Αρχείο για Οκτωβρίου, 2011

Στο ΓΕΛ Πάτμου ο συνάδελφος Νίκος Φραγκάκης “τρέχει” με την Α΄ Λυκείου μια ερευνητική εργασία με θέμα “Φάρμακα – Δραστικές ουσίες και η επίδρασή τους στον οργανισμό μας”. Δείτε εδώ το σχέδιο υποβολής της εργασίας και σταθείτε ιδιαίτερα στις ενδιαφέρουσες ιδέες για τις δραστηριότητες των μαθητών καθώς και στον τρόπο διαμόρφωσης του χρονοπρογραμματισμού.

Comments Κανένα σχόλιο »

Στο πρόσφατο συνέδριο CIE 2011 στον Πειραιά για την Πληροφορική στην εκπαίδευση, για το οποίο έγινε και εδώ σχετική ανάρτηση, παρουσιάστηκε ένα παράδειγμα (δείτε εδώ το σχετικό άρθρο των Αγγελίδη, Λαδιά: Διδακτική της Πληροφορικής με χωρίς ή με Ηλεκτρονικούς Υπολογιστές στο Ολοήμερο Δημοτικό σχολείο) για το πώς ένας εκπαιδευτικός Πληροφορικής μπορεί να δουλέψει δημιουργικά στο Δημοτικό σχολείο ακόμα κι αν οι συνθήκες είναι οι χειρότερες, δηλαδή δεν έχει στη διάθεσή του εργαστήριο. Αναφέρομαι στην τάση που αναπτύσσεται σε αρκετές χώρες και περιγράφεται στο βιβλίο «Computer Science Unplugged» στο http://olympos.greeklug.gr/uploads/Computer_Science.pdf . Συνέχεια… »

Comments Κανένα σχόλιο »

Έλαβα χθες από τον αγαπητό συνάδελφο Νίκο Μπορμπιλά, Σχολικό Σύμβουλο Φυσικών Επιστημών στις Κυκλάδες και πρώην Προιστάμενο Επιστημονικής και Παιδαγωγικής καθοδήγησης Β΄θμιας Εκπαίδευσης στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Νοτίου Αιγαίου, μια επιστολή με την οποία μας αποχαιρετά, μετά την απόφασή του να συνταξιοδοτηθεί. Νομίζω πως αξίζει να διαβαστεί γιατί προκαλεί σκέψεις και συναισθήματα, που είναι δώρα ψυχής στις μέρες αυτές. Προσωπικά δεν τον αποχαιρέτησα γιατί εξακολουθεί να είναι μάχιμος στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και γιατί οι επιστημονικοί μας δρόμοι είναι σίγουρο πως θα συναντηθούν ακόμα πολλές φορές.

Δείτε την επιστολή εδώ.

Comments Κανένα σχόλιο »

Πραγματοποιήθηκε στις 12 Οκτώβρη, στο 7ο Γυμνάσιο Ρόδου, η πρώτη συνάντηση εκπαιδευτικών για τις ερευνητικές εργασίες (project) στα Γενικά Λύκεια και τα ΕΠΑΛ. Συμμετείχαν οι εκπαιδευτικοί κλάδου ΠΕ19-20 των ΓΕΛ και ΕΠΑΛ του νησιού της Ρόδου και οι εκπαιδευτικοί άλλων ειδικοτήτων που έχουν αναλάβει ερευνητικές εργασίες και υπηρετούν στα σχολεία παιδαγωγικής ευθύνης μου. Έγινε παρουσίαση των βασικών σημείων – κλειδιών στα οποία οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να εστιάσουν ειδικά στο ξεκίνημα των εργασιών. Κατά τη συζήτηση στη διάρκεια της παρουσίασης αναδείχθηκαν ζητήματα που σχετίζονται με την επιλογή των θεμάτων, με την οργάνωση και τη διαχείριση των ομάδων, με τον τρόπο δόμησης των υποερωτημάτων των θεμάτων καθώς και με την ειδική προετοιμασία και τον προσανατολισμό που πρέπει να έχουν οι εκπαιδευτικοί που εμπλέκονται σε αυτές. Συνέχεια… »

Comments Κανένα σχόλιο »

