συν-e-μάθηση


Αρχική σελίδα
Συνεργατικά σκαλιά γνώσεων
Αρχαία Ελληνικά Α΄γυμνασίου
Αρχαίες φράσεις σήμερα
Ομιλείτε την ελληνικήν, όχι όμως στα ελληνικά...
Φωνήεντα και τα σύμφωνα
Τα μέρη του λόγου: αρχ.-νέα
Κλίση άρθρου
Τα πνεύματα και ο τονισμός
νεοελληνική δοτική
Β΄ κλίση ουσιαστικών
Α΄ κλίση ουσιαστικών
Σύγκριση Α΄ και Β΄ κλίσης
Δευτερόκλιτα επίθετα
ΤΟ αντωνυμιακό τανγκό
Η δεικτική αντωνυμία
Οριστική ΕΝΣ-ΜΕΛ ε.φ.
Ενεστώτας του εἰμί
Παρατατικός του εἰμί
Παρατατικός-Αόριστος, Οριστική ε.φ.
Παρακείμ.-Υπερσυντ, Οριστική ε.φ.
Απαρέμφατο, ε.φ.
Τα επαγγέλματα των Αρχαίων
Αληθής ιστορία;
Το ελάφι του Αίσωπου
Εισαγωγή στη σύνταξη
Σύνταξη: υποκείμενο-κατηγόρημα
Σύνταξη: Βασικοί όροι : Υρ - Αρ - Κυρ
Σύνταξη: βασικοί όροι-ασκήσεις
Σύνταξη: βασικοί όροι-παρουσίαση
Είδη προτάσεων
Επανάληψη ΑΕ Γλώσσα Α Γυμνασίου
Αρχαία Ελληνικά Β΄γυμνασίου
...το αγαπημένο μας λύω...
Υποτακτική ε.φ. Θεωρία -ασκήσεις
Σχηματισμός υποτακτ. -παρατηρήσεις
Προστακτική ε.φ. θεωρία - ασκήσεις
Ασκήσεις εγκλίσεων ε.φ.
Ερωτηματική – Αόριστη αντωνυμία
Αναφορικές αντωνυμίες
..και το λύομαι
Οριστική μέσης φωνής
Προφορική άσκηση οριστικής μέσης φωνής
Υποτακτική μ.φ. Θεωρία -ασκήσεις
Προστακτική μ.φ. θεωρία - ασκήσεις
Προφορικές ασκ. υποτακτ.-προστακτ.μ.φ.
...και το ΕΙΜΙ
Κλίση μετοχών ε.φ.
Κλίση μετοχών μ.φ.
Η Σύνταξη χωρίς φόβο και με πολύ πάθος
Το αντικείμενο του ρήματος
Το απαρέμφατο
Μετοχές-σύνταξη
Επιρρηματικές μετοχές
Η Γ΄κλίση - γενικά
Αφωνόληκτα
Ουσιαστικά της γ΄κλίσης σε -ων και -ας
Ουδέτερα σιγμόληκτα σε -ος,-ους
Φωνηεντόληκτα σε -ις, -υς, -υ
Φωνηεντόληκτα καταληκτικά μονόθεμα σε -εὺς
Τα συγκοπτόμενα
Ενρινόληκτα- Υγρόληκτα
Επίθετα γ΄ κλίσης σε -ης -και -ων
Επίθετα γ΄κλίσης σε -ύς, -εῖα, -ύ
Επίθετα γ ΄κλ. : πολύς - μέγας
Επανάληψη ΑΕ Γλώσσα Β΄ Γυμνασίου
Αρχαία Ελληνικά Γ΄γυμνασίου
Ευκτική ε.φ.
Ευκτική μ.φ.
Παραθετικά επιθέτων-επιρρημάτων
Αόριστος β΄
Θέση του τόνου στα σύνθετα ρήματα της α.ε.
Κλίση: ἡ γυνή, ὁ/ἡ παῖς
Κλίση: αὐτός, αὐτή, αὐτό
Παθητικοί χρόνοι
Ποιητικό αίτιο και παθητική σύνταξη
Σύνδεση προτάσεων ή όρων προτάσεων
Η σύνταξη συνοπτικά: ρήμα, απαρέμφ.,μετοχή
Τα είδη του μορίου ἄν
Οι δευτερεύουσες προτάσεις
Δευτερεύουσες ονοματικές
Ειδικές
Ενδοιαστικές
Πλάγιες ερωτηματικές
Αναφορικές
Δευτερεύουσες επιρρηματικές
Αιτιολογικές
Τελικές
Συμπερασμ./αποτελεσματικές
Εναντιωματικές-Παραχωρητικές
Υποθετικές
Χρονικές
Αναφορικές
Επανάληψη ΑΕ Γλώσσα Γ Γυμνασίου
Αρχαία από μετάφραση
Όροι Οδύσσειας
Οδύσσεια-Εισαγωγή - η ιστορία
Ιλιάδα - Εισαγωγή
Παίζοντας με την Οδύσσεια και την Ιλιάδα
Ελένη - Εισαγωγή
Η εποχή - το έργο - η ομορφιά
Τρωικός και Πελοποννησιακός πόλεμος
Ελένη - escape room κ.ά. πολλά
