|
3.2 Στόχοι του πειράματος Γενικά οι σκοποί και οι στόχοι οποιασδήποτε διδασκαλίας, είτε θεωρητικής διδασκαλίας είτε πειραματικής διδασκαλίας, διευκρινίζουν το γιατί διδάσκουμε. Περιγράφουν τι είδους αλλαγές προσπαθούμε να επιφέρουμε στους μαθητές. Η μετάβαση από τους σκοπούς στους στόχους σημαίνει ότι γινόμαστε σταδιακά πιο συγκεκριμένοι και πιο βραχυπρόθεσμοι. Οι σκοποί της διδασκαλίας μαρτυρούν την πρόθεση και το γενικό προσανατολισμό της διδασκαλίας , χωρίς όμως να παρέχουν μεγάλη πρακτική βοήθεια όταν ο εκπαιδευτικός σχεδιάζει τις καθημερινές σχολικές δραστηριότητες και είναι συνήθως μακροπρόθεσμοι. Οι στόχοι της διδασκαλίας είναι πολύ ειδικοί και συχνά βραχυπρόθεσμοι. Εκτός από τη βοήθεια που παρέχουν στο σχεδιασμό δραστηριοτήτων, είναι πολύ χρήσιμοι στην αξιολόγηση της διδασκαλίας (Θεωρίας και πειράματος). Υπάρχουν διάφορα συστήματα ταξινόμησης των διδακτικών στόχων της θεωρητικής και της πειραματικής διδασκαλίας. Από αυτά το πιο διαδεδομένο είναι το σύστημα Bloom σύμφωνα με το οποίο οι διδακτικοί στόχοι κατατάσσονται σε τρεις μεγάλες κατηγορίες:
Ένα τέτοιο σύστημα ταξινόμησης των διδακτικών στόχων μπορεί να βοηθήσει τον εκπαιδευτικό, αρχικά να κατανοήσει την αναγκαιότητα διατύπωσης διδακτικών στόχων κάθε φορά που πρέπει να οργανώσει μια διδασκαλία και τελικά να μπορέσει να σχεδιάσει και να υλοποιήσει μια διδασκαλία, είτε θεωρητική είτε πειραματική. Έτσι λοιπόν μια καλά σχεδιασμένη πειραματική διαδικασία πρέπει, αφού προηγηθεί μια σύντομη περιγραφή του πειράματος που πρόκειται να εκτελεστεί, στη συνέχεια :
|
||