Ανδρέας
Ιωάννου Κασσέτας
akasset@otenet.gr mailto:kassetas@sch.gr
Όταν αποστηθίζουμε τα πράγματα λέμε ΥΛΗ
Όταν ερωτευόμαστε τα πράγματα λέμε
ΜΥΣΤΗΡΙΟ
Νίκος Καρούζος
Σύνδεση με τη σελίδα SCRIPTA MANENT
Σύνδεση με την πρώτη σελίδα Οι
φυσικοί και η φυσική
H έννοια
Φυσική
στην Τουρκία
Ασκήσεις Φυσικής
με μετάφραση στα Ελληνικά
Αναλυτικό
Πρόγραμμα για μαθητές 15 ετών
Η Φυσική
στην Α΄ Γυμνασίου
Η έννοια “όγκος υλικού σώματος “
Η μέτρηση της μάζας. Μάζα και όγκος. Μάζα και βάρος.
Οι έννοιες της Φυσικής
Η έννοια «ΕΝΝΟΙΑ»
Η έννοια ΔΥΝΑΜΗ
Η έννοια ΟΡΜΗ
Η έννοια ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ
Η έννοια ΕΝΘΑΛΠΙΑ
Η έννοια ΡΟΠΗ
ΔΥΝΑΜΗΣ
Η έννοια ΡΟΠΗ
ΑΔΡΑΝΕΙΑΣ
Η έννοια ΚΕΝΤΡΟ ΜΑΖΑΣ
Ο χώρος ήταν
Πύργος και ο χρόνος Μάρτιος
Θεσσαλονίκη . Συνέδριο 2013
Εξομολογήσεις
μιας γυάλινης μπίλιας ολοστρόγγυλης
Ένας διάλογος
Την Τετάρτη 9 Ιανουαρίου 2013, στο βιβλιοπωλείο ΙΑΝΟΣ, Σταδίου 24
oι εκδόσεις ΚΑΣΤΑΝΙΩΤΗ και ο ΙΑΝΟS
παρουσιάζουν τη σειρά των
εννέα βιβλίων του Χρήστου Καρακόλη με γενικό τίτλο ”Τετράδια Φυσικής”.
Για τα "Τετράδια" θα μιλήσουν οι :
Στέφανος
Τραχανάς, διευθυντής Πανεπιστημιακών Εκδόσεων Κρήτης,
Ανδρέας
Κασσέτας, φυσικός-συγγραφέας,
Γιώργος
Γραμματικάκης, καθηγητής Πανεπιστημίου Κρήτης.
Πανελλήνιες
εξετάσεις στη Φυσική Κατεύθυνσης
Ώρα 16.30.
Επιστροφή από το βαθμολογικό κέντρο
για τις
προφορικές εξετάσεις των φυσικώς αδυνάτων.
Μέχρι τις
22.00 θα προσπαθήσω να παρουσιάσω
τις λύσεις
των θεμάτων και μια συνολική εκτίμηση
Με 20 ώρες καθυστέρηση. Μια δικαιολογία. Προέκυψε
και η ακύρωση
του θέματος Γ4 και ένιωσα την ανάγκη να πάρω θέση
14Ο
Συνέδριο της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών
Βούρλα καμένα, τόξο
ουράνιο και Προγράμματα αναλυτικά
Μυτιλήνη, Σάββατο 28 Απριλίου 2012,
στις 10 το πρωί
Εμπορικό επιμελητήριο Λέσβου
Ημερίδα με θέμα : Η διδασκαλία των φυσικών επιστήμων.
Διδακτική
μεθοδολογία και αναλυτικά προγράμματα σπουδών
Ώρα 12.00 Ομιλία Ανδρέα Κασσέτα : Η Φυσική στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Ένας ουρανός δεοντολογία και μια βραχώδης γήινη πραγματικότητα .
Και κάποιες σκέψεις μετά την ημερίδα
Ένα νέο Πρόγραμμα Σπουδών για το
Γυμνάσιο
έχει εκπονηθεί
από ομάδα εμπειρογνωμώνων με σκοπό
να λειτουργήσει πιλοτικά σε επιλεγμένα Γυμνάσια
Συνοδεύεται από ΟΔΗΓΟ 145 σελίδων για τον εκπαιδευτικό
από προτεινόμενες ερωτήσεις
και ασκήσεις στο πνεύμα του νέου
Προγράμματος
από «τρία σενάρια για τον Ουρανό» και από
ένα compact disk με
όλη την ύλη με applets του Ηλία Σιτσανλή
Εφόσον
θα λειτουργήσει μόνο πιλοτικά είναι ΑΝΟΙΧΤΟ σε συζήτηση για το σύνολο της
προσπάθειας
Έχουν εκπονηθεί δύο εκδοχές
Σύμφωνα με την πρώτη προτείνεται
Για τη Β΄ Γυμνασίου 46 ώρες
διδασκαλίας σε έξι ενότητες
4. Η ΖΕΣΤΗ ΚΑΙ ΤΟ ΚΡΥΟ 5. ΤΟ ΦΩΣ 6. ΟΥΡΑΝΟΣ
Για την Γ΄ Γυμνασίου 46 ώρες διδασκαλίας σε πέντε ενότητες
1. Η ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ 2. ΟΙ ΝΟΜΟΙ ΤΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ
4.
ΤΟ ΗΛΕΚΤΡΟ ΚΑΙ Ο ΜΑΓΝΗΤΗΣ 5. ΚΥΜΑΤΑ
Σύμφωνα με τη δεύτερη εκδοχή
προτείνεται
Για την Α΄ Γυμνασίου 23 ώρες
διδασκαλίας σε τρεις ενότητες
Για τη Β΄ Γυμνασίου 23 ώρες
διδασκαλίας σε τρεις ενότητες
1. Η ΖΕΣΤΗ ΚΑΙ ΤΟ ΚΡΥΟ 2. ΤΟ ΦΩΣ 3.
