• [Article 1235]100. Ο ΚΥΡΙΟΣ ΜΟΥ ΑΛΚΙΒΙΑΔΗΣ, Ά. Βλάχος

     300_7193503

    ΤΙΤΛΟΣ: Ο κύριός μου Αλκιβιάδης

    ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ: Άγγελος Βλάχος

    ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: Ιστορικά [5ος αι. π.Χ.]

    ΑΛΛΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ:

    ΕΙΔΟΣΜυθιστόρημα

    ΕΤΙΚΕΤΕΣΔημοκρατία, Περιπέτεια, Πόλεμος

    ΔΙΑΦΟΡΑ:

    ΣΕΛΙΔΕΣ393

    ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ-ΚΡΙΤΙΚΗ: Μπορεί κανείς να τη διαβάσει εδώ.

    ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ:

    1. Να παρουσιάσεις τον τρόπο ζωής των Αθηναίων πολιτών, όπως διαφαίνεται από το βιβλίο.
    2. Ποιες μεγάλες προσωπικότητες παρουσιάζονται στο βιβλίο; Ποια σου έκανε εντύπωση και γιατί;
    3. Να γράψεις την άποψή σου για τον τρόπο λειτουργίας της δημοκρατίας, όπως παρουσιάζεται στο βιβλίο. Ποια είναι τα θετικά και ποια τα αρνητικά στοιχεία αυτού του πολιτεύματος στην αρχαία Αθήνα;
    4. Να σχολιάσεις την φράση του Περικλή σε 70-90 λέξεις: «Ο λαός δε διοικείται με την καταγγελία των αναμφισβήτητων ελαττωμάτων του, αλλά με τον έπαινο των ανύπαρκτων αρετών του!».
    5. Ποια η σχέση των Αθηναίων με τη θάλασσα; Τι συμπεράσματα μπορεί να εξάγει κανείς όσον αφορά τις επιδόσεις τους στον τομέα της ναυτικής τέχνης;
    6. Να παρουσιάσεις σε ένα χάρτη τις περιοχές που έζησε ο Αλκιβιάδης.
    7. Προσπάθησε να παρουσιάσεις τα προτερήματα και τα μειονεκτήματα του Αλκιβιάδη. Ποια θεωρείς την καλύτερη και ποια την χειρότερη στιγμή της ζωής του;
    8. Βάλε τον εαυτό σου στη θέση του Αλκιβιάδη λίγο μετά την ανάκλησή του από τη Σικελία και προσπάθησε να γράψεις μια επιστολή προς τον λαό της Αθήνας, προσπαθώντας να εξηγήσεις το γεγονός ότι κατέφυγες στη Σπάρτη.


  • [Article 1228]99. ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΚΑΙ ΚΑΤΑΧΝΙΑ, Τ. Ουίλλιαμς

    6aae9ade-2bda-44a9-9489-f5f54f8a9274_3

    ΤΙΤΛΟΣ: Καλοκαίρι και καταχνιά

    ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ: Τέννεσση Ουίλλιαμς

    ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑΗ αγάπη για τους συνανθρώπους μας/Οι φιλικοί δεσμοί/Η αγάπη

    ΑΛΛΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑΟικογενειακές σχέσεις

    ΕΙΔΟΣ: Θέατρο

    ΕΤΙΚΕΤΕΣ: Έρωτας, Νέοι, Φυγή

    ΔΙΑΦΟΡΑ:

    ΣΕΛΙΔΕΣ137

    ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ-ΚΡΙΤΙΚΗ: Μπορεί κανείς να τη διαβάσει εδώ.

    ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ:

    1. Το βιβλίο αποτελείται από δύο μέρη. Ποια κοινά στοιχεία παρουσιάζουν μεταξύ τους και ποιες διαφορές; Να τεκμηριώσεις την απάντησή σου.
    2. Διάλεξε έναν από τους δύο πρωταγωνιστές και προσπάθησε να παρουσιάσεις τον χαρακτήρα του.
    3. Γιατί, κατά τη γνώμη σου, στο τέλος παρατηρείται «αντιστροφή των ρόλων των πρωταγωνιστών»;
    4. Προσπάθησε να συνεχίσεις το έργο, δίνοντας ένα άλλο τέλος.
    5. Εάν έχεις διαβάσει το έργο «Ο γυάλινος κόσμος» του ίδιου συγγραφέα, προσπάθησε να το συγκρίνεις με το «Καλοκαίρι και καταχνιά» και να εντοπίσεις ομοιότητες και διαφορές ως προς τους χαρακτήρες των πρωταγωνιστών.


  • [Article 1221]98. ΓΥΑΛΙΝΟΣ ΚΟΣΜΟΣ, Τ. Ουίλλιαμς

    9789602482476

    ΤΙΤΛΟΣ: Γυάλινος κόσμος

    ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ: Τέννεσση Ουίλλιαμς

    ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑΟικογενειακές σχέσεις

    ΑΛΛΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ:

    ΕΙΔΟΣ: Θέατρο

    ΕΤΙΚΕΤΕΣ:  Κινητικά προβλήματα, Σχέση μητέρας-γιου, Φυγή

    ΔΙΑΦΟΡΑ:

    ΣΕΛΙΔΕΣ115

    ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ-ΚΡΙΤΙΚΗ: Μπορεί κανείς να τη διαβάσει εδώ.

    ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ:

    1. Να εξηγήσεις τον τίτλο του βιβλίου.
    2. Στο βιβλίο γίνεται ένας παραλληλισμός της ζωής στην Αμερική και στην Ισπανία. Συγκεκριμένα αναφέρεται η Γκουέρνικα (Γκερνίκα). Τι ακριβώς συνέβη στην περιοχή αυτή; Ποιος μεγάλος ζωγράφος εμπνεύστηκε από τα γεγονότα που διαδραματίστηκαν σε αυτή την περιοχή;
    3. Να σχολιάσεις τη φράση του έργου: «Το μέλλον γίνεται παρόν, το παρόν παρελθόν, και το παρελθόν αιώνια μεταμέλεια, άμα δεν το φροντίσεις εγκαίρως».
    4. Στο βιβλίο αναφέρεται η έκθεση «Αιώνας της Προόδου». Τι ακριβώς ήταν και πού έλαβε χώρα;
    5. Ποιος είναι ο αφηγητής του έργου και πού κάνει την εμφάνιση του;
    6. Τι πιστεύετε ότι θέλει να μας μεταδώσει ο συγγραφέας με αυτό το έργο; Μπορείτε να συγκρίνετε τους ήρωες του έργου με την προσωπική ζωή του Ουίλλιαμς. Σε αυτό θα σας βοηθήσει ο παρακάτω σύνδεσμος.