Μία Αριάδνη γεμάτη μύθους
Νέα Ελλ. Α΄
Ανάλυση κειμένων: πεδία διερεύνησης
Ο δρόμος για τον παράδεισο...
Τα πράγματα στρώνουν περισσότερο
Το πιο γλυκό ψωμί
Τα κόκκινα λουστρίνια
Ο Βάνκας
Ο παππούς και το εγγονάκι
Μανιτάρια στην πόλη
Η ζωή στη Σύμη
Η Νέα Παιδαγωγική
Η Λεώνη μας
Γλωσσικές επαναλήψεις
Είδη προτάσεων
Δομή πρότασης
Οι Όροι της πρότασης - παίζοντας
Δομή της παραγράφου
τουβλάκια...συνοχής
Περιγραφή -αφήγηση-επιχειρ.
Παραγωγή, σύνθεση, Οικογ. λέξεων
Το ρήμα
Προσδιορισμοί νεοελληνιστί
Παράθεση ή επεξήγηση;
Επιθετικός ή κατηγορηματικός προσδιορισμός;
Το άρθρο
Κλίση ουσιαστικών
Κλίση επιθέτων
Τα πολύπαθα σημεία στίξης
Ασκήσεις ορθογραφίας
Το δύστυχο πολύ...
Το ταλαίπωρο τελικό -ν
το πολύπαθο ως
λέξεις με δύο -ρρ-
Επανάληψη...ποικιλοτρόπως
Νέα Β΄Γυμνασίου
Και πάλι στο σχολείο
Να ΄σαι καλά δάσκαλε
Άννα Φρανκ
Για τον όρο μετανάστες
Ο Άλλος στη λογοτεχνία
Ξενιτεμένο μου πουλί
Κάσπαρ Χάουζερ
Η Ιουλία...
Θερμοπύλες
Η Κωνσταντίνα...
Ο μικρός πρίγκιπας
Ο λύκος
Η εσχάτη των ποινών
επίθετα κληροδοτημένα...
Οι αντωνυμίες
Αποθετικά ρήματα
Η περίληψη
Το υποκείμενο του ρήματος
Μονόπτωτα /δίπτωτα ρήματα
Οι εγκλίσεις και η σημασία τους
Οι χρόνοι του ρήματος
Χρονική βαθμίδα - έγκλιση : εξάσκηση
Οι μετοχές
Τα συνθετικά και τα είδη των συνθέτων
Αχώριστα μόρια
Οικογένειες λέξεων
Διαθέσεις, Ενεργ.-παθ. σύνταξη
Μετατροπή ενεργ. σε παθ. και αντίστροφα
Βαθμοί επιθέτου
Η σύγκριση
Επιρρηματικοί προσδιορισμοί
Τρόποι ανάπτυξης παραγράφου
«Φιλία: ένας ανεκτίμητος θησαυρός»
Εργασία - Επάγγελμα
Σχολείο στον χρόνο
Επανάληψη ΝΕ. Γλώσσα, Β΄
Νέα Γ΄ γυμνασίου
Τρόποι σύνδεσης προτάσεων
Ασκήσεις σύνδεσης προτάσεων
Δευτερεύουσες προτάσεις
Ειδικές, βουλητικές, ενδοιαστικές
Ευθύς και πλάγιος λόγος
Ερωτηματικές προτάσεις
Αναφορικές προτάσεις
Τελικές και αιτιολογικές
Χρονικές και υποθετικές
Αποτελεσματικές και εναντιωματικές
Επιρρηματικές-ονοματικές: ασκήσεις
Συνώνυμα-Αντώνυμα
Ομώνυμες/ομόηχες,-παρώνυμες λέξεις
Υπώνυμα
Γλωσσικά ολισθήματα
Σχήματα λόγου
λάθος γένος
Του γιοφυριού της Άρτας
Ερωτόκριτος
Θούριος
Ε. Μαρτινέγκου, Αυτοβιογραφία
Ελεύθεροι πολιορκημένοι
Όσο μπορείς
Πρώτες ενθυμήσεις
Ζορμπάς
Στο παιδί μου
Η μεταμφίεση
Ζητείται ελπίς
Επανάληψη Γλ. Γ΄
Ιστορία Α΄
Ιστορία Β΄
Ιστορία Γ΄
Ενότητα 1
Ενότητα 2
Ενότητες 3 - 4
Ενότητα 5
Ενότητα 7
Ενότητα 8
Ενότητα 9
Ενότητα 10
Ενότητα 12
Ενότητα 13
Ενότητα 17
Ενότητα 18
Ενότητα 19
Ενότητα 20
Ενότητα 21
Ενότητα 22
Ενότητα 23
Ενότητα 27
Ενότητα 28
Ενότητα 29
Ενότητα 30
Ενότητα 31
Ενότητα 32
Ενότητα 33
Ενότητα 36
Ενότητα 38
Ενότητα 39
Ενότητα 40
Ενότητα 41
Ενότητα 42
Ενότητα 43
Ενότητα 44
Ενότητα 46
Ενότητα 47
Ενότητα 54
 