ΟΥΡΑΝΟΣ
Για την Γ΄ Γυμνασίου η πρόταση είναι παρόμοια με την προηγούμενη
Και στις δύο προτάσεις η διδασκαλία
της Φυσικής είναι συνολικά 4 ώρες την εβδομάδα για τη βαθμίδα Γυμνάσιο
Το πλεονέκτημα της δεύτερης εκδοχής
είναι ότι η διδασκαλία «απλώνεται»
και στις τρεις τάξης της βαθμίδας
Γυμνάσιο. Το βασικό μειονέκτημα της δεύτερης αυτής
πρότασης είναι ότι η διδασκαλία στις
δύο πρώτες τάξεις περιορίζεται σε μία ώρα την εβδομάδα.
Η ομάδα εμπειρογνωμώνων προτιμά την
πρώτη εκδοχή .
ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ
Το 1ο και 2ο Εργαστηριακό Κέντρο Φυσικών
Επιστημών (ΕΚΦΕ) Ηρακλείου με την υποστήριξη του
∆ήμου Ηρακλείου και της
Πανελλήνιας Ένωσης Υπευθύνων ΕΚΦΕ σας καλούν στην ημερίδα
διδακτικής Φυσικών Επιστημών με
τίτλο:
« Επιμένουμε
δημιουργικά και Σχεδιάζουμε για το μέλλον »
Η ημερίδα θα διεξαχθεί το Σάββατο 3
Μαρτίου 2012 και ώρες 10:00 – 15:00 στην αίθουσα
Καστελάκη του Εμπορικού και
Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Ηρακλείου (Κορωναίου 9).
Κεντρικός προσκεκλημένος και
ομιλητής της εκδήλωσης είναι
ο εκπαιδευτικός και συγγραφέας
Ανδρέας Ι. Κασσέτας.
Πληροφορίες για τα σημεία
ενδιαφέροντος της εκδήλωσης μπορείτε να βρείτε στον χάρτη:
Η Υπεύθυνη του 1ουΕ.Κ.Φ.Ε. Ηρακλείου Ο Υπεύθυνος του 2ουΕ.Κ.Φ.Ε. Ηρακλείου
Ελευθερία Φανουράκη Βασίλης Γαργανουράκης
Η εμπειρία και το «ίζημα».
Η έννοια ενέργεια στην Α΄ Λυκείου
Θερμική
ενέργεια. Χημική ενέργεια.
Η
ενέργεια δεν μεταβιβάζεται μόνο με έργο
και
ΠΡΩΤΟΣ ΝΟΜΟΣ ΤΗΣ ΘΕΡΜΟΔΥΝΑΜΙΚΗΣ
και ένα powerpoint
1. Τα
μονοπάτια της Σκέψης
2. Ο
δρόμος των εργαστηριακών αναζητήσεων
3. O απόηχος
4. Κουάρκ
και αντικουάρκ
5. Νετρίνο
και αντινετρίνο
6. Η
αντιύλη αποθηκεύεται ;
7
Η αντιύλη στην έρευνα.
«Ta νετρίνα πιο γρήγορα από το φως;»
και μια άσκηση για μαθητές
H διδασκαλία της Φυσικής στην Α΄ Λυκείου
Το Πρόγραμμα Σπουδών για το σχολικό έτος 2011- 12
( Με την επίγνωση του
ότι το «να κρίνεις και να επικρίνεις»
είναι πολύ πιο εύκολο από το «να δημιουργείς» )
H διδασκαλία της Φυσικής Κατεύθυνσης στη B΄ Λυκείου
Θερμοδυναμική του Μακρόκοσμου. Σημειώσεις
.
H ΚΑΤΑΣΤΑΤΙΚΗ ΕΞΙΣΩΣΗ ΤΩΝ ΑΕΡΙΩΝ
και οι δρόμοι που
οδήγησαν στην οικοδόμησή της
Εξίσωση ή συνάρτηση; Ενοχλητικές ερωτήσεις.
Η
θέρμανση, η ΘΕΡΜΟΤΗΤΑ και οι τέσσερις «Αγίες»
Εξετάσεις 2011 Φυσική κατεύθυνσης
Σάββατο 26 Φεβρουαρίου 2011
Πύργος
Παιδαγωγικής Σχολής Α.Π.Θ. http://www.eled.auth.gr/
Ημερίδα
«Αναλυτικά Προγράμματα Φυσικών Επιστημών
για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση»
Συνδιοργάνωση:
Παιδαγωγικό
Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Α.Π.Θ.
Τμήμα
Φυσικής Α.Π.Θ.
Ένωση
Ελλήνων Φυσικών.
Θα
παρουσιαστούν, από τρεις ομάδες που
έχουν ασχοληθεί εκτεταμένα με το αντικείμενο:
Θα
ακολουθήσει συζήτηση με παρεμβάσεις συναδέλφων από την Πρωτοβάθμια και τη
Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Στη διάρκεια της ημερίδας θα τιμηθεί
ο Ανδρέας Κασσέτας
για τη γενική του προσφορά στην
Εκπαίδευση.
Ένωση Ελλήνων Φυσικών
Οι μαθητές συναντούν τη Φυσική
και η Φυσική τους μαγεύει
17 έως 19 Δεκεμβρίου 2010
Σάββατο 18
Δεκεμβρίου ώρα 11.30
3ο
Γενικό λύκειο Νέας Φιλαδέλφειας, Αμφιθέατρο
Ομιλία του
Ανδρέα Ιωάννου Κασσέτα
Από το
μήλο στο κουάρκ
Επανάληψη
της ομιλίας στις 12.30, στην ΑΙΘΟΥΣΑ Β΄ .