  • [Article 1217]97. Ο ΥΠΕΡΑΝΘΡΩΠΟΣ, Κ. Χατζόπουλος

    23164818

    ΤΙΤΛΟΣ: Ο υπεράνθρωπος

    ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ: Κωνσταντίνος Χατζόπουλος

    ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑΠαλαιότερες μορφές ζωής

    ΑΛΛΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑΟικογενειακές σχέσεις

    ΕΙΔΟΣ: Μυθιστόρημα

    ΕΤΙΚΕΤΕΣ: Αθήνα, Νέοι, Χιούμορ

    ΔΙΑΦΟΡΑ: Μπορεί κανείς να διαβάσει το βιβλίο σε ηλεκτρονική μορφή εδώ.

    ΣΕΛΙΔΕΣ194

    ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ-ΚΡΙΤΙΚΗ: Μπορεί κανείς να τη διαβάσει εδώ.

    ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ:

    1. Ποια είναι η σχέση του τίτλου του βιβλίου με το περιεχόμενό του; Να απαντήσεις, αφού λάβεις υπόψη σου τα δύο σημεία του βιβλίου στα οποία αναφέρεται η λέξη «υπεράνθρωπος».
    2. Στο βιβλίο γίνεται λόγος για το «μαλλιαρό ιδίωμα». Ποιο ήταν αυτό και πότε ταλαιπώρησε την Ελλάδα το ζήτημα;
    3. Μελέτησε τη βιογραφία του Κ. Χατζόπουλου και συσχέτισε το βιβλίο με τον βίο του.
    4. Στο βιογραφικό σημείωμα του συγγραφέα αναγράφεται ότι «Ο Υπεράνθρωπος», είναι σατιρική ηθογραφία. Να σχολιάσεις τον παραπάνω όρο. Ποια μηνύματα νομίζεις ότι ήθελε να μας μεταδώσει ο συγγραφέας μέσα από αυτό το βιβλίο.
    5. Ποιος ήρωας του βιβλίου σου έκανε ιδιαίτερα θετική ή αρνητική εντύπωση και γιατί;


  • [Article 1213]96. ΤΟ ΔΙΠΛΟ ΒΙΒΛΙΟ, Δ. Χατζής

    article_1257169545

    ΤΙΤΛΟΣ: Το διπλό βιβλίο

    ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ: Δημήτρης Χατζής

    ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑΗ βιοπάλη/Το αγωνιστικό πνεύμα του ανθρώπου

    ΑΛΛΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑΗ αποδημία/Ο καημός της ξενιτιάς/Ο ελληνισμός έξω από τα σύνορα/Τα μικρασιατικά/Οι πρόσφυγες, Παλαιότερες μορφές ζωής

    ΕΙΔΟΣ: Μυθιστόρημα

    ΕΤΙΚΕΤΕΣ: Μετανάστευση, Οικογένεια/Οικογενειακά προβλήματα, Φτώχεια/Βιοπάλη

    ΔΙΑΦΟΡΑ: Απαντήσεις στις παρακάτω ερωτήσεις και ανάλυση του έργου μπορεί κανείς να βρει εδώ.

    ΣΕΛΙΔΕΣ192

    ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ-ΚΡΙΤΙΚΗ: Μπορεί κανείς να τη διαβάσει εδώ.

    ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ:

    1. Ποια εποχή γράφτηκε το έργο; Ποιες δυσκολίες μετάβασης της Ελλάδας στη σύγχρονη εποχή περιγράφει;
    2. Παρουσίασε με λίγα λόγια τη δομή του βιβλίου.
    3. Να εξηγήσεις τον τίτλο του βιβλίου μέσα από αναφορές στο περιεχόμενό του.
    4. Σε κάποια κεφάλαια του βιβλίου προβάλλεται η αλλοτρίωση του σύγχρονου ανθρώπου. Μπορείς να το τεκμηριώσεις μέσα από συγκεκριμένες αναφορές;
    5. Ποιοες παρατηρήσεις μπορείς να κάνεις σχετικά με τους δύο κύριους αφηγητές του έργου; Για ποιους λόγους, κατά τη γνώμη σου, ο συγγραφέας προχώρησε σε μια τέτοια επιλογή;
    6. Ποιες αφηγηματικές τεχνικές χρησιμοποιεί ο συγγραφέας; Βοήθεια μπορείς να αντλήσεις από τις σελίδες 32-33 από τον παραπάνω σύνδεσμο.
    7. Ο συγγραφέας χρησιμοποιεί συχνά τη λέξη «νόρμα». Ποια η σημασία της λέξης; Προσπάθησε και εσύ να σχηματίσεις προτάσεις με αυτή τη λέξη.
    8. Να συγκρίνεις τη στάση του μετανάστη Κώστα απέναντι στην Ελλάδα με εκείνην του Σκουρογιάννη.
    9. Αφού μελετήσεις το ποίημα του Γ. Σεφέρη «Ο γυρισμός του ξενιτεμένου», να το συγκρίνεις με ένα πρόσωπο από το «Το Διπλό Βιβλίο» που θεωρείς ότι αντιπροσωπεύει τον «ξενιτεμένο».


  • [Article 1207]95. ΕΝΑΣ ΦΙΛΕΛΛΗΝ ΓΙΑ ΤΟ 1821, Ά. Βλάχου

    106613

    ΤΙΤΛΟΣ: Ένας φιλέλλην για το 1821

    ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ: Άγγελος Βλάχου

    ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑΙστορικά [1821-1827]

    ΑΛΛΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑΕθνική ζωή

    ΕΙΔΟΣ: Μυθιστόρημα

    ΕΤΙΚΕΤΕΣΕλληνισμός, Επανάσταση 21, Πόλεμος

    ΔΙΑΦΟΡΑ:

    ΣΕΛΙΔΕΣ525

    ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ-ΚΡΙΤΙΚΗ: Μπορεί κανείς να τη διαβάσει εδώ.

    ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ:

    1. Μετά τη μελέτη του βιβλίου ποιες είναι οι σκέψεις σου για την επανάσταση του 1821;
    2. Ποια χαρακτηριστικά της ελληνικής φυλής προβάλλονται στο βιβλίο;
    3. Ποιος γνωστός ήρωας της επανάστασης σου έκανε την πιο θετική εντύπωση και γιατί;
    4.  Ποιος γνωστός ήρωας της επανάστασης σου έκανε την πιο αρνητική εντύπωση και γιατί;
    5. Τελικά ποιος ήταν ο ρόλος των φιλελλήνων αλλά και των ευρωπαϊκών δυνάμεων στη δημιουργία του πρώτου ανεξάρτητου ελληνικού κράτους;
    6. Να αναπτύξεις σε μια παράγραφο τη φράση του βιβλίου: «Μια επανάσταση δεν ξεσπάει από ελπίδα αλλά από απελπισία!»
    7. Ποιος ήταν ο Μιχαήλ Κοκκίνης στον οποίο αναφέρεται τόσο θερμά ο αφηγητής;
    8. Κάνε μια μικρή παρουσίαση του συγγραφέα του κειμένου, επιμένοντας κυρίως στα έργα του.


  • [Article 1198]94. ΤΟ ΑΛΑΤΙ ΤΗΣ ΖΩΗΣ, F. Heritier

    08e248ee-a0f2-4944-b62d-1142d06b930a_2

    ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣFrancoise Heritier

    ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑΠροβλήματα της σύγχρονης ζωής

    ΑΛΛΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ:

    ΕΙΔΟΣ:

    ΕΤΙΚΕΤΕΣ: Αναμνήσεις, Ευτυχία, Καθημερινή ζωή

    ΔΙΑΦΟΡΑ: Το βιβλίο βραβεύτηκε ως το πιο αισιόδοξο βιβλίο του 2012 στη Γαλλία

    ΣΕΛΙΔΕΣ125

    ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ-ΚΡΙΤΙΚΗ: Μπορεί κανείς να τη διαβάσει εδώ.

    ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ:

    1. Ποια η γνώμη σου για το βιβλίο; Πώς θα το αξιολογούσες;
    2. Ποιος είναι ο στόχος του τίτλου του βιβλίου; Προσπάθησε να δώσεις έναν άλλο τίτλο.
    3. Εάν έπρεπε και εσύ να γράψεις έναν κατάλογο με μικρά «τίποτε», τι θα κατέγραφες; Κάνε μια προσπάθεια.
    4. Όταν θα περάσουν αρκετά χρόνια από την ηλικία που είσαι σήμερα, τι πιστεύεις ότι θα αποτελέσει για σένα η δική σου «τράπεζα αναμνήσεων»;
    5. Προσπάθησε να καταγράψεις αναμνήσεις από τη μέχρι τώρα σχολική σου ζωή, κάνοντας αναφορά σε συγκεκριμένα περιστατικά.


  • [Article 1190]93. ΜΕΝΕΞΕΔΕΝΙΑ ΠΟΛΙΤΕΙΑ, Ά. Τερζάκης

    9533280

    ΤΙΤΛΟΣ: Μενεξεδένια πολιτεία

    ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ: Άγγελος Τερζάκης

    ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑΟικογενειακές σχέσεις

    ΑΛΛΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑΠαλαιότερες μορφές ζωής

    ΕΙΔΟΣΜυθιστόρημα

    ΕΤΙΚΕΤΕΣ: Αθήνα, Έρωτας, Καθημερινή ζωή

    ΔΙΑΦΟΡΑ: Το βιβλίο μεταφέρθηκε στη μικρή οθόνη το 1975.

    ΣΕΛΙΔΕΣ216

    ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ-ΚΡΙΤΙΚΗ: Μπορεί κανείς να τη διαβάσει εδώ.

    ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ:

    1. Σε ποια εποχή και σε ποιον τόπο αναφέρεται το συγκεκριμένο βιβλίο;
    2. Τι συμβολίζει κατά τη γνώμη σου η μενεξεδένια πολιτεία, που αποτελεί και τον τίτλο του βιβλίου;
    3. Στο βιβλίο αναφέρεται η έκφραση «Δαμόκλειος Σπάθη». Τι ακριβώς είναι και τι συμβολίζει;
    4. Σε κάποιο σημείο του βιβλίου αναφέρεται ο «ρεζίλικος πόλεμος του 97». Κάνε μια μικρή έρευνα και εξήγησε στους συμμαθητές σου γιατί χαρακτηρίστηκε έτσι ο πόλεμος του 1897. Μετά βρες στο βιβλίο της Ιστορίας της Γ΄ Γυμνασίου από εδώ τον τρόπο που παρουσιάζεται ο πόλεμος αυτός. Ποια είναι τα συμπεράσματά σου;
    5. Να σχολιάσεις την φράση του βιβλίου: «Στις μεγάλες πράξεις οδηγούν τους ανθρώπους τα μεγάλα όνειρα, όμως, δεν πρέπει βέβαια να είναι μεγαλύτερα κι από αυτούς τους ίδιους».
    6. Συγκρίνοντας το βιβλίο με σύγχρονα βιβλία λογοτεχνίας, ποιες διαφορές θα μπορούσες να αναφέρεις ως προς το περιεχόμενο, τη γλώσσα κ.ά.;


  • [Article 1184]92. ΤΟΥ ΕΡΩΤΑ ΚΑΙ ΤΟΥ ΘΑΝΑΤΟΥ, Ά. Τερζάκης

    13036534

    ΤΙΤΛΟΣ: Του έρωτα και του θανάτου

    ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ: Άγγελος Τερζάκης

    ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: Η αγάπη για τους συνανθρώπους μας/Οι φιλικοί δεσμοί/Η αγάπη

    ΑΛΛΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: Παλαιότερες μορφές ζωής

    ΕΙΔΟΣΔιηγήματα

    ΕΤΙΚΕΤΕΣ: Έρωτας, Θάνατος, Φτώχεια/Βιοπάλη

    ΔΙΑΦΟΡΑ:

    ΣΕΛΙΔΕΣ107

    ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ-ΚΡΙΤΙΚΗ: Μπορεί κανείς να τη διαβάσει εδώ.

    ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ:

    1. Να εξηγήσεις τον τίτλο του βιβλίου. Πιστεύεις ότι ο θάνατος και ο έρωτας μπορούν να έχουν κάποια σχέση μεταξύ τους; Να αιτιολογήσεις τις σκέψεις σου.
    2. Ποιο είναι το περιεχόμενο και το ύφος των διηγημάτων που διάβασες; Λάβε υπόψη σου ότι αυτή η συλλογή διηγημάτων δημοσιεύτηκε το 1943.
    3. Χρησιμοποίησε τα Λεξικά της Πύλης για την Ελληνική Γλώσσα, για να βρεις τη σημασία λέξεων του βιβλίου που πιθανόν δε γνωρίζεις.
    4. Πιστεύεις ότι τα θέματα που θίγονται στα διηγήματα του βιβλίου είναι ξεπερασμένα για την εποχή μας ή όχι; Να αιτιολογήσεις την απάντησή σου.
    5. Μελέτησε τα βασικά στοιχεία ενός διηγήματος από εδώ. Προσπάθησε να γράψεις και εσύ το δικό σου διήγημα.
    6. Κάνε μια μικρή παρουσίαση με τη ζωή και το έργο του Άγγελου Τερζάκη, χρησιμοποιώντας τον παρακάτω ιστότοπο (Βικιπαίδεια).


  • [Article 1179]91. ΣΑΝ ΤΑ ΤΡΕΛΑ ΠΟΥΛΙΑ, Μ. Ιορδανίδου

    106806

    ΤΙΤΛΟΣ: Σαν τα τρελά πουλιά

    ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣΜαρία Ιορδανίδου

    ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: Οικογενειακές σχέσεις

    ΑΛΛΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: Εθνική ζωή [Στιγμές από τον ελληνισμό: Κωνσταντινούπολη (1914), Αλεξάνδρεια (1918-1923), Αθήνα (δεκαετία 1930].

    ΕΙΔΟΣΜυθιστόρημα

    ΕΤΙΚΕΤΕΣ: Αθήνα, Αλεξάνδρεια, Αναμνήσεις, Ελληνισμός, Κωνσταντινούπολη

    ΔΙΑΦΟΡΑ:

    ΣΕΛΙΔΕΣ177

    ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ-ΚΡΙΤΙΚΗ: Μπορεί κανείς να τη διαβάσει εδώ.

    ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ:

    1. Να αναφέρεις τα μέρη στα οποία έζησε η πρωταγωνίστρια του βιβλίου και μερικά βασικά σημεία του τρόπου ζωής της σε αυτά. Στη συνέχεια μελέτησε τη βιογραφία της συγγραφέα και γράψε τις παρατηρήσεις σου.
    2. Σε κάποιο σημείο του βιβλίου, η αφηγήτρια αναφέρεται στη ζωή των προσφύγων που ήρθαν από τη Μικρά Ασία, το 1922, στην Αθήνα. Κατάγραψε τον τρόπο ζωής τους τα πρώτα χρόνια  και κατόπιν επισήμανε τις συνέπειες που είχε η άφιξή τους στην Ελλάδα. Βοήθεια μπορείς να αντλήσεις και από το βιβλίο της Ιστορίας Γ΄ Γυμνασίου.
    3. Να σχολιάσεις σε μία παράγραφο τη φράση που υπάρχει στο τέλος του βιβλίου: «Τα χρόνια στέκονται. Εμείς περνούμε».
    4. Εάν έχεις διαβάσει το βιβλίο «Η αυλή μας» της ίδιας συγγραφέα, προσπάθησε να κάνεις μια σύγκριση ως προς το περιεχόμενο των δύο βιβλίων, τον τρόπο γραφής και την πρώτη ύλη τους.
    5. Στο βιβλίο αναφέρεται το όνομα του Αλέξανδρου Δελμούζου. Προσπάθησε να κάνεις μια παρουσίαση με σημαντικές στιγμές του βίου του, τονίζοντας ιδιαίτερα το εκπαιδευτικό του έργο.


  • [Article 1174]90. ΟΙ ΑΣΚΗΤΕΣ ΤΟΥ ΠΛΗΘΟΥΣ, Λ. Πέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου

    137278-oi-askites-tou-plithous

    ΤΙΤΛΟΣ: Οι ασκητές του πλήθους

    ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ: Λότη Πέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου

    ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑΟικογενειακές σχέσεις

    ΑΛΛΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑΗ αγάπη για τους συνανθρώπους μας/Οι φιλικοί δεσμοί/Η αγάπη

    ΕΙΔΟΣΔιηγήματα

    ΕΤΙΚΕΤΕΣ: Θάνατος, Καθημερινή ζωή, Πεπρωμένο

    ΔΙΑΦΟΡΑ:

    ΣΕΛΙΔΕΣ110

    ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ-ΚΡΙΤΙΚΗ: Μπορεί κανείς να τη διαβάσει εδώ.

    ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ:

    1. Παρουσίασε σε γενικές γραμμές στους συμμαθητές σου το περιεχόμενο των πέντε διηγημάτων του βιβλίου.
    2. Προσπάθησε να δώσεις έναν άλλο τίτλο σε καθένα από τα διηγήματα και να δικαιολογήσεις τις επιλογές σου.
    3. Προσπάθησε να δώσεις σε κάποιο διήγημα ένα δικό σου τέλος.
    4. Στο οπισθόφυλλο του βιβλίου αναφέρεται ότι ο καθένας από τους πέντε «καθημερινούς» ανθρώπους που παρουσιάζονται, «παίρνει μια ξεχωριστή θέση στο υπαρξιακό πρόβλημα της ζωής και του θανάτου». Τι νομίζεις ότι εννοεί η συγγραφέας; Ανάπτυξε τις απόψεις σου, κάνοντας αναφορές στα διηγήματα.
    5. Βασικό χαρακτηριστικό γραφής της συγγραφέα είναι ο τρόπος που συνδέει το αφηγηματικό της υλικό. Εντόπισε μερικά παραδείγματα από το βιβλίο και κατάγραψε τις παρατηρήσεις σου.


