα. Για να βρείτε λοιπόν τα γράμματα θα πρέπει να απαντήσετε σε 12 ερωτήσεις που βρίσκονται εδώ: ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ.
Βρίσκοντας τη σωστή απάντηση σε κάθε ερώτηση κερδίζετε κι από ένα γράμμα. Αφού μαζέψετε όσα περισσότερα γράμματα μπορείτε, επανέρχεστε εδώ και γράφετε το αποκωδικοποιημένο μήνυμα (στο σχόλιο).
Σημείωση: Το πρωτάθλημα θα διακοπεί λόγω εορτών και θα συνεχίσουμε με το νέο έτος όταν ανοίξουν και πάλι τα σχολεία.
Και σε αυτή την αγωνιστική η άσκηση είναι ένα πρόβλημα ποσοστών.
Ενας μεγεθυντικός φακός μεγαλώνει τις διαστάσεις των αντικειμένων κατά 5%. Ένα γραμματόσημο με διαστάσεις 10×15 με ποιες διαστάσεις φαίνεται στον μεγεθυντικό φακό;
Πόσο είναι το ποσοστό αύξησης του εμβαδού του γραμματοσήμου που βλέπουμε στο φακό σε σχέση με το εμβαδό του πραγματικού γραμματοσήμου;
Συνεχίζουμε με μια εύκολη ερώτηση που που μας ζητάει να γράψουμε τους φυσικούς αριθμούς από το 1 μέχρι και το 9 σε μορφή αριθμητικής παράστασης χρησιμοποιώντας όμως μόνο τον αριθμό 4 και μόνο 4 φορές. Επιτρέπονται όλες οι πράξεις, οι παρενθέσεις και οι δυνάμεις. Σε κάθε περίπτωση υπάρχουν αρκετές απαντήσεις, εσείς αρκεί να δώσετε μόνο μία.
Χρησιμοποιώντας μόνο τέσσερα τεσσάρια κάθε φορά και όποια πράξη θέλετε (πρόσθεση, αφαίρεση, πολλαπλασιασμό, διαίρεση, δυνάμεις, παρενθέσεις) να φτίαξετε αριθμητικές παραστάσεις που να μας δίνουν σαν αποτέλεσμα τους αριθμούς 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 και 9.
Για παράδειγμα γράφω εγώ μια αριθμητική παράσταση χρησιμοποιώντας τέσσερα τεσσάρια που να μας δίνει αποτέλεσμα τον αριθμό 0:
Στο πρόσφατο διαγώνισμα που γράψαμε για το Α΄ Τρίμηνο κάποιος μαθητής για να υπολογίσει το γινόμενο δύο κλασμάτων έκανε το εξής;
Είναι σωστός ή λάθος ο παραπάνω υπολογισμός του γινομένου των δύο κλασμάτων; Όποια απάντηση και να δώσετε για να θεωρηθεί σωστή θα πρέπει να δικαιολογηθεί σωστά.
Κάντε κλικ στον παρακάτω σύνδεσμο και δοκιμάστε να λύσετε το κουίζ με ερωτήσεις Σωστού – Λάθους. Το κουίζ έχει ερωτήσεις από τις ενότητες «Φυσικοί αριθμοί» και «Κλάσματα», στο τέλος θα δείτε το σκορ που πιάσατε και τις ερωτήσεις που απαντήσατε λάθος. Σημειώστε τις ερωτήσεις αυτές σε ένα χαρτί για να τις συζήτήσουμε στην τάξη.
Δείτε το Quiz