Ανδρέας
Βαλαδάκης Ανδρέας Κασσέτας
Διαφωνίες,
ανταλλαγή απόψεων και συνθέσεις
ΕΝΑΣ ΔΙΑΛΟΓΟΣ
που δεν είχε προσχεδιαστεί
Γαλιλαίος
. Το κρίσιμο πείραμα
Τέσσερα προβλήματα
Φυσικής από την Κύπρο
Οι λύσεις
των τεσσάρων προβλημάτων
Η Αρχή της ανεξαρτησίας των κινήσεων
2. Στα βιβλία του σήμερα και του χθες
3. Ανεξαρτησία των κινήσεων και «διδάσκω Φυσική»
4. Πέντε παραδείγματα για την κατανόησή της
5. Ανεξαρτησία των κινήσεων και μεταβιβαζόμενη ενέργεια
Παρασκευή
18 Ιουνίου 2010 , ώρα 11.30
Παιδαγωγικό
Ινστιτούτο Κύπρου, Λευκωσία
Ομιλία του
Ανδρέα Ιωάννου Κασσέτα :
Η διδασκαλία
της Φυσικής στην Ελλάδα
Ο ένας και ο άλλος.
Ο ένας, με μορφολογικά άψογο τρόπο,
εκθέτει τα μεγάλης ακρίβειας αποτελέσματα των ερευνών του,
χωρίς να αναφέρεται στο πώς
συγκροτήθηκαν οι ιδέες που τον καθοδήγησαν.
Ο άλλος , εκθέτει και
τα επιτυχημένα πειράματα αλλά και τις
αποτυχίες του καθώς
και τις ανεπεξέργαστες ιδέες που
ανέπτυξε κατά τη «διαδρομή» .
Ο ένας είναι ο Ampère, ο άλλος ο Faraday.
Κι εκείνος που τα γράφει όλα αυτά είναι ο James Clerk Maxwell
Τον διαβάζουμε και αναρωτιόμαστε «
ποια διδακτική μορφή παρουσίασης θα ήταν πιο αποτελεσματική» ;
η «αμπερική» ή η «φαραντεϊκή» ;
αφιερωμένα σε 70 φίλους φυσικούς
ένα στον καθένα
Για απαιτητικούς καθηγητές φυσικής που
αναζητούν κάτι διαφορετικό
για φοιτητές, για απαιτητικούς μαθητές Τρίτης Λυκείου
Οι λύσεις των προβλημάτων 1 έως 10
Οι λύσεις των προβλημάτων 11 έως 20
Οι λύσεις των προβλημάτων 21 έως 30
Οι λύσεις των προβλημάτων 31 έως 40
Φυσική
κατεύθυνσης. Εξετάσεις
2010. Τα θέματα
Οι λύσεις και οι
δικές μας παρατηρήσεις
Οι
ενδοσχολικές περιπέτειες
του ουράνιου τόξου
τώρα και
στις «πανελλαδικές»
μεταφέρθηκε με «σεβασμό» και στα τρία ελληνικά σχολικά βιβλία
σαν το άδειο κιβώτιο του Άρη
Αλεξάνδρου .
Φυσική.
32 ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ αναζητούν απάντηση
η ΦΥΣΙΚΗ στην A΄ Λυκείου
Πώς έγραψαν οι 41 μαθητές ;
Μια προσπάθεια για «ακτινογραφία» μιας
αξιολόγησης
η ΦΥΣΙΚΗ στην Γ΄ Γυμνασίου
Από τα εννιά
να διαλέξετε τα έξι
Πέμπτη
6 Μαΐου
2010, ώρα 19.30
Ομιλία του Ανδρέα Ιωάννου Κασσέτα
Philosophiae Naturalis Principia Mathematica
( Τι
ακριβώς έγραψε ο Newton ; )
στο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ
“ΙΣΤΟΡΙΑ, ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ & ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ
ΤΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ”
Τα blogs των Φυσικών της Δευτεροβάθμιας
Κάτι σαν επιστημονική φαντασία
θα έλεγε «ένας του παρελθόντος»
ΑΠΛΗ
ΑΡΜΟΝΙΚΗ ΤΑΛΑΝΤΩΣΗ.
Τι
σημαίνει ο προσδιορισμός ΑΠΛΗ ;
Σε τι
συνίσταται η «απλότητά της; »
Πότε μία ΑΡΜΟΝΙΚΗ ταλάντωση ΔΕΝ είναι απλή ;
ΑΡΜΟΝΙΚΗ ΤΑΛΑΝΤΩΣΗ ίσως και ΑΡΜΟΝΙΚΗ
ΚΙΝΗΣΗ
Η διδασκαλία στην Ελλάδα . Τα ερωτήματα
Πώς διδάσκεται στις άλλες ευρωπαϊκές
χώρες ;
«Μπορούμε να εφαρμόσουμε την Αρχή της
Ανεξαρτησίας
στην
ΟΜΑΛΗ ΚΥΚΛΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ; » ρώτησε η μαθήτρια
Δύο αδρανειακοί παρατηρητές βλέπουν
διαφορετικά
τις τροχιές του ίδιου αντικειμένου .
Πώς βλέπει «τα
πράγματα» καθένας από αυτούς ;
Σάββατο 20
Μαρτίου στο Πανεπιστήμιο Πατρών
ΔΙΔΑΣΚΩ
ΦΥΣΙΚΗ ΣΤΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ
Στο 13ο
ΣΥΝΕΔΡΙΟ της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών
Παρασκευή 20
Μαρτίου,
στο
Πανεπιστήμιο Πατρών, ώρα 12.00
Παρουσίαση
της εργασίας του Ανδρέα Ιωάννου Κασσέτα
με θέμα PHILOSOPIAE NATURALIS PRINCIPIA MATHEMATICA
Μετά το
Συνέδριο. ΜΕΡΕΣ ΤΗΣ ΠΑΤΡΑΣ
ΜΝΗΜΕΣ ΣΩΜΑΤΟΣ
Το «να διδάξεις» σε κάποιον ένα
γνωστικό αντικείμενο οφείλει να βασίζεται, εκτός των άλλων,
και στο σύνολο των εσωτερικών εικόνων -αναπαραστάσεων- που είναι
εγκατεστημένες στο συνειδέναι του
Στο σύνολο των προσωπικών αυτών «εσωτερικών εικόνων» μπορούμε να
διακρίνουμε
ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ δημιουργημένες
από εμπειρία – παρατήρηση,
ΙΔΕΕΣ σχετικά με το
πώς είναι ο Κόσμος
και ΜΝΗΜΕΣ ΣΩΜΑΤΟΣ οι οποίες συγκαταλέγονται ανάμεσα
στις βαθύτερα αποτυπωμένες στη συνείδηση αναπαραστάσεις.
