Δημητρακάκης Κων/νος M. ed.

Σύμβουλος Εκπ/σης ΠΕ 70 - τ. Αναπληρωτής Δ/ντής Π.Ε. Φθιώτιδας - τ. Δ/ντής ΠΕΚ Λαμίας

Επιλογές

Υλικό ανά γνωστικό αντικείμενο

Γενικό υποστηρικτικό υλικό

 

Φιλαράκια - Δημοτικό Σχολείο Νέου Ρυσίου

 

Λέγε με "Φίλε"

 

Σχολική βία Μέρος Α΄

Σχολική βία Μέρος Β΄

Περιγραφή:

Η ιδέα για την ταινία ήταν της υπεύθυνης του ΓΡΑΣΕΠ του 2ου Γυμνασίου Ελληνικού ( Σωτηροπούλου Ντιάνας), έπειτα από παρότρυνση της διευθύντριας (Σταρρά Μαριάνθης), να βρεθεί τρόπος για να αντιμετωπιστεί το φαινόμενο της σχολικής βίας. Συνεργάστηκαν οι καθηγητές (Αναγνωστάκη Έφη και Σκλαβούνος Αντώνης) και μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου. Οι μαθητές αναπαριστούν μορφές σχολικής βίας και οι καθηγητές δίνουν συμβουλές για την αντιμετώπιση της. Τέλος, οι μαθητές απευθύνονται στο παιδί-θύμα και το συμβουλεύουν. Το βίντεο αυτό είναι μέρος από την δουλειά που έχει γίνει και είναι όπως παρουσιάστηκε στο Camera Zizanio 2011. Το βίντεο μας απέσπασε τιμητική διάκριση στον Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό του Υπουργείου Παιδείας.

 

Συζήτηση για την ταινία Min bedste fjende (My good enemy)


ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ:

Min bedste fjende (2010)
Χώρα παραγωγής: Δανία
Είδος: Δραματική (σχολικός εκφοβισμός)
Διάρκεια: 90'
Σκηνοθεσία: Oliver Ussing
Σενάριο: Thorstein Thomsen, Oliver Ussing
Ηθοποιοί: Nikolaj St?vring Hansen, Katrin Alfredsdottir, Rasmus Lind Rubin, Jonas Eilskov Jensen, Benjamin Molsing, Damon Anthony Phillips Jerichow κ.ά.
Κατάλληλη: 11+ (Προσοχή όμως, διότι περιέχει σκηνές αποκρουστικής βίας!)

Η ιστορία διαδραματίζεται στη Δανία σε μια τάξη Γυμνασίου. Πρωταγωνιστής είναι ο Alf ένα ήσυχο παιδί που του αρέσει το μπαλέτο. Λόγω του χαρακτήρα και των ενδιαφερόντων του δέχεται στο σχολείο συνεχείς εκφοβιστικές επιθέσεις από μια κλίκα συμμαθητών του που φτάνουν μέχρι και σε ακραίες καταστάσεις (σπάσιμο του ποδιού για να μην πηγαίνει μπαλέτο).
Στην προσπάθειά του να βρει διέξοδο εμπνέεται από ένα κόμικ (Niccolo). Σύμφωνα με το κόμικ έπρεπε να βάλει φωτιά στην παλιά του ζωή (μέσω προσωπικών αντικειμένων που του τη θύμιζαν) και να αλλάξει τρόπο ζωής περνώντας στην αντεπίθεση. Παράλληλα, έρχεται σε επαφή με ακόμα ένα συμμαθητή του που δέχεται κι αυτός εκφοβιστικές επιθέσεις, τον Τόκε. Ο Τόκε συλλέγει έντομα και αγαπά πολύ το κουνελάκι του. Μαζί μοιράζονται τους προβληματισμούς τους (αφού δεν εκμυστηρεύονται σε κανέναν ενήλικα το τι τους συμβαίνει) και καταστρώνουν σχέδια για να πλήξουν τους εκφοβιστές.
Σταδιακά προσελκύουν κι άλλα παιδιά και μετατρέπονται σε κλίκα με «τελετουργίες» μύησης (κάψιμο της παλιάς ζωής), κώδικα συμπεριφοράς και εμφάνισης κ.ά. Θεωρούν πως η προσδοκώμενη «νέα ζωή» θα τους βοηθήσει να ξεφύγουν από το μαρτύριο που βίωναν. Η πορεία αυτή θα τους επιφέρει σημαντικές συναισθηματικές μεταβολές, θα τους οδηγήσει ενώπιον κρίσιμων διλημμάτων και θα τους θέσει τα υπαρξιακά ερωτήματα του ποιοι πραγματικά είναι και τι θέλουν από τη ζωή τους. Μέσα από την αλλαγή αυτή η φιλία τους δοκιμάζεται, ο τρόπος που προσεγγίζουν τα υπόλοιπα παιδιά εκπλήσσει, οι αρχικοί τους στόχοι διαφοροποιούνται. Τελικά, η απάντηση στον εκφοβισμό είναι η υιοθέτησή του; Το παιδί στόχος μπορεί να μετατραπεί σε εκφοβιστή και αντίστροφα; Ο εκφοβιστής επιλέγει τους στόχους ή στρέφεται προς όλους ακόμα και προς τους φίλους του; Τα παιδιά μπορούν να γίνουν αμείλικτα; Η συμπόνια είναι αξία για τα παιδιά; Ορισμένα ερωτήματα που την απάντησή τους πραγματεύεται η ταινία.

