Αρχείο για Μαρτίου 19th, 2012

Το prezi (http://prezi.com) είναι ελεύθερο διαδικτυακό λογισμικό παρουσιάσεων, το οποίο όμως μπορεί να χρησιμοποιηθεί και τοπικά. Είναι πολύ ενδιαφέρον αισθητικά και έχει τη λογική του “απλώματος” μιας παρουσίασης σε μια επιφάνεια, πάνω στην οποία μπορεί κάποιος να περιηγηθεί, δίνοντας έμφαση στα σημεία που θέλει. Μπορεί διδακτικά να αξιοποιηθεί με πολλούς τρόπους.

Στο Γυμνάσιο αλλά και στο μάθημα Επιλογής στο Γενικό Λύκειο, μπορεί να αποτελέσει αντικείμενο διδασκαλίας και όταν μιλάμε για παρουσιάσεις (σε αντικατάσταση του επαναλαμβανόμενου γνωστού εμπορικού πακέτου) αλλά και για πολυμέσα. Μάλιστα οι ίδιοι οι μαθητές, αν αφεθούν, μπορούν μόνοι τους να ανακαλύψουν τις δυνατότητες και να κατασκευάσουν αμέσως μια παρουσίαση. Βοηθητικό σε αυτό είναι το video που μπορείτε να δείτε στο http://youtu.be/GhWJH_yU3iQ , το οποίο δημιουργήθηκε από τον συνάδελφο Βασίλη Χριστινάκη από το 7ο Γυμνάσιο Ρόδου. Το video μπορεί να δοθεί στους μαθητές ως υποστηρικτικό ή/και να αξιοποιηθεί από τον εκπαιδευτικό εισαγωγικά ή να δοθεί σε ομάδα μαθητών που θα αναλάβουν να παρουσιάσουν το prezi στην τάξη.Κατά τον ίδιο τρόπο και με τις αντίστοιχες προσαρμογές, μπορεί να αξιοποιηθεί και στις μεγάλες τάξεις του Δημοτικού αλλά και στα Επαγγελματικά Λύκεια.

Επίσης είναι -κυρίως- ένα εργαλείο κι επομένως ένας ωραίος τρόπος για την παρουσίαση των Ερευνητικών Εργασιών των Λυκείων αλλά και άλλων που γίνονται στο πλαίσιο ποικίλων διδακτικών αντικειμένων.

Comments Κανένα σχόλιο »

Στο πλαίσιο της επίσκεψής μου στην Κω, πραγματοποιήθηκαν δύο εκπαιδευτικά σεμινάρια στο χώρο του 2ου Γενικού Λυκείου Κω. Το πρώτο έγινε τη Δευτέρα 5 Μαρτίου στις 5.30-9μμ στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου, και είχε θέμα “Ερευνητικές εργασίες: Πρώτες εκτιμήσεις και συμπεράσματα”. Η συνάντηση με τους περίπου 60 εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων που πήραν μέρος, εξελίχθηκε σε μια πολύ δημιουργική συζήτηση γύρω από τις προϋποθέσεις για την επιτυχία ενός project, τους τρόπους οργάνωσης και καθοδήγησης της δουλειάς των ομάδων, τον τρόπο επιλογής και δόμησης του θέματος, τους τρόπους παρουσίασης και αξιολόγησης, τους πολλαπλούς εκπαιδευτικούς σκοπούς που πρέπει ταυτόχρονα να επιδιώκονται, τα οφέλη για τους μαθητές, όπως τουλάχιστον μπορούν σε μια πρώτη καταγραφή να ιδωθούν.

Την Τρίτη 6 Μαρτίου στις 8.30-12μ έγινε το δεύτερο σεμινάριο για τους εκπαιδευτικούς Πληροφορικής όλων των σχολικών μονάδων της Κω με θέμα “Τα νέα Πιλοτικά Προγράμματα Σπουδών για την Πληροφορική στην υποχρεωτική εκπαίδευση”, το οποίο περιλάμβανε και workshop μέσω του οποίου οι εκπαιδευτικοί ήλθαν σε επαφή με τα νέα ΠΣ και έκαναν πρώτες παρατηρήσεις και σχόλια.

Comments Κανένα σχόλιο »

Blog created by Maria Samiou