ΑΠΟ
ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΗΣ ΑΝΝΑΣ ΦΡΑΝΚ, ΑΝΝΑ
ΦΡΑΝΚ:
Το βιβλίο: http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2246/Keimena-Neoellinikis-Logotechnias_B-Gymnasiou_html-empl/indexc_2.html
Λογοτεχνικό είδος: Ημερολόγιο
Είναι
ένα κειμενικό
είδος
στο οποίο ένα άτομο καταγράφει τα πιο
σημαντικά γεγονότα της προσωπικής του
ζωής καθώς και της δημόσιας ζωής της
εποχής του. Το ημερολόγιο είναι κείμενο
με προσωπικό χαρακτήρα και δε γράφεται
για να δημοσιευτεί ή για να διαβαστεί
από άλλους εκτός από τον ίδιο τον
συγγραφέα.
Άντληση εικόνας από: https://www.newn.gr/
Χαρακτηριστικά
ημερολογίου
Δήλωση
τόπου και χρόνου και η χρονολογική
παράθεση των γεγονότων.
Μεσολαβεί
ελάχιστος χρόνος ανάμεσα στον χρόνο
των γεγονότων και στην καταγραφή τους.
Λόγος
επιγραμματικός, ελλειπτικός και πολλές
φορές συνθηματικός.
Γραφή
συνειρμική και αποσπασματική.
Οι
σκέψεις και οι ιδέες οργανώνονται και
αναπτύσσονται με ελεύθερο τρόπο.
Περιέχει
σχόλια, παρατηρήσεις, κρίσεις και
σκέψεις και μια υποκειμενική καταγραφή
όλων των θεμάτων που απασχολούν το
άτομο που γράφει το ημερολόγιο.
Καταγραφή
σκέψεων σε α΄ πρόσωπο.
Το
ύφος είναι προσωπικό, φυσικό, στοχαστικό
και εξομολογητικό.
Συνήθως
είναι ένα είδος γραπτού εσωτερικού
μονολόγου, όμως μπορεί να απευθύνεται
και σε ένα τρίτο φανταστικό πρόσωπο.

Άντληση εικόνας και ενδιαφέρον αγγλόφωνο άρθρο: https://latterdaysoprano.com/2016/08/05/day-18-1-because-of-anne-frank/
Βιογραφικό βίντεο από το κανάλι Kika Kaki https://youtu.be/-HvaS57jF38
Ας επισκεφτούμε τώρα το Βιογραφικό της Μουσείο και τις δραστηριότητές του με ξεναγό μας την κ. Μ. Μιχάλη: https://mmichali.blogspot.com/2021/01/blog-post_25.html
Παίζουμε με την κατανόηση του κειμένου με το e-didaskalia; https://e-didaskalia.blogspot.com/2018/03/blog-post_698.html
Ασκήσεις
1.Φαντάσου
ότι είσαι η Άννα. Να παρουσιάσεις τις
συνθήκες
της ζωής σου στο κρησφύγετο περιγράφοντας
παράλληλα τα συναισθήματά
σου βιώνοντας μια τόσο ιδιαίτερη
καθημερινότητα.

Ανάκτηση εικόνας από: https://latterdaysoprano.com/2016/08/05/day-18-1-because-of-anne-frank/
2.
Είσαι η Άννα και αποφασίζεις να μιλήσεις
στη μητέρα σου ή τον πατέρα σου για όλα
αυτά που σε ενοχλούν στη συμπεριφορά
της ή που περιμένεις από αυτόν. Γράψε
τον διάλογο
που θα μπορούσε να γίνει μεταξύ σας,
δίνοντας το τέλος της επιλογής σου.
Επιλέγεις τον έναν από τους δύο.
3.Γράψτε
ένα γράμμα
στους γονείς σας όπου θα εκφράζετε τα
παράπονά σας για τη συμπεριφορά και τα
συναισθήματά τους απέναντι σε σας και
μεταξύ τους, και τις αλλαγές που θα
θέλατε να συντελεστούν στις μεταξύ σας
σχέσεις.
4.Σας
δίνονται λέξεις-κλειδιά για τα συναισθήματα
που νιώθει η Άννα. Σε μια πλήρη παράγραφο
να τα παρουσιάσετε και να τα αιτιολογήσετε:
κατάθλιψη,
φταίει για τα πάντα, στενοχώρια, την
υποτιμούν όλοι, παραπονεμένη,
εγκαταλελειμμένη, χωρίς παρουσία γονέων,
πιεσμένη, αδικημένη, μειονεκτικά σε
σχέση με την αδελφή της, καταπιεσμένη
(μη έκφραση συναισθημάτων για μητέρα).
5. Εγχειρίδιο Λογοτεχνίας, σελ.51, άσκηση
3:
Χαρακτηριστικά
γονέων:
αρνητικά:
μεροληψία, επιλεκτικός έπαινος και
επιλεκτική κριτική απέναντι στα αδέλφια,
συμμαχία με το ένα παιδί
θετικά:
αγάπη για αυτό που είναι τα παιδιά,
προθυμία να ακούν τα παράπονά τους,
ενθάρρυνση για να βρουν τον εαυτό τους,
στήριξη προσπαθειών, αντίληψη και κάλυψη
συναισθηματικών αναγκών, σταθερή
συμπεριφορά σε όλα τα θέματα.
Στη
συνέχεια παρουσιάστε επιπλέον στοιχεία
τα οποία θεωρείτε σημαντικά όσον αφορά
στον ρόλο των γονέων απέναντι στα παιδιά
τους.
Ώρα να κουιζιζάρουμε με την κ. Ε. Αραλικίδη:
|