Πέντε σημαντικές
μνήμες σώματος είναι οι σχετιζόμενες
με ΒΑΡΥΤΗΤΑ, με ΑΔΡΑΝΕΙΑ, με
ΠΙΕΣΗ, με ΕΡΓΟ και με
ΘΕΡΜΟΤΗΤΑ
ΕΡΓΑΣΙΕΣ
του φυσικού Ρ. Μ
Πρωτόνιο σε ηλεκτρικό και μαγνητικό πεδίο
Πρωτόνιο σε ηλεκτρικό και μαγνητικό πεδίο
Η Φυσική
στο Γυμνάσιο
Η Φυσική
στη Β΄ Γυμνασίου
Μια συνολική πρόταση για
τη διδασκαλία της
Εισαγωγή Ευθύγραμμη κίνηση Οι δυνάμεις
Νόμοι της κίνησης H έννοια πίεση
Η έννοια ΕΝΕΡΓΕΙΑ Η Διατήρηση της ενέργειας
Η Φυσική
στη Γ΄ Γυμνασίου
Μια συνολική πρόταση για
τη διδασκαλία της
Ηλεκτρικό φορτίο Ηλεκτρικό πεδίο Ηλεκτρόνιο
Το ηλεκτρικό ρεύμα 1
Το ηλεκτρικό ρεύμα 2
Το ηλεκτρικό ρεύμα 3 Ταλάντωση Κύμα
η ΦΥΣΙΚΗ
στο ΛΥΚΕΙΟ
η ΦΥΣΙΚΗ
στην Α΄ Λυκείου
Μια
συνολική πρόταση για τη διδασκαλία της
1. Το φαινόμενο ΚΙΝΗΣΗ. Σύστημα
Αναφοράς. Καβάφης και Αϊνστάιν.
Υλικό σημείο. Τροχιά. Ο χρόνος . Η μονάδα 1 s. Ο χώρος. Η μονάδα 1 m.
2. Ευθύγραμμη κίνηση
. Ευθύγραμμμη ομαλή κίνηση
Ευθύγραμμη κίνηση με σταθερή επιτάχυνση. Πόσο είναι το 1 m/s2 ;
3. Το φαινόμενο ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΠΤΩΣΗ. Η σκέψη του Γαλιλαίου. Οι νόμοι
4. Τα ΔΙΑΝΥΣΜΑΤΙΚΑ . Το διάνυσμα-ΘΕΣΗ. Η ΤΑΧΥΤΗΤΑ διανυσματικό μέγεθος
Το διάνυσμα-ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ. «Επιβραδύνουσα» επιτάχυνση .
5. Η έννοια ΔΥΝΑΜΗ 6. Ο πρώτος ΝΟΜΟΣ της
κίνησης
7. Ο δεύτερος και ο τρίτος ΝΟΜΟΣ της κίνησης
9. Το φαινόμενο ΟΜΑΛΗ ΚΥΚΛΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ Ασκήσεις
10. Ο νόμος της παγκόσμιας έλξης
11. Το φαινόμενο ΚΙΝΗΣΗ ΣΕ ΠΑΡΑΒΟΛΙΚΗ ΤΡΟΧΙΑ
13. Η έννοια ΜΕΤΑΒΙΒΑΖΟΜΕΝΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ
15. Η έννοια
ΕΝΕΡΓΕΙΑ ενός σώματος
και της ΕΠΙΠΕΔΗΣ
Η ΜΗΧΑΝΙΚΗ
Το έργο του
Νεύτωνα από το πρωτότυπο
Τι
είναι το «κινούμενο αντικείμενο» στο
έργο του Νεύτωνα ;
Ένα ΣΩΜΑ; Ένα ΥΛΙΚΟ ΣΗΜΕΙΟ ; Corpuscles και Particles.
Εκτός όμως
από αυτά, ένα σωρό ερωτήματα υπάρχουν
και κυκλοφορούν. «Πώς παρουσιάζεται στο Principia του Newton το
φαινόμενο ΣΤΡΟΦΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ; Τι γίνεται με την έννοια ΡΟΠΗ ΔΥΝΑΜΗΣ ; Πότε κάνει
την εμφάνισή της ;Πώς περιγράφεται το φαινόμενο «ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ σώματος με
διαστάσεις; Η έννοια ΡΟΠΗ ΑΔΡΑΝΕΙΑΣ ; Η έννοια ΡΟΠΗ ΟΡΜΗΣ, η λεγόμενη και
ΣΤΡΟΦΟΡΜΗ ; Ο λεγόμενος θεμελιώδης νόμος για τη ΣΤΡΟΦΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ; Τι ρόλο
έπαιξε η Αρχή της ελάχιστης δράσης;
Ποιος ήταν ο ρόλος των μαθηματικών στην οικοδόμηση της ΜΗΧΑΝΙΚΗΣ;»
Η οικοδόμηση
της Μηχανικής μετά τον Νεύτωνα
Η γόνιμη «Αρχή
της ελάχιστης δράσης»
Διδάσκοντας
Φυσική
Οι 100
ΦΥΣΙΚΟΙ
Οι άνθρωποι
που οικοδόμησαν τη Φυσική.