  • [Article 1166]89. ΛΕΜΟΝΟΔΑΣΟΣ, Κ. Πολίτης

    16006434._UY200_

    ΤΙΤΛΟΣ: Λεμονοδάσος

    ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ: Κοσμάς Πολίτης

    ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑΗ αγάπη για τους συνανθρώπους μας/Οι φιλικοί δεσμοί/Η αγάπη

    ΑΛΛΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑΟ άνθρωπος και η φύση, Πόλη – Ύπαιθρος

    ΕΙΔΟΣΜυθιστόρημα

    ΕΤΙΚΕΤΕΣ: Έρωτας, Νέοι, Πόρος

    ΔΙΑΦΟΡΑ: Μπορεί κανείς να βρει το βιβλίο σε ηλεκτρονική μορφή εδώ.

    ΣΕΛΙΔΕΣ204

    ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ-ΚΡΙΤΙΚΗ: Μπορεί κανείς να τη διαβάσει εδώ.

    ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ:

    1. Να σχολιάσεις τον τίτλο του βιβλίου. Ποιον άλλον τίτλο θα επέλεγες να δώσεις; Να αιτιολογήσεις την επιλογή σου.
    2. Ποιος πιστεύεις ότι ήταν ο στόχος του συγγραφέα, εκδίδοντας αυτό το βιβλίο;
    3. Σε κάποιο σημείο του βιβλίου παρατίθεται ένα κεφάλαιο με τον τίτλο Ιντερμέτζο. Κάνε μια μικρή έρευνα, για να βρεις το νόημα αυτής της λέξης, καθώς και τον ρόλο που επιτελεί σε θεατρικά και μουσικά έργα. Για ποιο λόγο πιστεύεις ότι ο συγγραφέας παρενέβαλε ένα τέτοιο κεφάλαιο στο συγκεκριμένο βιβλίο;
    4. Τι σκοπό εξυπηρετεί, κατά τη γνώμη σου, το τελευταίο κεφάλαιο του βιβλίου; Πιστεύεις ότι η παράλειψή του, θα έθετε κάποιο θέμα στην αξία του έργου;
    5. Ο Κοσμάς Πολίτης ανήκει στη λεγόμενη Γενιά του 30. Κάνε μια μικρή παρουσίαση αναφορικά με τα χαρακτηριστικά αυτής της γενιάς στο χώρο της πεζογραφίας.


  • [Article 1159]88. ΛΕΩΝΗΣ, Γ. Θεοτοκάς

    22a42eed-1dbc-4493-afdd-feab4ade0ada_8

    ΤΙΤΛΟΣ: Λεωνής

    ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ: Γιώργος Θεοτοκάς

    ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑΕθνική ζωή

    ΑΛΛΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑΕφηβικοί Έρωτες, Λαογραφικά

    ΕΙΔΟΣΜυθιστόρημα

    ΕΤΙΚΕΤΕΣ: Ελληνισμός, Καθημερινή ζωή, Κωνσταντινούπολη, Φιλία

    ΔΙΑΦΟΡΑ: Χρήσιμο για τις απαντήσεις των ερωτήσεων μπορεί να αποτελέσει το εξής άρθρο.

    ΣΕΛΙΔΕΣ181

    ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ-ΚΡΙΤΙΚΗ: Μπορεί κανείς να τη διαβάσει εδώ.

    ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ:

    1. Στο οπισθόφυλλο του βιβλίου αναγράφεται: «Το γνωστό εξομολογητικό μυθιστόρημα του Γιώργου Θεοτοκά, όπου τα προσωπικά βιώματα μετατρέπονται σε καθολική θεώρηση μιας εποχής». Προσπάθησε να σχολιάσεις την παραπάνω φράση σε 1-2 παραγράφους.
    2. Το βιβλίο μάς δίνει την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε σημαντικά ιστορικά γεγονότα μέσα από τις σκέψεις ενός εφήβου. Να αναφέρεις ποια είναι αυτά και ποια χρονική περίοδο καλύπτουν.
    3. Η Κωνσταντινούπολη, έτσι όπως παρουσιάζεται στο βιβλίο, μπορεί να χαρακτηριστεί ως πολυεθνική και πολυπολιτισμική. Προσπάθησε να δικαιολογήσεις τους παραπάνω χαρακτηρισμούς με αναφορές στο βιβλίο.
    4. Σε πολλά σημεία του βιβλίου περιγράφεται ο Δημοτικός Κήπος του Ταξιμιού. Προσπάθησε να τον ζωγραφίσεις, παίρνοντας ιδέες από την περιγραφή του αφηγητή.
    5. Με αφορμή το βιβλίο προσπάθησε να εκφράσεις τις απόψεις σου για το πώς επιδρούν ο γενέθλιος τόπος και τα παιδικά βιώματα στη ζωή του ανθρώπου, όταν αυτός ενηλικιωθεί.
    6. Στο βιβλίο αναφέρονται και περιγράφονται πολλά ομαδικά παιχνίδια. Προσπάθησε να τα συγκρίνεις με τους σημερινούς τρόπους ομαδικής διασκέδασης των εφήβων.
    7. Να παρουσιάσεις στην τάξη τη ζωή των Ελλήνων της Πόλης. Αναφορές μπορείς να κάνεις στα ήθη και έθιμά τους, στον τρόπο ζωής τους, στις επιδόσεις τους στα γράμματα κ.ά.


