Στην ανάρτηση αυτή παρουσιάζονται συγκεντρωμένες και ταξινομημένες μαθηματικές εργασίες του συναδέλφου μαθηματικού από τη Βέροια Νίκου Ιωσηφίδη τον οποίο και ευχαριστούμε πολύ.
Εργασίες που θεωρούμε ότι είναι απαραίτητο να υπάρχουν σε κάθε μαθηματική βιβλιοθήκη...
ΕΡΓΑΣΙΑ | ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ |
ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΜΕ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΛΥΚΕΙΟΥ | |
iosifidis_00_Σωστή χρήση των δεδομένων |
Παρουσιάζονται οι τρόποι µε τους οποίους πρέπει να χρησιµοποιούµε τα δεδοµένα ενός προβλήµατος για να φτάσουµε ασφαλέστερα στο ζητούµενο. |
iosifidis_01_Η σωστή χρήση των συμβόλων | Εισήγηση σχετικά με τη σωστή χρήση των συμβόλων της ισοδυναμίας και της συνεπαγωγής με πολλά παραδείγματα. |
iosifidis_02_Χρήσιμα θεωρήματα στην Ανάλυση |
Στο χώρο της Ανάλυσης υπάρχουν πολλές θεωρίες - προτάσεις που δεν καλύπτονται από το σχολικό βιβλίο, είναι όµως χρήσιµες και ενδεχοµένως προβληµάτισαν µαθητές και συναδέλφους. Στην εισήγηση αυτή αναφέρονται µερικές από αυτές. |
iosifidis_03_Χρήσιμα θεωρήματα στις παραγώγους | Παρουσιάζονται µερικά ακόµη θεωρήµατα που δεν περιέχονται στο σχολικό βιβλίο της Γ ΓΕΛ και σηµαντικές παρατηρήσεις. |
iosifidis_04_Λάθη στους ορισμούς της Ανάλυσης | Στην εισήγηση αυτή έγινε ομαδοποίηση λαθών διαφόρων ενοτήτων. Παρουσιάζονται εδώ τα ποιο συνηθισμένα λάθη που προέρχονται από λάθος χρήση των ορισμών και θεωρημάτων της Ανάλυσης καθώς και από κακή κατανοηση τους. |
iosifidis_05_Συνηθισμένα λάθη | Στην εισήγηση αυτή παρουσιάζονται λάθη που γίνονται κατά τη λύση των ασκήσεων της Γ΄ Λυκείου. Εδώ παρουσιάζονται τα λάθη αυτά και δίνονται περιληπτικά οι επεξηγήσεις που χρειάζονται ώστε να γίνουν κατανοητά. |
iosifidis_06_Επισημάνσεις και διευκρινίσεις | Αναλύονται και σχολιάζονται θέματα Πανελλαδικών που δημιούργησαν αμφιβολίες για την ορθότητα του ή το δίκαιο της βαθμολόγησης των. |
iosifidis_07_Σημεία που χρειάζονται ιδιαίτερη προσοχή ΑΝΑΡΤΗΣΗ 22 ΜΑΡΤ 2017 |
Η εισήγησή αυτή επιχειρεί να διαλευκάνει κάποια από τα σηµεία που παρουσιάζουν δυσκολίες ή ασάφειες.
|
Η εισήγησή αυτή επιχειρεί να διαλευκάνει κάποια από τα σηµεία που παρουσιάζουν δυσκολίες ή ασάφειες. | |
iosifidis_09_Σημεία διαφωνιών | Στο άρθρο αυτό περιλαµβάνονται έννοιες που δεν έχουν καθοριστεί επακριβώς µε αποτέλεσµα να υπάρχουν διαφωνίες που επηρεάζουν άµεσα τις βαθµολογίες των γραπτών στις Πανελλαδικές εξετάσεις. Τα σηµεία που επιλέχτηκαν είναι • Το λάθος πρόβληµα • Ερωτήµατα τύπου Σωστό - Λάθος • Επαλήθευση • Μη ορισµένες έννοιες |
iosifidis_10_Ολοκληρώματα Α Μέρος
|
Ολοκληρώµατα Επισηµάνσεις - ?ιευκρινίσεις Α μέρος |
iosifidis_11_Ολοκληρώματα Β Μέρος
|
Ολοκληρώµατα Επισηµάνσεις - ?ιευκρινίσεις Β μέρος |
iosifidis_12_Υπαρκτές και ανύπαρκτες συναρτήσεις | iosifidis_12_Υπαρκτές και ανύπαρκτες συναρτήσεις Στην εισήγηση αυτή δείχνεται πως αποδεικνύουμε ότι υπάρχει ή δεν υπάρχει συνάρτηση με δοσμένες ιδιότητες. |
iosifidis_13_Τριγωνική_ανισότητα_L ΑΝΑΡΤΗΣΗ 12 ΜΑΡ 2017 |
Διαπραγματευση θεμάτων -Άλγεβρας- σχετικά με την Τριγωνική Ανισότητα (Λεωνίδας Ιωσηφίδης)
|
Εύρεση των συνθηκών ώστε μια τριγωνομετρική παράσταση να έχει νόημα
|
|
iosifidis_15_ερωτήσεις_σωστό_λάθος ΑΝΑΡΤΗΣΗ 22 ΜΑΡΤ 2017 |