Isaac
NEWTON Albert EINSTEIN James Clerk MAXWELL GALILEO Galilei
Michael FARADAY
Niels BOHR
André Marie AMPÈRE Ernest RUTHERFORD
Werner HEISENBERG Nicolas TESLA Paul DIRAC Henrdik Antoon LORENTZ
Marie CURIE Enrico FERMI Max PLANCK William Thomson, KELVIN
Richard FEYNMAN Stephen HAWKING Erwin SCHRÖDINGER James Prescot JOULE
Οι
ΦΥΣΙΚΟΙ σε σειρά ΑΛΦΑΒΗΤΙΚΗ
Οι
ΦΥΣΙΚΟΙ σε σειρά χρονολογική
Οι
ΦΥΣΙΚΟΙ κατά εθνότητες
Οι φυσικοί στον 20ο
αιώνα
ο αόρατος ΑΕΡΑΣ
1. η
στάση του λεωφορείου είναι ΑΝΕΜΟΣ
2. ο
ΑΕΡΑΣ και η ΦΥΣΙΚΗ. ο ΑΕΡΑΣ και η
ΧΗΜΕΙΑ
3. αερόστατο,
φτερούγες, αεροπλάνο
ο ΑΝΕΜΟΣ
5. οι
άνεμοι έχουν ονόματα. Και η απάντηση του Bob Dylan
6. ο
παππούς ανεμόμυλος, ΑΝΕΜΟΓΕΝΝΗΤΡΙΑ η εγγονή
Ένα φαινόμενο – «φαινόμενο»
ΟΠΤΙΚΗ
Το ΦΩΣ εκπέμπεται,
διαδίδεται, προσπίπτει
Το φαινόμενο
ΑΝΑΚΛΑΣΗ. Οι καθρέφτες
Οι
ενδοσχολικές περιπέτειες
του ουράνιου τόξου
ΦΥΣΙΚΗ. ΑΣΕΠ 2009. Τα θέματα
Μια «ακτινογραφία»
των θεμάτων
Το
2005 τα θέματα ήταν 50, το 2007 ήταν 56 και το 2009 επίσης 56.
Ta 162 θέματα σύμφωνα με τη δομή
ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ, ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ, ΕΝΝΟΙΕΣ, ΝΟΜΟΙ
Τα
θέματα, η Φυσική και η
Διδασκαλία
Αγαπητέ κύριε
Κασσέτα . . Για τη στατική
τριβή
Η έννοια
ΣΤΑΤΙΚΗ ΤΡΙΒΗ
Ο
Αρχιμήδης στη μπανιέρα.
Τι σκέφτηκε κι άρχισε
να φωνάζει «εύρηκα» ;
Τι
ακριβώς έκανε με το στέμμα του Ιέρωνα ;
Ο νόμος της Αδράνειας Η Γη ποτέ «δεν ξεχνά»
Η έννοια ΕΝΕΡΓΕΙΑ Ηλεκτρισμός και Μαγνητισμός
Σε 24 γλώσσες διαφορετικές
Στη γλώσσα
των Βρετανών, των Γάλλων, των Γερμανών, των Ιταλών, των Ισπανών, των
Πορτογάλων,
των Ρουμάνων,
των Ολλανδών, των Σουηδών, των Νορβηγών, των Δανών, των Πολωνών, των Τσέχων,
των Ρώσων, των
Σέρβων, των Βουλγάρων, των Φιλανδών και σε επτά ακόμα γλώσσες.
Φυσάει, κάνει κρύο κι εκείνη ανάβει το φως
Ρεύμα αέρα,
ροή θερμότητας και ρεύμα ηλεκτρικό
Η Φυσική
στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ της ύλης
Τι
ακριβώς επιλέγει κάθε ευρωπαϊκή κοινωνία
να
διδάξει σε 13χρονους μαθητές ;
σε
Ισπανία, Γαλλία, Αγγλία, Γερμανία,
Ολλανδία,
Φιλανδία και Ελλάδα.
Τι
προτείνουν οι ευρωπαϊκές κοινωνίες
σε 15χρονους μαθητές και σε 15χρονες μαθήτριες ;
Η Φυσική είναι μία,
οι γλώσσες ένα σωρό
Φυσική
κατεύθυνσης Γ΄ Λυκείου.
Τα θέματα
στις εξετάσεις 2008.
οι λύσεις και
τα σχόλια
Η Μεγάλη
δεξίωση των ΕΝΝΟΙΩΝ
Ήταν όλες εκεί, όλες τους ΕΝΝΟΙΕΣ της Φυσικής,
καθεμιά τους με ένα ειδικό σημαινόμενο
και με εμπειρία σε σαλόνια ευρωπαϊκά - και όχι μόνο -
πλάσματα της αφαιρετικής Σκέψης ανθρώπων - φυσικών
οι οποίοι είχαν φροντίσει να τις βαφτίσουν
δίδοντάς τους διάφορα ονόματα, έτσι που καθεμιά τους
είχε τουλάχιστον εκατό για να μπορεί να υπάρχει στα
σχολεία,
στα πανεπιστήμια και στα ερευνητικά εργαστήρια της
παγκόσμιας Βαβέλ
Τι ακριβώς
έγραψε ο Νεύτων για τους νόμους της κίνησης ;
Μπορούμε
να αρχίσουμε να μεταφράζουμε
σε γλώσσα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ το «Ευαγγέλιο» PRINCIPIA
του 1686;
ΣΤΡΟΓΓΥΛΟ
ΤΡΑΠΕΖΙ για το 4ο Συνέδριο της ΕΔΙΦΕ
Στο κέντρο
ένας άνθρωπος– κορίτσι ή αγόρι – γεννημένος στην Ευρώπη, 13 ετών.
Και οι
ευρωπαϊκές κοινωνίες επιμένουν να τον διδάσκουν Φυσική και Χημεία.
Συμμετέχοντες
στο εγχείρημα, αλλά και κρίνοντες αυτά που διαδραματίζονται,
εμείς
οι Έλληνες εκπαιδευτικοί.