Στις 8 και 9 Οκτωβρίου 2011, πραγματοποιήθηκε στο Πανεπιστήμιο Πειραιά το 3rd Conference on Informatics in Education (CIE)- Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση. To συνέδριο CIE 2011 διοργανώθηκε από το Τμήμα Πληροφορικής του Πανεπιστημίου Πειραιά και το Τμήμα Πληροφορικής του Ιονίου  Πανεπιστήμιου σε συνεργασία με την ΕΠΥ και υπό την αιγίδα του ΥΠΔΒΜΘ και εστιάστηκε στην Πληροφορική, αλλά και στις ΤΠΕ στην εκπαίδευση. Από το πρόγραμμα  http://di.ionio.gr/wie/images/wielogos/CIE2011_program_V1.0d.pdf μπορεί κανείς να δει το πλήθος και τον προσανατολισμό των εισηγήσεων καθώς και τα εργαστήρια (workshops) που πραγματοποιήθηκαν, με πολύ μεγάλη συμμετοχή, προκαλώντας ενθουσιώδες ενδιαφέρον σε νέους κυρίως συναδέλφους. Υπήρξε μια κοινή αίσθηση σε όλους όσους παρακολουθήσαμε το συνέδριο: Συνέχεια… »

Comments Κανένα σχόλιο »

Η σχολική χρονιά ξεκίνησε και η Ασφάλεια στο Διαδίκτυο κυκλοφόρησε το 13ο κατά σειρά newsletter με τα νέα του μήνα Σεπτεμβρίου 2011. Ξεφυλλίστε ηλεκτρονικά το ενημερωτικό δελτίο του Σεπτεμβρίου σε μορφή ηλεκτρονικού περιοδικού, (http://users.sch.gr/internet-safety/Sept11/)  και  επισκεφθείτε τον κόμβο Ασφάλεια στο Διαδίκτυο http://internet-safety.sch.gr του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου (ΠΣΔ).


Comments Κανένα σχόλιο »

Διαβάστε περισσότερα

Comments Κανένα σχόλιο »

Οδηγίες για τη διδασκαλία της Ερευνητικής Εργασίας της Α΄ τάξης Γενικού Λυκείου.

1. Καθιέρωση των Ερευνητικών Εργασιών στην Α΄ τάξη Γενικού Λυκείου

Από το σχολικό έτος 2011-2012 εισάγονται στην Α΄ τάξη Γενικού Λυκείου οι Ερευνητικές Εργασίες (project) ως διακριτή ενότητα του Προγράμματος Σπουδών, που υλοποιεί βασικές αρχές του Νέου Σχολείου, όπως αυτές εξειδικεύονται στο βιβλίο εκπαιδευτικού με τίτλο «Η Καινοτομία των Ερευνητικών Εργασιών στο Νέο Λύκειο», που είναι ήδη διαθέσιμο σε ψηφιακή μορφή στην πλατφόρμα του ψηφιακού σχολείου (http://digitalschool.minedu.gov.gr).

Στην εποπτεία και καθοδήγηση των Ερευνητικών Εργασιών μπορούν κατ’ αρχήν να συμμετέχουν, οι καθηγητές Λυκείου όλων των ειδικοτήτων και προς τούτο η Ερευνητική Εργασία ορίζεται ως «πρώτη ανάθεση» όλων των ειδικοτήτων. Συνέχεια… »

Comments Κανένα σχόλιο »

Δείτε τη διδακτέα ύλη και τις οδηγίες που δίνονται από το ΥΠΔΒΜΘ για τα μαθήματα Τεχνολογία Επικοινωνιών της Β΄Τεχνολογικής κατεύθυνσης, Εφαρμογές Υπολογιστών (Επιλογής στη Β΄ ή στη Γ΄ γενικού Λυκείου) και Πολυμέσα (Επιλογής στη Γ΄ Λυκείου).

 

Comments Κανένα σχόλιο »

 Στην Ελλάδα αποτελεί κοινή πεποίθηση σε όλους ανεξαιρέτως (γονείς, μαθητές ακόμη και δασκάλους) ότι στο τεχνικό σχολείο πηγαίνουν οι «κακοί μαθητές». Το γεγονός ότι οι μαθητές μας, που φοιτούν στην τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση, έχουν κατά κανόνα ελλείψεις στα μαθήματα γενικής παιδείας ισχυροποιούν αυτή την πεποίθηση.

Η κακή επίδοση των μαθητών αυτών, στα μαθήματα γενικής παιδείας, οφείλεται σε διάφορες αιτίες η σημαντικότερη από τις οποίες είναι η   κοινωνικο-οικονομική τους  προέλευση. Συνέχεια… »

Comments Κανένα σχόλιο »

Blog created by Maria Samiou