Ο καιρός

O καιρός σήμερα

Μερικά από Πόρτο Ράφτη

Μερικά από Λέχαιο

*Το ρεμπέτικο*

Πρόκειται για πειραματική εργασία πάνω στην παραγωγή εκπαιδευτικού λογισμικού με πολυμέσα, με θέμα «το ρεμπέτικο» σε μια όσο το δυνατόν συνολική προσέγγιση. Η αρχική εφαρμογή (1992 – 1993) ήταν σε μορφή Toolbook, ήταν πολύ πιο εμφανίσιμη και πιο λειτουργική μόνο που δεν «παίζει» στα σημερινά δεδομένα. Η μεταγραφή στο blog έγινε για να μην πάει χαμένο το υλικό και είναι αφιερωμένη στο φίλο μου το Νίκο.

Η αρχική οθόνη της εφαρμογής

Η ενότητα «Ιστορία» περιλαμβάνει 4 κείμενα απο το βιβλίο της Μαρίας Κωνσταντινίδου «Κοινωνιολογική ιστορία του ρεμπέτικου»: (Η εξέλιξη του ρεμπέτικου) (Α περίοδος 1932-1942) (Β περίοδος 1932-1942) (Γ’ περίοδος 1942-1955) και ένα δοκίμιο του Ντίνου Χριστιανόπουλου (Φιλολογία του ρεμπέτικου) απο το βιβλίο «Με τέχνη και με πάθος»

Η ενότητα «Κοινωνιολογική προσέγγιση» περιλαμβάνει 2 αποσπάσματα κειμένου απο το βιβλίο της Κωνσταντινίδου σχετικά με τα (Κοινωνικά στρώματα) που διαμόρφωσαν το ρεμπέτικο και με τις (Περιοχές – κέντρα) της εποχής εκείνης. Κείμενο και φωτογραφικό υλικό από 4 περιοχές – κέντρα: Αθήνα, Πειραιάς, Θεσσαλονίκη, Σμύρνη, ενώ αναμένεται η Σύρος. Επίσης, 2 δοκίμια του Ντίνου Χριστιανόπουλου σχετικά με τη (Γλώσσα) του ρεμπέτικου και τη (Μυθολογία) των ρεμπέτικων τραγουδιών.

Η ενότητα «Συνθέτες – ερμηνευτές» περιλαμβάνει: ένα ακόμα δοκίμιο του Ντίνου Χριστιανόπουλου με θέμα (Προσωπογραφία) του ρεμπέτικου κόσμου και μια λίστα με 69 συνθέτες και ερμηνευτές να επιλέξεις. Σε κάθε συνθέτη μπορούσες να δεις τη βιογραφία του, φωτογραφίες με επεξηγηματικούς υπότιτλους και μια λίστα με τα τραγούδια του μερικά απο τα οποία μπορούσες να ακούσεις και ηχητικό απόσπασμα. Οι βιογραφίες και οι λίστες με τα τραγούδια είναι απο τη «Ρεμπέτικη ανθολογία» του Τάσου Σχορέλη, οι δε φωτογραφίες, οι περισότερες είναι απο τα «Ρεμπέτικα τραγούδια» του Ηλία Πετρόπουλου (δες πηγές).

Η λίστα περιλαμβάνει τους:

Α’ περίοδος:  Ανώνυμος, Δημήτρης Σέμσης ή Σαλονικιός, Γρηγόρης Ασίκης, Δημήτρης Ατραίδης, Μανώλης Χρυσαφάκης ή Φυστιξής, Γιάννης Δραγάτσης ή Ογδοντάκης ή Ογδόντας, Παναγιώτης Τούντας, Ζαχαρίας ΚασιμάτηςΕυάγγελος Σωφρονίου ή Βαγγελάκης, Κώστας Σκαρβέλης ή ΠαστουρμάςΓιώργος Δραγάτσης, Κώστας Καρίπης, Κώστας Ρούκουνας, Αντώνης Διαμαντίδης ή Νταλγκάς, Γιάννης Ετσιρείδης ή Ιντζιρίδης ή Γιοβάν Τσαούς, Δημήτρης Μπαρούς ή Λορέντζος, Αντώνης Καλυβόπουλος, Κοσμάς Κοσμαδόπουλος, Ιάκωβος Μοντανάρης ή Γιακουμής, Σταύρος Παντελίδης, Βαγγέλης Παπάζογλου ή Αγγούρι, Δημήτρης Περδικόπουλος, Μηνάς Πορτοκάλης, Κώστας Τζόβενος

Β’ περίοδος:  Αμπάτης ή Γιώργος ΜπάτηςΔελιάς Ανέστος ή Ανεστάκι ή Αρτέμης, Γιώργος Κάρλας, Στέλιος Χρυσίνης, Σταύρος Τζουανάκος, Βασίλης Καψάλης ή Καραπατάκης, Απόστολος Χατζηχρήστος, Μάρκος Βαμβακάρης, Γαβριήλ Μαρίνος ή Μαρινάκης, Μιχάλης Γενίτσαρης, Γκόγκος Δημήτρης ή Μπαγιαντέρας, Λευτέρης Γουναρόπουλος, Θόδωρος Δερβενιώτης, Φραγκίσκος Ζουριδάκης, Γιώργος Ροβερτάκης, Σπύρος Περιστέρης, Γιάννης Παπαϊωάννου, Νίκος Μάθεσης, Βασίλης Τσιτσάνης, Στέλιος Κηρομύτης, Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου, Νίκος Λογοθέτης, Οδυσσέας Μοσχονάς, Γιάννης Μπαφούνης, Ηλίας Ποτοσίδης, Γιάννης Σταμούλης ή Μπιρ Αλλάχ, Δημήτρης Φράτης ή Κουλουριώτης ή Μητσάρας, Δημήτρης ή Κούλης Σκαρπέλης

Γ’ περίοδος: Απόστολος Καλδάρας, Μπάμπης Μπακάλης, Σπύρος Καλφόπουλος, Κώστας Καπλάνης, Γεράσιμος Κλουβάτος, Γιάννης Κυριαζής, Γιώργος Λαύκας, Γιώργος ΜητσάκηςΓιώργος Μουφλουζέλης, Μήτσος Παπασίκας, Κώστας Πεδής, Παναγιώτης Πετσάς, Θόδωρος Πολυκανδριώτης, Αντώνης Ρεπάνης, Γιάννης Τατασόπουλος ή ΝτίλιγκερΦώτης Χαλουλάκος ή Φωτάκης,Μανώλης Χιώτης.

Η ενότητα «Μουσικολογική προσέγγιση» περιλαμβάνει μια μικρή εισαγωγή και πληροφορίες για τους «μουσικούς δρόμους«, τους «χορευτικούς ρυθμούς» και τα «όργανα» που χρησιμοποιήθηκαν.

Η εφαρμογή έκλεινε με τους συντελεστές:

Share