Σάββατο 10 Μαΐου 2008 Θεσσαλονίκη
Πύργος της
Παιδαγωγική Σχολής του Πανεπιστημίου
Μεγάλη
Αίθουσα – Ισόγειο, ώρα 19.30 - 21.30
Συμμετέχουν : Τασούλα Γεωργιάδου, Ελένη
Δανίλη, Γιώργος Έψιμος,
Ανδρέας Ιωάννου Κασσέτας, Ευάγγελος Μπάτρης, Ζαχαρούλα Σμυρναίου.
Του Charles ή
του Gay-Lussac ;
Καβάλα, Μάρτιος 2008 και 12ο
Συνέδριο
Ένα ΜΗΛΟ στο νερό. Επιπλέει ή βυθίζεται ;
Το ΑΧΛΑΔΙ ;
Επιπλέει ή βυθίζεται ;
Το ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ ;
Αγαπητέ κύριε Κασσέτα
προσπαθήσαμε να απαντήσουμε στο ερώτημα «γιατί ένας καθρέπτης δείχνει το δεξιά
αριστερά
και όχι το πάνω κάτω», χωρίς μεγάλη επιτυχία. Θα χρειαστούμε τη βοήθειά σας και την άποψή
σας
και σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων.
Το ΑΡΙΣΤΕΡΑ και το ΔΕΞΙΑ
Το ΠΑΝΩ και το ΚΑΤΩ
Μια άποψη
Μια άσκηση
Καλή σας μέρα κύριε Κασσέτα
Είμαι συνάδελφος φυσικός . . . .. Σας γράφω πρώτη φορά
για ένα ερώτημα φυσικής που απασχολεί
ομάδα συναδέλφων:
Ρόδα κυλίεται σε οριζόντιο δάπεδο
μη λείο χωρίς να ολισθαίνει.
Αν δεν ασκείται καμιά άλλη δύναμη, μπορούμε
να θεωρήσουμε ότι σε αυτή την περίπτωση υπάρχει τριβή;
Θα χαρούμε να έχουμε την απάντησή σας.
Ανδρέας Ιωάννου Κασσέτας
Έτος 2008 ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
Έτος 2007 ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
Έτος 2006 ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
Έτος 2005
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
Έτος 2004. ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
KEE Συνέδριο
2007,
εκεί στην άκρη της
Θεσσαλονίκης
Joan Bliss
Learning from different perspective.
Constructivism to Situated
Learning
Και η απόδοση στα Ελληνικά
Η μάθηση από
διαφορετικές «οπτικές».
Από τον
Κονστρουκτιβισμό στην Πλαισιοθετημένη Μάθηση
Jerome Bruner Situated Learning
οι
«Εναλλακτικές» ιδέες των μαθητών
Ηλεκτρομαγνητισμός, Κβαντομηχανική
η έννοια mole
ένα κιλό πατάτες, έξι αυγά, δώδεκα αθώα ερωτήματα
και η Ημέρα του Mole
Εξομολογήσεις ενός μαθητή
ταλαιπωρημένου από το ΜΕΤΡΟ
ΟΥΡΑΝΙΟ ΤΟΞΟ
Οι ενδοσχολικές
περιπέτειες του ουράνιου τόξου
και το βιβλίο
του Παύλου Μίχα
Σύστημα Αναφοράς
Μια
αδικημένη έννοια στη διδασκόμενη Φυσική
Τα
καλύτερα, κατά τη δική μας άποψη, applets
ΚΙΝΗΜΑΤΙΚΗ ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΘΕΡΜΟΔΥΝΑΜΙΚΗ
ΤΑΛΑΝΤΩΣΕΙΣ- ΚΥΜΑΤΑ ΗΛΕΚΤΡΟΜΑΓΝΗΤΙΣΜΟΣ
ΦΩΣ – ΗΛΕΚΤΡΟΜΑΓΝΗΤΙΚΑ ΚΥΜΑΤΑ
ΦΥΣΙΚΗ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ
Τι είν’ αυτό
που το λένε ΦΥΣΙΚΗ ;
( μετά το
κλικ θα χρειαστεί υπομονή 10 περίπου δευτερολέπτων )
Η Φυσική
μετά το 1950
( μετά το
κλικ θα χρειαστεί υπομονή 25 περίπου
δευτερολέπτων )
QED και
ΚΒΑΝΤΟΜΗΧΑΝΙΚΗ
Οι τέσσερεις
αλληλεπιδράσεις είναι τρεις
QCD και
Χορδές
ΣΚΟΤΕΙΝΗ
ΥΛΗ-ΜΑΖΑ και ΣΚΟΤΕΙΝΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ
Φυσική
και Διδακτική της Φυσικής
για τον
διαγωνισμό του ΑΣΕΠ
Ο
διαγωνισμός 2007 για τον ΑΣΕΠ
ΦΥΣΙΚΗ
Τα θέματα,
οι απαντήσεις και τα
σχόλια
H Ειδική
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ 2007
Η έννοια ΡΟΠΗ ΑΔΡΑΝΕΙΑΣ
και η έννοια ΕΝΤΡΟΠΙΑ
Διαγωνισμός ΑΣΕΠ 2005 στη Φυσική
Για τον Διαγωνισμό του ΑΣΕΠ
Φυσική . 46 νέες ερωτήσεις Οι ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ
Φυσική . 24 νέες ερωτήσεις
Οι ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ
Φυσική . Μια ακόμα σειρά ερωτήσεων πάνω στην πρόσθετη ύλη
οι ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ
Φυσική για φυσικούς
η έννοια ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ η έννοια ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ
αδρανειακό και μη αδρανειακό Σύστημα αναφοράς
στην κλασική Μηχανική
το φαινόμενο ΣΤΡΟΦΙΚΗ ΤΑΛΑΝΤΩΣΗ
η Μηχανική των ρευστών
Πηγές του ήχου. Χορδές, Ηχητικοί σωλήνες
ψυκτικές μηχανές και αντλίες θερμότητας
η έννοια ΕΝΤΡΟΠΙΑ
ο Maxwell και το θεώρημα ισοκατανομής
η έννοια ΗΛΕΚΤΡΟΣΤΑΤΙΚΟ ΠΕΔΙΟ τα διηλεκτρικά και οι αγωγοί
ο Μικρόκοσμος του ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΥ ΡΕΥΜΑΤΟΣ
ο νόμος Ampere Maxwell οι ΕΞΙΣΩΣΕΙΣ του Maxwell
το φαινόμενο Hall.