 ΕΝΟΤΗΤΑ 8


Για αρχή επαναστατικά...παιχνιδίσματα

https://quizizz.com/join/quiz/584dc0e1aff5598509e2ed25/start?studentShare=true


Το σχολικό βιβλίο:

 http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/5204/Istoria_G-Gymnasiou_html-empl/index2_8.html


Η παρουσίαση από τον Kvarnalis:

https://www.slideshare.net/Kvarnalis75/8-18211827-14772267



Σχεδιαγραμματικά:

Η εξέλιξη της ελληνικής επανάστασης (1821-1827)

1. Γιατί ήταν ευνοϊκή η συγκυρία στη νότια Ελλάδα για την επιτυχία της επανάστασης;

1.    Οι ελληνικοί πληθυσμοί ήταν πυκνότεροι.

2.    Ο οθωμανικός στρατός δεν ήταν ιδιαίτερα ισχυρός.

3.    Υπήρχαν πολλοί Φιλικοί που προετοίμαζαν κι ανέμεναν τον ξεσηκωμό.

4.    Υπήρχαν ένοπλα σώματα Ελλήνων.

5.    Υπήρχαν ελληνικά εμπορικά σκάφη εφοδιασμένα με κανόνια.

6.    Υπήρχαν πολλοί Έλληνες που διέθεταν σημαντική πολεμική εμπειρία.

7.    Το ορεινό έδαφος διευκόλυνε τον κλεφτοπόλεμο.


2. Ποιες ήταν οι επαναστατικές εστίες;

Πελοπόννησος, Στερεά Ελλάδα, Κρήτη, Αιγαίο, Ήπειρος, Μακεδονία, Θράκη, Κύπρος και Μ. Ασία.


3. α) Πού κατεστάλη άμεσα η επανάσταση και β) πού εδραιώθηκε;

α) Κατεστάλη άμεσα:

1.      σε περιοχές που ήταν πεδινές,

2.      σε περιοχές όπου ήταν εύκολο να φτάσει ο οθωμανικός στρατός.

 

β) Η επανάσταση εδραιώθηκε σε Πελοπόννησο, Στερεά Ελλάδα και νησιά του Αιγαίου.



4. Ποιοι είναι οι πρωταγωνιστές της;

Κολοκοτρώνης, Καραϊσκάκης, Ανδρούτσος, Μπότσαρης, Κανάρης, Μιαούλης, Μπουμπουλίνα και Μαντώ Μαυρογένους.