  • [Article 1154]87. ΜΙΚΡΕΣ ΚΥΡΙΕΣ, Λ. Μέι Άλκοτ

    thumbnail

    ΤΙΤΛΟΣ: Μικρές κυρίες

    ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ: Λουίζα Μέι Άλκοτ

    ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑΠαλαιότερες μορφές ζωής

    ΑΛΛΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑΟικογενειακές σχέσεις, Η βιοπάλη/Το αγωνιστικό πνεύμα του ανθρώπου

    ΕΙΔΟΣΜυθιστόρημα

    ΕΤΙΚΕΤΕΣ: Αδελφική σχέση, Καθημερινή ζωή, Σχέση μητέρας-κόρης, Φιλία

    ΔΙΑΦΟΡΑ: Το βιβλίο μεταφέρθηκε στη μεγάλη οθόνη το 1994.

    ΣΕΛΙΔΕΣ275

    ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ-ΚΡΙΤΙΚΗ: Μπορεί κανείς να τη διαβάσει εδώ.

    ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ:

    1. Σε ποια εποχή και σε ποιον τόπο αναφέρεται το συγκεκριμένο βιβλίο; Παρουσίασε σε γενικές γραμμές τον τρόπο ζωής των ανθρώπων, όπως περιγράφεται στο βιβλίο.
    2. Στο βιβλίο αναφέρεται ότι ο πατέρας της οικογένειας πήγε ως εθελοντής στον πόλεμο Βορείων και Νοτίων. Για ποιους λόγους έγινε αυτός ο πόλεμος και ποιες συνέπειες είχε;
    3. Ποια μηνύματα μας μεταδίδει η συγγραφέας μέσα από αυτό το βιβλίο;
    4. Πώς περιγράφονται οι σχέσεις της οικογένειας Μαρτς;
    5. Θα ήθελες να ζεις στην εποχή που αναφέρεται το βιβλίο ή όχι; Αιτιολόγησε τις σκέψεις σου.
    6. Ποιο πρόσωπο του βιβλίου σου έκανε εντύπωση και γιατί;
    7. Συνέχισε το βιβλίο από εκεί που σταμάτησε η συγγραφέας και προσπάθησε να δώσεις ένα άλλο τέλος.
    8. Η συγγραφέας λόγω της μεγάλης επιτυχίας που γνώρισε το βιβλίο «αναγκάστηκε» να γράψει ένα ακόμη, για να μάθει το αναγνωστικό κοινό την τύχη των ηρώων. Ο τίτλος του νέου βιβλίου ήταν «Μικροί κύριοι». Ποιο νομίζεις ότι θα ήταν το περιεχόμενό του;


  • [Article 1142]85. ΑΜΙΛΗΤΗ ΑΓΑΠΗ, Λ. Πέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου

    thumbnail

    ΤΙΤΛΟΣ: Αμίλητη αγάπη

    ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ: Λότη Πέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου

    ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: Εφηβικοί Έρωτες

    ΑΛΛΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: Η αγάπη για τους συνανθρώπους μας/Οι φιλικοί δεσμοί/Η αγάπη, Προβλήματα της σύγχρονης ζωής

    ΕΙΔΟΣΜυθιστόρημα

    ΕΤΙΚΕΤΕΣ: Θέληση, Κινητικά προβλήματα, Στερεότυπα/Ρατσισμός, Σχολικός εκφοβισμός (bullying), Φιλία

    ΔΙΑΦΟΡΑ:

    ΣΕΛΙΔΕΣ144

    ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ?ΚΡΙΤΙΚΗ: Μπορεί κανείς να τη διαβάσει εδώ.

    ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ:

    1. Προσπάθησε να εξηγήσεις τον τίτλο του βιβλίου. Πρότεινε έναν άλλο που νομίζεις ότι θα απέδιδε το περιεχόμενο του βιβλίου.
    2. Ποια μηνύματα μας μεταδίδει η συγγραφέας του βιβλίου;
    3. Πώς προσπάθησε η μητέρα της πρωταγωνίστριας να ενθαρρύνει την κόρη της, όταν αυτή θα πήγαινε σε ένα καινούριο σχολείο; Εσύ, από τη σκοπιά του παιδιού, πώς κρίνεις αυτόν τον τρόπο;
    4. Ποιες είναι οι παρατηρήσεις σου σχετικά με τις αφηγηματικές τεχνικές του βιβλίου; Να επιμείνεις περισσότερο στη λειτουργία του αφηγητή και στη χρονική σειρά παρουσίασης των γεγονότων. Θα σε βοηθήσει η μελέτη των  σημειώσεων που θα βρεις εδώ.
    5. Βρες στο διαδίκτυο τον πίνακα «Έκτωρ και Ανδρομάχη» του Giorgio de Chirico και γράψε τις σκέψεις σου για τον πίνακα αυτόν. Κάνε μια μικρή έρευνα στο διαδίκτυο για τα αγαπημένα θέματα αυτού του ζωγράφου.
    6. Προσπάθησε να σχολιάσεις σε μία παράγραφο τη φράση που συναντάμε στο βιβλίο: «Τύχη είναι το ψευδώνυμο του Θεού, όπου δε θέλει να βάλει την υπογραφή του».
    7. Προσπάθησε να δώσεις ένα άλλο τέλος στο βιβλίο.
    8. Εάν έχεις διαβάσει και άλλα βιβλία της Λότης Πέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου, ποιες παρατηρήσεις θα είχες να κάνεις σχετικά με τους ήρωες των βιβλίων της και τα κυριότερα θέματα αυτών;


  • [Article 1137]84. ΖΩΗ ΣΑΝ ΑΣΑΝΣΕΡ, Φ. Μανδηλαράς

    Zoi_san_asanser_Filippos_Mandilaras_11

    ΤΙΤΛΟΣ: Ζωή σαν ασανσέρ

    ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ: Φίλιππος Μανδηλαράς

    ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑΠροβλήματα της σύγχρονης ζωής

    ΑΛΛΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑΟικογενειακές σχέσεις, Η αγάπη για τους συνανθρώπους μας/Οι φιλικοί δεσμοί/Η αγάπη, Εφηβικοί Έρωτες

    ΕΙΔΟΣΜυθιστόρημα

    ΕΤΙΚΕΤΕΣ: Αδελφική σχέση, Έρωτας, Εφηβεία, Οικογένεια/Οικογενειακά προβλήματα, Οικονομική κρίση, Προβλήματα πόλης

    ΔΙΑΦΟΡΑ:

    ΣΕΛΙΔΕΣ126

    ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ-ΚΡΙΤΙΚΗ: Μπορεί κανείς να τη διαβάσει εδώ.

    ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ:

    1. Να παρουσιάσεις με λίγα λόγια την υπόθεση του βιβλίου και να σχολιάσεις τον ιδιαίτερο τρόπο με τον οποίο είναι γραμμένο. Ποια είναι η σχέση του τίτλου του βιβλίου με την υπόθεση;
    2. Ποια στάδια εξέλιξης παρουσιάζουν οι ιδέες των πρωταγωνιστών του βιβλίου αναφορικά με την αντιμετώπιση της οικονομικής κρίσης;
    3. Τι μηνύματα νομίζεις ότι ήθελε να μας μεταδώσει μέσα από το βιβλίο αυτό ο συγγραφέας;
    4. Μεγάλο μέρος του βιβλίου αφορμάται από την επικαιρότητα συγγραφής του (2012). Μπορείς να αποδείξεις την παραπάνω άποψη;
    5. Σε κάποιο σημείο του βιβλίου αναφέρονται τα σκυλιά του Παβλόφ. Κάνε μια μικρή έρευνα και παρουσίασε στους συμμαθητές σου τα συμπεράσματα στα οποία κατέληξε ο παραπάνω ερευνητής.
    6. Εάν έχεις διαβάσει το βιβλίο «Ύαινες» του ίδιου συγγραφέα, προσπάθησε να κάνεις μια σύγκριση ανάμεσα στα δύο βιβλία ως προς το περιεχόμενο, τους πρωταγωνιστές και τα προβλήματά τους, τη γλώσσα που χρησιμοποιούν κ.λπ.


  • [Article 1129]83. ΥΑΙΝΕΣ, Φ. Μανδηλαράς

    08071-400x400 (1)

    ΤΙΤΛΟΣ: Ύαινες

    ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ: Φίλιππος Μανδηλαράς

    ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑΠροβλήματα της σύγχρονης ζωής

    ΑΛΛΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑΟικογενειακές σχέσεις

    ΕΙΔΟΣΜυθιστόρημα

    ΕΤΙΚΕΤΕΣ: Έρωτας, Εφηβεία, Οικογένεια/Οικογενειακά προβλήματα, Οικονομική κρίση, Προβλήματα πόλης, Φιλία

    ΔΙΑΦΟΡΑ:

    ΣΕΛΙΔΕΣ218

    ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ-ΚΡΙΤΙΚΗ: Μπορεί κανείς να τη διαβάσει εδώ.

    ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ:

    1. Προσπάθησε να καταγράψεις τα στάδια εξέλιξης της χρεωκοπίας στην Ελλάδα, έτσι όπως περιγράφονται στο βιβλίο.
    2. Το βιβλίο αρχίζει και τελειώνει με την ίδια περίπου παράγραφο. Να σχολιάσεις αυτήν την επιλογή του συγγραφέα, σε συνδυασμό με τον σχολιασμό σου για τον αφηγητή.
    3. Ο συγγραφέας σε πολλά σημεία του κειμένου, υιοθετώντας την ιδιόλεκτο των νέων, χρησιμοποιεί αρκετές βωμολοχίες. Για ποιο λόγο νομίζεις ότι το κάνει αυτό; Ποια είναι η δική σου γνώμη για αυτές τις λεκτικές επιλογές του συγγραφέα;
    4. Στο εσώφυλλο του βιβλίου αναγράφεται ότι οι Ύαινες «αποτελούν το δεύτερο σκέλος μιας άτυπης τριλογίας, η οποία εξερευνά το ζήτημα της ταυτότητας στην κρίσιμη εφηβική ηλικία, όπου η εικόνα που έχει ο καθένας για τον εαυτό του υπόκειται σε δεκάδες στρεβλώσεις, αποτέλεσμα της επιτακτικής ανάγκης να ενταχθεί στο κοινωνικό σύνολο». Πώς πιστεύεις ότι βρίσκει εφαρμογή η παραπάνω αναφορά στο συγκεκριμένο βιβλίο;
    5. Στο βιβλίο γίνονται συχνές αναφορές στις οικογενειακές σχέσεις των πρωταγωνιστών. Βάλε τον εαυτό σου στη θέση ενός από αυτούς και προσπάθησε να γράψεις μία επιστολή που θα απευθύνεται στους γονείς σου.
    6. Εάν έχεις διαβάσει το βιβλίο «Ζωή σαν ασανσέρ» του ίδιου συγγραφέα, προσπάθησε να κάνεις μια σύγκριση ανάμεσα στα δύο βιβλία ως προς το περιεχόμενο, τους πρωταγωνιστές και τα προβλήματά τους, τη γλώσσα που χρησιμοποιούν κ.λπ.


  • [Article 1124]82. Ο ΜΕΓΑΛΟΣ ΥΠΝΟΣ, Μ. Καραγάτσης

    9789600503975

    ΤΙΤΛΟΣ: Ο μεγάλος ύπνος

    ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ: Μ. Καραγάτσης

    ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑΟικογενειακές σχέσεις

    ΑΛΛΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑΗ αγάπη για τους συνανθρώπους μας/Οι φιλικοί δεσμοί/Η αγάπη

    ΕΙΔΟΣΜυθιστόρημα

    ΕΤΙΚΕΤΕΣ: Άρρωστο παιδί, Αδελφική σχέση, Αγάπη για τα ζώα, Θάνατος

    ΔΙΑΦΟΡΑ:

    ΣΕΛΙΔΕΣ184

    ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ-ΚΡΙΤΙΚΗ: Μπορεί κανείς να τη διαβάσει εδώ.

    ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ:

    1. Να σχολιάσεις τον τίτλο του βιβλίου και να τον συσχετίσεις με την υπόθεσή του.
    2. Να σχολιάσεις σε μία παράγραφο 80-100 λέξεων την παρακάτω φράση του βιβλίου: «Όταν γεράσει ο άνθρωπος, γίνεται αφόρητα εγωιστής. Μονάχα θύμησες από παλιούς πόνους παιδεύουν την καρδιά του. Οι καινούριες δυστυχίες δεν λογαριάζουν όσο οι παλιές».
    3. Τι πιστεύεις ότι θέλει να μας μεταδώσει ο συγγραφέας μέσα από αυτό το έργο;
    4. Προσπάθησε να συνεχίσεις το βιβλίο από εκεί που το σταμάτησε ο συγγραφέας και να δώσεις ένα άλλο δικό σου τέλος.
    5. Προσπάθησε να κάνεις το οικογενειακό δέντρο της οικογένειας Ρούση. Θα σε βοηθήσει το λογισμικό που θα βρεις εδώ. Στη συνέχεια κάνε και το δικό σου οικογενειακό δέντρο.
    6. Ο Καραγάτσης σε πολλά σημεία του βιβλίου αλλά και σε άλλα βιβλία του αναφέρεται στη στενή σχέση του έρωτα με τον θάνατο. Μελέτησε το άρθρο που θα βρεις εδώ  και γράψε και τις δικές του απόψεις για το συγκεκριμένο θέμα.


  • [Article 1119]81. Ο ΘΑΝΑΤΟΣ ΚΙ Ο ΘΟΔΩΡΟΣ, Μ. Καραγάτσης

    106876

    ΤΙΤΛΟΣ: Ο θάνατος κι ο Θόδωρος

    ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ: Μ. Καραγάτσης

    ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑΟικογενειακές σχέσεις

    ΑΛΛΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ:

    ΕΙΔΟΣΜυθιστόρημα

    ΕΤΙΚΕΤΕΣ: Έρωτας, Εφηβεία, Θάνατος, Χιούμορ

    ΔΙΑΦΟΡΑ:

    ΣΕΛΙΔΕΣ187

    ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ-ΚΡΙΤΙΚΗ: Μπορεί κανείς να τη διαβάσει εδώ.

    ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ:

    1. Να σχολιάσεις τον τίτλο του βιβλίου. Ποιον άλλον τίτλο θα επέλεγες να δώσεις; Να αιτιολογήσεις την επιλογή σου.
    2. Προσπάθησε να εξηγήσεις τον υπότιτλο του βιβλίου «Μυθιστορηματική τραγωδία λίαν ευτράπελος».
    3. Ποια ήθη θέλει να καυτηριάσει ο Καραγάτσης με αυτό το βιβλίο;
    4. Ο αφηγηματικός χρόνος, όπως παρατήρησες, δεν έχει μια ευθύγραμμη πορεία. Χαρακτηρίζεται από αναχρονίες, δηλαδή αναφορές στο παρελθόν (ανάδρομες αφηγήσεις) και αναφορές στο μέλλον (πρόδρομες αφηγήσεις). Μπορείς να το αποδείξεις, κάνοντας συγκεκριμένες αναφορές στο βιβλίο;
    5. Σε αρκετά σημεία μπορεί κανείς να παρατηρήσει τη φωνή του αφηγητή, ο οποίος σχολιάζει τα γεγονότα. Μπορείς να καταγράψεις μερικά παραδείγματα;
    6. Η οπτική γωνία του αφηγητή είναι αυτή του παντογνώστη, καθώς γνωρίζει τις σκέψεις όλων των προσώπων. Μπορείς να το αποδείξεις, κάνοντας αναφορές στο βιβλίο;


  • [Article 1113]80. Η ΜΕΓΑΛΗ ΧΙΜΑΙΡΑ, Ν. Καραγάτσης

    004140

    ΤΙΤΛΟΣ: Η μεγάλη Χίμαιρα

    ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ: Μ. Καραγάτσης

    ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: Οικογενειακές σχέσεις

    ΑΛΛΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: Λαογραφικά, Ο άνθρωπος και η φύση, Πόλη  – Ύπαιθρος

    ΕΙΔΟΣΜυθιστόρημα

    ΕΤΙΚΕΤΕΣΕλληνισμός,  Έρωτας, Θάλασσα, Θάνατος, Πεπρωμένο, Σύρος

    ΔΙΑΦΟΡΑ:

    ΣΕΛΙΔΕΣ322

    ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ-ΚΡΙΤΙΚΗΜπορεί κανείς να τη διαβάσει εδώ.

    ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ:

    1. Ποια ήταν στη μυθολογία η Χίμαιρα; Γιατί πιστεύεις ότι ο συγγραφέας εμπνεύστηκε από αυτή;
    2. Το βιβλίο «Η μεγάλη Χίμαιρα» χαρακτηρίζεται ως ένα «λεπτομερές ψυχογράφημα». Έχοντας ως αφετηρία το κείμενο, προσπάθησε να εξηγήσεις τον παραπάνω όρο.
    3. Στην αρχή του βιβλίου υπάρχουν δύο φωνές-οπτικές γωνίες, του αφηγητή και της πρωταγωνίστριας, της Μαρίνας. Παράλληλα, ο αφηγηματικός χρόνος αποδίδεται με αναχρονίες. Να αναφέρεις μερικά παραδείγματα από το βιβλίο που επιβεβαιώνουν τα παραπάνω. Ποιο πιστεύεις ότι είναι το αισθητικό αποτέλεσμα αυτών των επιλογών του συγγραφέα;
    4. Ποιο από τα πρόσωπα που παρουσιάζονται στο βιβλίο σού έκανε ιδιαίτερη εντύπωση και γιατί;
    5. Ποια χαρακτηριστικά του ελληνικού τρόπου ζωής αναφέρει ο συγγραφέας; Ποια από αυτά πιστεύεις ότι υπάρχουν στην περιοχή σου ακόμα και σήμερα;
    6. Πιστεύεις ότι ο συγγραφέας εμπνεύστηκε από μια ιστορία αληθινή; Ανάπτυξε τη γνώμη σου.
    7. Προσπάθησε να κάνεις μια παρουσίαση του Καραγάτση με σημαντικούς σταθμούς της ζωής του και του έργου του. Για περισσότερες πληροφορίες μπορείς να δεις εδώ.