το φαινόμενο Doppler.
το φαινόμενο σήραγγας. το φαινόμενο Υπεραγωγιμότητα
αδρανειακό σύστημα αναφοράς και
Σχετικότητα
ενέργεια ηλεκτρομαγνητικού
κύματος
ακτινοβολία μέλανος σώματος
το φαινόμενο Compton
θεωρία ζωνών στα στερεά, ημιαγωγοί
η Κβαντική Φυσική και τα πρώτα ερωτήματα
Φυσική . Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής
ΗΛΕΚΤΡΟΜΑΓΝΗΤΙΣΜΟΣ ΦΥΣΙΚΗ 20ΟΥ αιώνα
Ειδική
Διδακτική .
Το Σύμπαν είναι κλειστό;
η ΦΥΣΙΚΗ
και τα ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
των μαθηματικών
και των ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ
ένα μικρό αφιέρωμα
στους φίλους
τους μαθηματικούς
Εκείνος μαθητής και εκείνη Μαθηματικά
Αριθμοί ακέραιοι
ο π, ο e, o i, o μηδέν
και η συγκατοίκηση
ο χρυσός αριθμός φ
αφιερωμένα σε 70 φίλους φυσικούς
ένα στον καθένα
Για απαιτητικούς καθηγητές φυσικής που αναζητούν κάτι διαφορετικό
για φοιτητές, για απαιτητικούς μαθητές Τρίτης Λυκείου
Οι λύσεις των προβλημάτων 1 έως 10
Οι λύσεις των προβλημάτων
11 έως 20
Τα αποτελέσματα
του
ΑΣΕΠ 2005 για τους ΠΕ4
http://www.asep.gr/25_1P_04/fysikon04/dior_pe04_a.xls
οι διοριζόμενοι κατά σειρά βαθμολογίας
http://www.asep.gr/25_1P_04/fysikon04/alfabitikh_pe04_a.xls
πίνακας
με την τελική βαθμολογία σε αλφαβητική
σειρά
Σάββατο 18 Ιουνίου 2005
Ευγενίδειο Ίδρυμα , ώρα
19.30
Θεατρική παράσταση. Το έργο του
Ανδρέα Ιωάννου Κασσέτα
Η Ποίηση στο εδώλιο, μαζί και
η Σελήνη
σκηνοθεσία: Φλώρα Πάπαρου
φωτισμοί:
Δήμος Αβδελιώδης
τεχνική υποστήριξη: ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Βορείου Αιγαίου
Στα πλαίσια του Συνεδρίου της ΈΝΩΣΗΣ
ΕΛΛΗΝΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ
Επιστήμη και
Τέχνη
27 Απριλίου 2004 Παρουσίαση του νέου βιβλίου στην ΑΘΗΝΑ
6
Μαΐου 2004 Παρουσίαση
του νέου βιβλίου στη ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
21
Ιουνίου 2004 Παρουσίαση του νέου βιβλίου στη Χίο
Γράφουν
για το βιβλίο «ΤΟ ΜΗΛΟ ΚΑΙ ΤΟ ΚΟΥΑΡΚ»
η Άλκηστις
Ζερβοπούλου, Σχολική Σύμβουλος Φυσικών Θεσσαλονίκης
ο
Δημήτρης Κ. Αγγελίδης, Σχολικός Σύμβουλος
Φυσικών Θράκης
Τι θα γίνει με τους προφορικούς
βαθμούς;
Εξετάσεις 2009
ΑΠΟΛΥΤΗΡΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ 2009
ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ
Ένα πρόβλημα βαθμολόγησης
Ένα πρόβλημα βαθμολόγησης για το θέμα 4
Εξετάσεις 2008
Φυσική
κατεύθυνσης Γ΄ Λυκείου.
οι λύσεις και
τα σχόλια
Εξετάσεις 2007
ΦΥΣΙΚΗ
Κατεύθυνσης
Τα θέματα, οι
λύσεις, τα σχόλια
Η έκπληξη
ήρθε από τον ήλιο
ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ 2006
Η Φυσική Κατεύθυνσης
Τα θέματα οι λύσεις και τα
σχόλια
Η Φυσική
Γενικής Παιδείας
ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ 2005
στη Φυσική
Κατεύθυνσης Γ΄ Λυκείου
Τα θέματα, οι λύσεις και τα
σχόλια
Στο
μεταξύ προκύπτει κι ένα ζήτημα:
Πώς θα είναι η κίνηση του
δίσκου β;
Μόνο ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΗ ή
ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΗ και ΣΤΡΟΦΙΚΗ;
Και οι φυσικοί
διχάστηκαν.
ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ 2005
Επαναληπτικές ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ 2005
ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ 2004
Φυσική
Γενικής Παιδείας Β΄ Λυκείου
Φυσική
κατεύθυνσης Β΄ Λυκείου 2004
Φυσική
Γενικής Παιδείας Γ΄ Λυκείου
Φυσική
κατεύθυνσης Γ΄ Λυκείου 2004
ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ 2003
Η Φυσική Γενικής Παιδείας Β΄Λυκείου
Η Φυσική
κατεύθυνσης Β΄Λυκείου
Η Φυσική
κατεύθυνσης Γ΄Λυκείου
Η Φυσική Γενικής
Παιδείας Γ΄Λυκείου
ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ.
ΟΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ και ΟΙ ΛΥΣΕΙΣ. ΕΚΤΙΜΗΣΕΙΣ.
Το
ΛΑΘΟΣ να το πάρουμε αγκαλιά
Προσανατολισμένο στη ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ή στην ΟΙΚΟΔΟΜΗΣΗ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ;
Στο επίκεντρο ο ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ή ο
ΜΑΘΗΤΗΣ;
Κυρίαρχη
αντίληψη για τη μάθηση ο ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ
ΣΕ ΓΝΩΣΗ ή η ΣΥΣΣΩΡΕΥΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ;
Κριτήριο της
επιτυχίας Η ΠΟΙΟΤΗΤΑ της κατανόησης ή Η ΠΟΣΟΤΗΤΑ
των πληροφοριών;
Η Φυσική των φυσικών και η Φυσική των μαθητών.
Η Φυσική, η Γεωμετρία και η «συγκρυστάλλωση»
ΑΤΟΜΑ και ΜΟΡΙΑ. Η μύηση στα σχολικά εγχειρίδια
Εναρμονίζεται με τα
πορίσματα της σύγχρονης Διδακτικής ;
Έτος 2003 .
Η συμβολή
της Ιστορίας και της Φιλοσοφίας
της Επιστήμης στη διδασκαλία των Φυσικών
Επιστημών
2Ο
Συνέδριο, Αθήνα, Μάιος 2003
4 ΜΕΡΕΣ ΑΘΗΝΑΣ Άνοιξη του 2003.
Το
ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΕΛΕΙΩΣΕ. Οι πρώτες σκέψεις
100 Πανελλήνιο Συνέδριο
Φυσικής.
Λουτράκι 29 Ιανουαρίου έως 1 Φεβρουαρίου 2004
για τη
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
και τις
ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ 2η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Αθήνα 26, 27 και 28
Νοεμβρίου 2004, Ναυαρίνου 13α,
ΑΘΗΝΑ
2006, 11ο Συνέδριο της
Ένωσης Ελλήνων Φυσικών
Λάρισα, Άνοιξη του 2006
η Λάρισα, οι φυσικοί
και το 11ο δικό τους Συνέδριο
Συνέδριο της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών
Κέρκυρα, 2007
1ο Πανελλήνιο Εκπαιδευτικό Συνέδριο Φυσικών
23-25 Νοεμβρίου 2008
Ξενοδοχείο NEGROPONTE – Ερέτρια Εύβοιας
Κυριακή 23 Νοεμβρίου 2008,
ώρα 18.30 Ανδρέας Ιωάννου Κασσέτας
Η Σκύλλα του
Συγκεκριμένου και η Χάρυβδη της Αφαίρεσης.
Μια νέα θέση
ισορροπίας για τη διδασκαλία της Φυσικής στον 21Ο αιώνα
ώρα 19.30 Στέφανος Τραχανάς
Στόχοι της διδασκαλίας των Φυσικών
Επιστημών
στη Μέση εκπαίδευση (επιθυμίες και
Πραγματικότητα)
Δευτέρα
19 Ιανουαρίου 2009
Πνευματικό κέντρο Δήμου Αθηναίων Αίθουσα Τρίτση
Παρουσίαση του βιβλίου του Αρτέμη Μ. Αθανασάκη
Διαδικασίες μάθησης
φυσικών επιστημών
μέσα κι έξω από το σχολείο
Ομιλητές:
Άγγελος Αγγελόπουλος αν. καθηγητής Πανεπιστημίου
Αθηνών
Γεώργιος Καλκάνης καθηγητής Πανεπιστημίου Αθηνών
Ανδρέας Ιωάννου Κασσέτας φυσικός – συγγραφέας
Κυριακή 22 Νοεμβρίου 2009 στη Λίμνη Πλαστήρα Ν.
Καρδίτσας
9ο Επιστημονικό Συμπόσιο Φυσικής.
Οι ερευνητικές προκλήσεις στο χώρο της Φυσικής
10.00 –
10.40 Ανδρέας
Ιωάννου Κασσέτας
«
η Φυσική μετά το 1950»
Τρίτη 24 Νοεμβρίου 2009 στο Χαλάνδρι
11. 00 έως 14.00 ,
ΕΚΦΕ Χαλανδρίου 2ο Γενικό Λύκειο Χαλανδρίου
Ανδρέας
Ιωάννου Κασσέτας
«
η Φυσική στο Γυμνάσιο»
Οργάνωση:
Σχολικός Σύμβουλος Τασούλα Γεωργιάδου
Υπέυθυνος
ΕΚΦΕ Κώστας Καμπούρης
INTERNATIONAL CONFERENCE
“HISTORY
OF SCIENCE IN PRACTICE” και
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ
“ΙΣΤΟΡΙΑ, ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ & ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ
ΤΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ”
ΤΕΤΑΡΤΗ 5 ΜΑΪΟΥ- ΚΥΡΙΑΚΗ 9 ΜΑΪΟΥ
2010
ΕΘΝΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΕΡΕΥΝΩΝ, ΑΘΗΝΑ
CONFERENCE PROGRAM - ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΟΜΙΛΙΩΝ
Σάββατο 25 Ιουνίου 2011
Δύο ομιλίες του Ανδρέα Ιωάννου
Κασσέτα
στα ΓΙΑΝΝΙΤΣΑ
α. Τι είν’ αυτό που το λένε Φυσική
β. Ένας μαγευτικός Μικρόκοσμος
Επίσκεψη
στην σελίδα ΤΟ ΜΗΛΟ ΚΑΙ ΤΟ ΚΟΥΑΡΚ
Επίσκεψη
στην σελίδα ΙΣΤΟΡΙΑ της
ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ
Επίσκεψη
στην σελίδα ΦΥΣΙΚΗ και
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ
Επίσκεψη
στην σελίδα εφημερίδα SCRIPTA MANENT