Και το σχετικό βίντεο που τους παρουσιάζει, χάρη στον κ. Μάριο Πανάου:

https://youtu.be/8bZJkMbP9RU

Τους αναγνωρίζουμε;

https://wordwall.net/resource/13109246

 

Η φάση των επιτυχιών (1821-1824)

5. Ποιες ήταν οι ελληνικές επιτυχίες;

1.    Ο περιορισμός των Τούρκων στα τοπικά φρούρια

2.    Η κατάληψη σημαντικών πόλεων της Πελοποννήσου, π.χ. Πάτρα, Καλαμάτα.

3.    Η παρεμπόδιση τουρκικών στρατευμάτων σε διάφορα σημεία της Στερεάς Ελλάδας από οπλαρχηγούς, όπως ο Ανδρούτσος και ο Αθ. Διάκος.

4.    Η άλωση της Τριπολιτσάς με επικεφαλής τον Θ. Κολοκοτρώνη μετά τη νίκη του ενατίον του Δράμαλη στα Δερβενάκια.

5.    Η  ανατίναξη της τουρκικής ναυαρχίδας στη Χίο από τον Κανάρη.

6.    Η παρεμπόδιση του τουρκικού στόλου από τις ελληνικές δυνάμεις.



6. Ποιες ήταν οι αντιδράσεις των Τούρκων:

1.   Τα αντίποινα σε βάρος αμάχων σε Κωνσταντινούπολη, Σμύρνη κ.ά..

2.     Ο απαγχονισμός του πατριάρχη Γρηγόριος Ε΄.

3.     Η κατάληψη της Χίου και η σφαγή του ελληνικού πληθυσμού της.

4.    Η συμμαχία του σουλτάνου με τον ηγεμόνα της Αιγύπτου Μοχάμετ Άλι.

5.     Η καταστολή της επανάστασης στην Κρήτη.

6.     Η καταστροφή της Κάσου και των Ψαρών.

 

Η φάση της κάμψης (1825-1827)

7. Ποια είναι τα σημαντικότερα γεγονότα στη φάση της κάμψης της επανάστασης;

1.      Αποβίβαση του Ιμπραήμ, γιου του Μοχάμετ Άλι, στην Πελοπόννησο.

2.      Ανακατάληψη μεγάλου μέρους της Πελοποννήσου.

3.      Εκδήλωση εμφυλίου πολέμου μεταξύ των Ελλήνων επαναστατών.

4.      Η πολιορκία και η ηρωική έξοδος στο Μεσολόγγι που κατέληξε σε σφαγή.

5.      Ο θάνατος του Γ. Καραϊσκάκη και κατάληψη Ακρόπολης από τους Τούρκους.

→ Η επανάσταση έμοιαζε να σβήνει.


Εμπεδώνουμε διαδραστικά με τον ivassiloudis:

https://www.liveworksheets.com/qf554535uu

Παίζουμε δυναμικά με τον λεξότοιχο Feggaraki13!

https://wordwall.net/resource/13189408


8. Ποια είναι η στάση των Μεγάλων Δυνάμεων απέναντι στην επανάσταση το 1827 και ποια η σημασία της;

1.   Αγγλία, Γαλλία Ρωσία αποφάσισαν την ειρήνευση και τη δημιουργία ελληνικού κράτους.

2.     Η απόφαση άλλαξε ουσιαστικά τα δεδομένα του ελληνικού ζητήματος.

 

Εμπεδώνουμε με βιντεοπαρουσίαση της ενότητας και κουίζ από τον κ. Γ.Παπαθανασίου:

https://youtu.be/X2PlaWmfcxg   

http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos_Politismos/Istoria_c/c-8.htm


Το χρονικό του ξεσηκωμού από τον κ. Χ. Τσατσούρη: 

https://www.slideshare.net/christostsatsouris/18-3-1843


Κουιζάκι με την κ. Μ Καλούδ.:

https://quizizz.com/join/quiz/5fce592b0da252001eb8c570/start?studentShare=true


Κουιζάρουμε με τις ενότητες 7,8 και την κ. Ε. Δημοπούλου:

https://quizizz.com/join/quiz/5fd1f6fb080afd001bf082b2/start?studentShare=true

...ψυχή πολύχρωμη ...ζωή στο προσκήνιο ... φως παντού