 

Διαδικτυακή συζήτηση «Ενδοσχολική βία - Συμβιώνοντας στο Σχολείο»

 

"Μη φοβάσαι, μίλα!", ταινία του 132ου Δημοτικού Σχολείου Αθήνας

 

Ο Καραγκιόζης κατά της σωματικής τιμωρίας των παιδιών!

 

Ο Ευγένιος Τριβιζάς κατά της σωματικής τιμωρίας των παιδιών!

 

Η Κάρμεν Ρουγγέρη κατά της σωματικής τιμωρίας των παιδιών!

 

"Μου είπαν ότι είναι σχολείο", ταινία των μαθητών της Α΄τάξης του 41ου ΓΕΛ Αθήνας

 

"Οι Μαυροκέφαλοι", ταινία των μαθητών της Α΄ τάξης του Λυκείου Αγρού Κέρκυρας Α΄μέρος

 

"Οι Μαυροκέφαλοι", ταινία των μαθητών της Α΄ τάξης του Λυκείου Αγρού Κέρκυρας Β΄μέρος

 

Ραδιοφωνικό μήνυμα κατά της σωματικής τιμωρίας των παιδιών

 

Γνωρίζετε ότι...

 

SOS 1056 Εθνική τηλεφωνική γραμμή για τα παιδιά

 

Bullying

 

Κάνε τη διαφορά....Μίλα τώρα!

 

Τα μπλε γιαλιά? Μια ταινία του Γ. Κουφονίκου. Το σενάριο βασίζεται στην ιστορία «Στη φωλιά του Νίκου» του Β. Ηλιόπουλου από τον συλλογικό τόμο της ΕΨΥΠΕ «Μίλα μη φοβάσαι ? τρεις ιστορίες για τη βία στο σχολείο». «Ο Γιώργος πηγαίνει στο νέο σχολείο του φορώντας τα μπλε γυαλιά. Δεν ξέρει ότι όλοι υποστηρίζουν μια ομάδα με μωβ χρώμα. Τα παιδιά παροτρύνουν το Νίκο να του πάρει τα μπλε γυαλιά. Εκείνος το κάνει και μάλιστα τον απειλεί να μη μιλήσει σε κανέναν. Τι θα γίνει τελικά; Τι λύση θα δώσουν τα ίδια τα μπλε γυαλιά;

 

Ρεπορτάζ για τον σχολικό εκφοβισμό 

 

«Μικρός και άγνωστος» Ποίημα μαθήτριας για τον σχολικό εκφοβισμό δραματοποιημένο από μαθητής γυμνασίου και λυκείου του Λεόντειου Λυκείου Νέας Σμύρνης.

 

«Η βία μέσα μου» Μέσα από το video και τις διάφορες σκηνές του προβάλλεται η ψυχολογία του παιδιού θύτη και γίνεται ενημέρωση για τις πιο συχνές μορφές βίας που μπορεί κανείς να συναντήσει όχι μόνο σε ένα σχολείο αλλά και σε οποιοδήποτε μέρος συχνάζουν νέοι κι έφηβοι. Το video αυτό είναι μια συνεργασία του Ομίλου Καινοτόμων Δράσεων με την Ακαδημία Γυμναστικής και Χορού του Λεοντείου Λυκείου Νέας Σμύρνης.

 

«Για να μην χαθούν τα χρώματα» Βίντεο για την ευαισθητοποίηση των μαθητών γύρω από το θέμα του σχολικού εκφοβισμού.

 

"Δες τα πράγματα αλλιώς" Ένα βίντεο με θέμα τον εκφοβισμό στο δημοτικό σχολείο.

 

Ενδοσχολική βία-32 Δ.Σ.Πατρών Μια ταινία μικρού μήκους από τους μαθητές/τριες της ΣΤ' Τάξης.