Στην παρούσα εισήγηση εξηγούµε µε διάφορα παραδείγµατα γιατί είναι ακατάλληλα για τις διάφορες εξετάσεις τα ερωτήµατα τύπου Σωστό – Λάθος. Η ακαταλληλότητα οφείλεται στο γεγονός ότι πολλές προτάσεις ή δεν υφίστανται (δεν έχουν νόηµα) ή δεν έχουν συγκεκριµένη απάντηση και µπορούν να χαρακτηριστούν και ως Σωστές και ως Λάθος ανάλογα µε την οπτική που τις βλέπει καθένας, ή τέλος να είναι ασαφείς. ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ 22 ΜΑΡΤΙΟΥ 2017 |
ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ
|
|
iosifidis_20_Απομνημόνευση αριθμών | Στην εργασία αυτή παρουσιάζεται ένας τρόπος απομνημόνευσης αριθμών με την βοήθεια λέξεων ή φράσεων της Ελληνικής γλώσσας. |
iosifidis_21_Εφαρμογές του διανυσματικού Λογισμού |
Στο άρθρο αυτό παρουσιάζονται νέοι τρόποι εφαρµογής του ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ 22-Ιαν-2017 |
iosifidis_22_Κέντρο μάζας | Χρήση του κέντρου μάζας στην απόδειξη γεωμετρικών προτάσεων |
iosifidis_23_Σημειακές πράξεις (έκδοση 2014) iosifidis_23_Σημειακές πράξεις_ne ΝΕΑ ΕΚΔΟΣΗ ΒΕΛΤΙΩΜΕΝΗ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2020 |
Εισάγεται µια νέα έννοια “ΣΗΜΕΙΑΚΗ ΠΡΑΞΗ”. Σκοπός της εργασίας αυτής είναι να “αλγεβρικοποιήσει” ορισµένες αποδεικτικές διαδικασίες της Ευκλείδειας Γεωµετρίας. |
iosifidis_24_Στροφή διανύσματος | Στροφή διανύσματος |
iosifidis_25_πλέγματα_(18-2-17) ΑΝΑΡΤΗΣΗ 12 ΜΑΡ 2017 |
Η εργασία αυτή ασχολείται µε μια πρόταση - θεώρημα- του συγγραφέα και τις πάµπολλες εφαρµογές της. Εδώ αναφέρονται οι πιο βασικές από αυτές.
|
iosifidis_26_συνδιαστική_25-2-17 ΑΝΑΡΤΗΣΗ 12 ΜΑΡ 2017 |
Ένα από τα προβλήµατα που συναντούµε στα µαθηµατικά είναι η καταµέτρηση του πλήθους στοιχείων ενός συνόλου. Η καταµέτρηση αυτή χωρίς κάποια τεχνική, είναι µακροχρόνια ή δύσκολη ή αδύνατη. Η ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ μας δίνει τις μεθόδους για να κάνουμε τους υπολογισµούς πιο γρήγορα και ποιο εύκολα.
|
iosifidis_27_Τρίτη_και_13_(28-1-17) ΑΝΑΡΤΗΣΗ 12 ΜΑΡ 2017 |
Τρίτη και 13: Κάθε πότε συµβαίνει; , Θα συµβεί οπωσδήποτε αυτό κατά τη διάρκεια ενός έτους; .
Ποιος είναι ο ελάχιστος και ποιος ο µέγιστος αριθµός τέτοιων συµπτώσεων µέσα σε ένα ηµερολογιακό έτος; |
iosifidis_31_Έλεγχος των σχέσεων - Προβλέψεις | Περιγράφονται οι τρόποι ελέγχου των µαθηµατικών σχέσεων καθώς και οι τρόποι µε τους οποίους µπορούµε να προβλέπουµε τις διάφορες σχέσεις όταν δεν τις γνωρίζουµε ή όταν πρέπει να αποφασίσουµε ποια σχέση είναι σωστή από διάφορες σχέσεις που πιθανόν ισχύουν. (Λεωνίδας Ιωσηφίδης) |
iosifidis_32_Η επαγωγική μέθοδος του Cauchy | Η επαγωγική μέθοδος του Cauchy και εφαρμογές της. (Φίλιππος Ιωσηφίδης) |
iosifidis_33_typiki_apoklisi_3_akeraiwn_en_ 2022017_L ΑΝΑΡΤΗΣΗ 12 ΜΑΡ 2017 |
Μια νέα πρόταση: Η µεταβλητή x παίρνει µόνο τρεις ακέραιες τιµές, όχι όλες ίσες, τότε η τυπική της απόκλιση δεν µπορεί να είναι ακέραιος αριθµός. (Λεωνίδας Ιωσηφίδης) |
iosifidis_34_στατιστικά_παράδοξα_G ΑΝΑΡΤΗΣΗ 12 ΜΑΡ 2017 |
Ο όρος «παράδοξα» ίσως είναι αδόκιµος στη Στατιστική, αφού το όλο πνεύµα του µαθήµατος αυτού είναι οι προσεγγίσεις και οι παραδοχές. ?ς παράδοξο θα χαρακτηρίζαµε εδώ ένα αποτέλεσµα που έρχεται σε αντίθεση µε τη λογική, ή δύο αποτελέσµατα που έρχονται σε πλήρη αντίθεση µεταξύ τους.... (Γιώργος Ιωσηφίδης) |
iosifidis_35_κέντρα_και_άξονες_συμμετρίας_συνάρτησης_G ΑΝΑΡΤΗΣΗ 12 ΜΑΡ 2017 |
Κέντρο - άξονας συμμετρίας συνάρτησης. Πλήρης μελέτη με συνθήκες και πολλά παραδείγματα (Γιώργος Ιωσηφίδης) |
Σημείωση
Τα κενά που υπάρχουν στην αρίθμηση θα συμπληρωθούν από μελλοντικές αναρτήσεις.
Μ.